beantwoord

NS account beveiliging

  • 6 June 2021
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Hallo,

 

Wanneer gaat ns.nl 2 factor authenticatie voor gebruikersaccounts aanbieden?

Heeft iemand alstublieft een e-mailadres of telefoonnummer van de IT afdeling van NS om deze vraag voor te leggen? (niet het algemene klantenservice nummer)

NS claimt privacy belangrijk te vinden, waarom dan niet daad bij woord voegen en de accounts waar reisgegevens en facturen naar worden gestuurd de mogelijkheid geven, zich beter te veiligen dan alleen een e-mailadres en wachtwoord?


Alvast bedankt voor de hulp!

icon

Beste antwoord door Thom 6 June 2021, 11:33

U kunt niet rechtstreeks contact opnemen met de ICT-afdeling. Die is al sterk belast. NS heeft de tactiek er niet over te praten wat men van plan is, en op een gegeven moment is het er. De gedachte om te werken met een tweefactor beveiliging ligt voor de hand. Hoe NS dit afzet tegen gemakkelijke toegang voor een grote massa is inderdaad iets dat ook bij ICT afgewogen moet worden. 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt niet rechtstreeks contact opnemen met de ICT-afdeling. Die is al sterk belast. NS heeft de tactiek er niet over te praten wat men van plan is, en op een gegeven moment is het er. De gedachte om te werken met een tweefactor beveiliging ligt voor de hand. Hoe NS dit afzet tegen gemakkelijke toegang voor een grote massa is inderdaad iets dat ook bij ICT afgewogen moet worden. 

Reputatie 6
Badge

Er zijn europese regels voor. Al weet ik niet precies hoe dit voor dit uitpakken.

Het problem is, anders als voor de gewone bank/giro etc. dat bij NS vrij vaak de houder van het ABO niet degene is die betaalt. En juist de betaler is voor NS zelf van belang.

Zelf heb ik ook lopende accounts bij DB/bahn, NMBS en CD/Czechya en ook die werken alle 3 enkel met inlog+ ww, maar als je wat bestelt moet je dan steeds weer opnw van je  bank/VISA fiatteren, het gaat dan niet om doorlopende ABOś

Reageer