NS app op iPhone Xs slurpt stroom

• 2 november 2019
  • 4 reacties
  • 151 Bekeken

Mijn iPhone Xs gebruikte ineens heel veel stroom, werd warm en de batterij was halverwege de dag al leeg. Toen bleek dat de NS app die ik helemaal niet gebruikt had 65% van de batterij capaciteit had verbruikt. Na verwijderen van de app is mijn iPhone weer normaal. 

Foutje van de app ontwikkelaar?

4 reacties

Hallo THChen, welkom op de NS Community. 

Wat gek! Ik heb hier zelf geen last van (Huawei). Kijkend naar mijn batterijverbruik staat onze app niet eens in het lijstje. Ik heb er verder nog niet meer over gelezen. Ik zal het in ieder geval doorgeven. Via de app zelf kan dat ook, maar die heb je nu niet meer natuurlijk. 

Reputatie 7
Badge +4

Met de iPhone is er geen sprake van batterijslurpen. Uitgetest op een zeven plus, dus niet eens de modernste.

Reputatie 3

Met de iPhone is er geen sprake van batterijslurpen. Uitgetest op een zeven plus, dus niet eens de modernste.

Hoe kan je dat nou zomaar over alle iPhones in het algemeen zeggen?

THChen gebruikt dus sowieso al een ander model iPhone, wellicht gebruiken jullie ook nog een andere iOS versie en misschien ook nog wel een andere versie van de NS-app. Wellicht dat NS-app versie X het niet goed doet op iOS versie Y met model iPhone Z, dat zou goed kunnen.

Badge +3

Je kunt vast wel ergens instellen dat de NS app niet opgestart moet worden op de achtergrond, samen met de telefoon dus.

Heb het (Android) ook wel eens gehad met andere soortgelijke apps (weer/verkeer/navigatie), die dan tot in den treure blijven zoeken naar je locatie maar binnenshuis natuurlijk geen GPS satellieten ontvangst. Dan vallen ze meestal terug op je 3G/4G telefoonmasten locatie (voor zover je dat toegestaan hebt) of waar ze denken dat je Wi-Fi adres zich ergens bevindt, maar dat gaat soms mis.

Telefoon opnieuw opstarten of desnoods de app compleet verwijderen en opnieuw installeren werkt meestal prima. Als je het op tijd merkt de app hardhandig stoppen ook.

Reageer