beantwoord

Nog geen nieuwe factuur in MIJN NS

• 13 januari 2016
  • 9 reacties
  • 308 Bekeken

Goedemorgen,

Doorgaans heb ik elke maand rond de vijfde mijn factuur voor variabele kosten (buiten traject) ontvangen. Daarnaast ontving ik bij elke aankoop van een maandabonnement traject vrij, direct een factuur. In beide gevallen, heb ik in januari nog geen enkele factuur ontvangen. Ik wil mijn declaraties doen, en ben benieuwd wanneer mijn facturen verschijnen in Mijn NS..

Groeten
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 18 januari 2016, 21:51

Het in rekening brengen van het vastrecht gaat goed, maar de losse transacties (buiten traject, fiets huren, stallen, etc), zijn uitgevallen.
Hierdoor hebben 76.000 contractanten te weinig betaald.

Vanaf 19 januari is dit probleem opgelost.
De transacties naar aanleiding van de herstelacties zullen vanaf 1 februari (ingangsdatum contract) bij de klant in rekening worden gebracht volgens het regulier proces.

Het gaat om de volgende abonnementen:
- Traject Vrij
- Traject Vrij maand
- Dal Voordeel op Rekening (pilotproduct)
- Altijd Voordeel op Rekening (pilotproduct)
- OV-fiets

Facturen zullen dan ook spoedig online verschijnen.
Bekijk origineel

9 reacties

Welkom op het NS Serviceforum Roeland. Bij mij is geen storing o.i.d. bekend, dus ik moet het voor je nakijken en wellicht kan ik facturen nasturen. Zou je mij NAW-gegevens, kaartnummer en mailadres willen sturen middels een priv├ębericht?
Reputatie 1
Ook ik heb nog geen nieuwe factuur ontvangen voor de maand december (reizen op saldo). Laatste is 30-11-2015 geweest.
Het in rekening brengen van het vastrecht gaat goed, maar de losse transacties (buiten traject, fiets huren, stallen, etc), zijn uitgevallen.
Hierdoor hebben 76.000 contractanten te weinig betaald.

Vanaf 19 januari is dit probleem opgelost.
De transacties naar aanleiding van de herstelacties zullen vanaf 1 februari (ingangsdatum contract) bij de klant in rekening worden gebracht volgens het regulier proces.

Het gaat om de volgende abonnementen:
- Traject Vrij
- Traject Vrij maand
- Dal Voordeel op Rekening (pilotproduct)
- Altijd Voordeel op Rekening (pilotproduct)
- OV-fiets

Facturen zullen dan ook spoedig online verschijnen.
Reputatie 1
" De transacties naar aanleiding van de herstelacties zullen vanaf 1 februari (ingangsdatum contract) bij de klant in rekening worden gebracht volgens het regulier proces."

Wat is hier de uiterste datum voor? Ik zie namelijk nog geen nieuw factuur in mijn overzicht.
Wat is hier de uiterste datum voor? Ik zie namelijk nog geen nieuw factuur in mijn overzicht.

Dat verschilt voor iedereen. Als je abonnement steeds de 1ste van de maand wordt vernieuwd zal na ca. 1 week de factuur online verschijnen. In dit geval dus rond de 8ste. Ook de extra factuur, zoals hierboven aangegeven zal dan te zien zijn.
Reputatie 1
Maar dit is toch raar dan? Als ik deze maand of aankomende maanden geen trajectkaart bestel.. had ik mijn factuur van meer dan een maand geleden niet gezien?
Jawel, dit is een aparte factuur die nog klaar komt te staan. Dus ook al had je geen nieuwe abonnement besteld, kon je die factuur deze maand wel terugvinden in jouw account.
Reputatie 1
Ik heb 6 januari en 4 februari een traject kaart maand besteld , een factuur voor buiten me traject reizen ontvangen op 6 februari maar nog niet met de bedragen van 21 november tot en met 7 januari. Wanneer kan ik deze ontvangen?
In de loop van deze maand moeten alle facturen te zien zijn in Mijn NS. Uiteraard dus eind deze maand.

Reageer