NS weet het niet meer?

• 2 March 2017
  • 8 reacties
  • 250 Bekeken

Reputatie 4
De NS reisplanner:

Misschien handig om te zeggen dat het station niet gevonden wordt...

8 reacties

Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Ik zie dat de reisplanner inmiddels wel weer werkt. Af en toe kan het voorkomen dat er geen advies is gevonden, deze storing zal ik aanmelden.
Reputatie 7
Badge +3
Het is en was geen storing, het gaat om de tikfout 'amsteram'. Dan zou de planner moeten zeggen dat-ie het station niet kan vinden, i.p.v. zeggen dat er geen advies is gevonden.
Ah ja, dat had ik niet eens gezien! Scherp @mrfreeze. Dat zou inderdaad handig zijn, ik zet je feedback door.
Dit zat mij dwars, dus ik ben even gaan praten met mijn collega. Goed nieuws, men is er al mee bezig! De foutmeldingsoverlay maken we duidelijker met een tekst in de zin van: typefout of niet herkende locatie, probeer opnieuw. Dit gaat binnenkort live!
Reputatie 4
Bedankt Sivan en Yvonne! Ik had het ook niet door dat ik een typefout had gemaakt, dus ben naar een andere website gegaan om advies te vragen.

Pas toen ik de screenshot nog een keer opende zag ik dat Amsterdam Amstel zonder hoofdletters stond, en pas toen ik beter ging kijken zag ik de typefout.

Ik zou verwachten dat de website direct aangeeft dat een station niet gevonden wordt, nog voordat je naar een advies gaat, goed dat een verbetering binnenkort live gaat!
Vind ik ook!
Reputatie 7
Badge +4
Het zou wel goed zijn dat NS niet alleen naar de officiële namen kijkt maar ook naar hoe de huidige Friestalige aanduidingen eerder in het Nederlands bekend waren. Het klinkt wat vaag maar vroeger ging je naar Veenwouden of Hardegarijp. Nu naar Feanwâlden en Hurdegaryp. Ik denk dat in dit soort situaties het invullen van beide namen tot een goed resultaat moeten leiden.

Voor mij persoonlijk is het eenvoudig, ik spreek uitstekend Fries, maar het is niet realistisch dat iedereen buiten het Friestalige deel van Nederland dit meteen doorziet. Het is lastig voor de niet-Fries als je naar Zwaagwesteinde moet en dan De Westereen in moet vullen.

Hanteer beide, hoewel de Friestalige wel de officiële naam is en ook zal blijven. Het kan wel, want NS hanteert om die reden het formele 's-Hertogenbosch, maar ook Den Bosch.
Formeel en niet-formeel mogen dus beide vermeld worden, klaarblijkelijk.

Een verwijzing naar Internationale reizen als iemand naar een van deze plaatsen in Friesland wil, is ook niet erg smaakvol, al zal het niet zo bedoeld zijn.

Klopt. Bedankt voor je aanvulling Thom. We nemen het mee.

Reageer