beantwoord

Mogen personen met een beperking uit België niet mee met NS ?

• 4 oktober 2015
  • 8 reacties
  • 224 Bekeken

Ik tracht me aan te melden als persoon met beperking op jullie site om mijn reis voor te bereiden en hulp aan te vragen, maar ik krijg als return van jullie site dat mijn adres niet bestaat omdat ik uit België kom. Discriminatie ?
icon

Beste antwoord door John de Jong 4 oktober 2015, 10:50

Vervelend dat u problemen ondervindt met het aanvragen van hulp.
Jammer dat u dat gooit op discriminatie.

U zou eens moeten weten hoe vaak ik problemen heb met Belgische sites als ik daar een Nederlands adres met een postcode van vier cijfers en twee letters wil invullen.
Dan roep ik ook niet direct discriminatie.

Er zijn nu eenmaal veel verschillende in de systemen tussen twee landen. Door in zulke gevallen direct discriminatie te roepen, bereikt u juist dat het draagvlak voor groepen die soms gediscrimineerd worden afneemt en dat als er werkelijk sprake is van discriminatie, wat helaas nog erg vaak wel zo is, dat niet serieus wordt genomen.

Volvo8700 geeft u al een goede suggestie om het alsnog in orde te maken. Ik hoop dat dat u helpt.

Goede reis! En natuurlijk, welkom in Nederland.
Bekijk origineel

8 reacties

Nee, dat is natuurlijk geen discriminatie. Te sneu voor woorden om direct te zeuren dat het daar om gaat, in een poging een ander onterecht een schuldgevoel aan te praten, als het even niet werkt.

Je kunt voor de hulpaanvraag gewoon even bellen met de NS Servicecentrale op 0031 30 2357822.
Reputatie 4
Nee, dat is natuurlijk geen discriminatie. Te sneu voor woorden om direct te zeuren dat het daar om gaat, in een poging een ander onterecht een schuldgevoel aan te praten, als het even niet werkt.
Het is voor die doelgroep natuurlijk extra lastig dat ze niet online hulp aan kunnen vragen natuurlijk.
Maar gelukkig kan het via de NMBS wel bij een grensoverschrijdende reis.
https://www.b-europe.com/Reizen/Praktisch/Reisvoorbereiding/Reizigers%20met%20beperkte%20mobiliteit/Assistentie%20Buitenland
Voor een binnenlandse reis moet u bellen.
Reputatie 4
Badge
Vervelend dat u problemen ondervindt met het aanvragen van hulp.
Jammer dat u dat gooit op discriminatie.

U zou eens moeten weten hoe vaak ik problemen heb met Belgische sites als ik daar een Nederlands adres met een postcode van vier cijfers en twee letters wil invullen.
Dan roep ik ook niet direct discriminatie.

Er zijn nu eenmaal veel verschillende in de systemen tussen twee landen. Door in zulke gevallen direct discriminatie te roepen, bereikt u juist dat het draagvlak voor groepen die soms gediscrimineerd worden afneemt en dat als er werkelijk sprake is van discriminatie, wat helaas nog erg vaak wel zo is, dat niet serieus wordt genomen.

Volvo8700 geeft u al een goede suggestie om het alsnog in orde te maken. Ik hoop dat dat u helpt.

Goede reis! En natuurlijk, welkom in Nederland.
Reputatie 7
Badge +4
Overigens is de begeleiderspas in de hele Benelux geldig.
Reputatie 4
Badge
Ik heb zelf even een test gedaan. Waarschijnlijk gaat het mis bij de postcode. Het tweede vakje, waar de Noord-Nederlander de twee letters van de Nederlandse postcode invult, mag niet leeg blijven.
Vult u daar in het tweede vakje gewoon BB in, of twee andere letters. En in het eerste deel uw viercijferige Belgische postcode.

En bij woonplaats zet u dan uw woonplaats met de toevoeging België, om verwarring te voorkomen.
Waarschijnlijk gaat het dan wel goed.

Succes.
Aan allen die reageerden: dank voor uw reactie. Euh... Ik zeg nergens dat het om discriminatie gaat. Ik stel luidop de vraag omdat dat ook de vraag is die NS leidinggevenden horen te stellen.... Het gaat er mij niet om een schuldgevoel aan te praten. Het gaat er mij om leidinggevenden tot nadenken te stemmen....
Overigens is de begeleiderspas in de hele Benelux geldig. Heb ik niet. Nooit de moeite gedaan deze aan te vragen. Ik reis zelden met de trein... Wegens te veel beslommeringen zoals nu ook weer blijkt.... Toch bedankt voor de info.
Het is voor die doelgroep natuurlijk extra lastig dat ze niet online hulp aan kunnen vragen natuurlijk.
Maar gelukkig kan het via de NMBS wel bij een grensoverschrijdende reis.

Dank voor de reactie en de info. Ik herhaal: er staat een vraagteken achter het woord discriminatie. Ik zeur niet, ik stel de vraag... of mag dat ook al niet meer ?
https://www.b-europe.com/Reizen/Praktisch/Reisvoorbereiding/Reizigers%20met%20beperkte%20mobiliteit/Assistentie%20Buitenland
Voor een binnenlandse reis moet u bellen.

Reageer