beantwoord

NS flex op OV zien

• 16 juni 2021
  • 4 reacties
  • 90 Bekeken

Ik heb vandaag mijn NS flex abonnement op mijn OV opgehaald bij een automaat. Kan ik dit nu zien op mijn OV kaart en/of Mijn NS en zo ja hoe/waar?

icon

Beste antwoord door Robert B 16 juni 2021, 23:07

Welkom bij de NS Community!

Na het ophalen bij een automaat krijg je een e-mail ter bevestiging.

Maar zodra je Mijn NS account aangeeft dat je NS Flex hebt is het ook goed.

Bij een oplaadpunt of kaartautomaat (station, supermarkt e.d.) kan je ook alle producten die op een kaart staan inzien. Staat Reizen op Rekening NS erbij, dan heb je NS Flex.

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Na het ophalen bij een automaat krijg je een e-mail ter bevestiging.

Maar zodra je Mijn NS account aangeeft dat je NS Flex hebt is het ook goed.

Bij een oplaadpunt of kaartautomaat (station, supermarkt e.d.) kan je ook alle producten die op een kaart staan inzien. Staat Reizen op Rekening NS erbij, dan heb je NS Flex.

Reputatie 7
Badge +4

Bij het inchecken ziet u ‘Reizen op rekening’. Als u het heeft bevestigd op het automaat, dan is het klaar.  Een volgend abonnement op deze kaart hoeft u ook niet opnieuw te bevestigen. Verder wat @Robert B juist  aangeeft.

Reputatie 6
Badge

Opgelet! vooral mensen die eerder gewend waren aan duidelijke meldingen op de incheckpalen/poorten over welk tarief wordt toegepast-vooral als je net vanaf bvb 8.55 wil gaan, is het wel wennen! Die meldingen zijn er dus niet! Daar zijn al veel klachten/opmerkingen over gekomen. De enige manier om te checken welk tarief is toegepast is via je mijnNS account

Je kan hem dito ook op bustram gebruiken-de kosten van die reizen komen meestal pas 2-3 dagen later zichtbaar op je account

Badge +3

Opgelet! vooral mensen die eerder gewend waren aan duidelijke meldingen op de incheckpalen/poorten over welk tarief wordt toegepast-vooral als je net vanaf bvb 8.55 wil gaan, is het wel wennen! Die meldingen zijn er dus niet! Daar zijn al veel klachten/opmerkingen over gekomen. De enige manier om te checken welk tarief is toegepast is via je mijnNS account.

Die meldingen vol tarief, korting of vrij reizen bij het inchecken (en de kosten van een reis bij het uitchecken) worden inderdaad nogal gemist.

Maar voor wie weet dat je vanaf 8:55 op daltarief kan inchechen… is het toch niet te veel gevraagd om in plaats van de melding die je voorheen kreeg even op het klokje rechtsboven op het schermpje te kijken voordat je incheckt?

Als een stationsklok of je telefoon 8:55 aangeeft zal het geen minuten duren voordat een poortje of paaltje dezelfde tijd toont.

Reageer