beantwoord

Omzetten abonnement

• 16 maart 2021
  • 5 reacties
  • 146 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

In april 2020 mijn Dalvrij abonnement omgezet in flex vanwege het thuiswerken. Gemist dat deze omzetting bij een laadpaal geactiveerd moest worden, nooit meer met de trein gereisd en ook de rekeningafschriften niet doorgelezen. NS geeft aan dat het ‘eigen schuld, dikke bult”is en is hoogstens bereid om geen aanmaning te sturen voor de 2 maanden die ik nog kon storneren. Ik zou denken dat er in het kader van ‘redelijkheid en billijkheid’ meer mogelijk moet zijn om een klant die overduidelijk geen abonnement van meer dan 100 euro per maand wilde betalen voor niet geleverde diensten tegemoet te komen. Is iemand bereid om mee te denken? 

icon

Beste antwoord door Thom 17 maart 2021, 09:46

Het is inderdaad een sneue situatie en een dure vergissing. NS zal het niet terugdraaien en ik zou de tegemoetkoming met beide handen aangrijpen. Storneren is gewoon niet betalen.

Dat u moet activeren is duidelijk vermeld, medewerkers zijn verplicht dat aan te geven bij het afsluiten en als u dat nalaat, loopt het oude abonnement door. Dat was ook op uw bankrekening te zien als u gebruik maakte van maandelijkse betaling.

Redelijkheid en billijkheid is een juridisch principe en kan toegepast worden als de wet niet toereikend is. Het is een soort hiërarchie in de rechtspraak die moet worden gevolgd, en een heel ander principe dan u mogelijk veronderstelt. Maar helaas voor u, is de wet heel duidelijk.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is inderdaad een sneue situatie en een dure vergissing. NS zal het niet terugdraaien en ik zou de tegemoetkoming met beide handen aangrijpen. Storneren is gewoon niet betalen.

Dat u moet activeren is duidelijk vermeld, medewerkers zijn verplicht dat aan te geven bij het afsluiten en als u dat nalaat, loopt het oude abonnement door. Dat was ook op uw bankrekening te zien als u gebruik maakte van maandelijkse betaling.

Redelijkheid en billijkheid is een juridisch principe en kan toegepast worden als de wet niet toereikend is. Het is een soort hiërarchie in de rechtspraak die moet worden gevolgd, en een heel ander principe dan u mogelijk veronderstelt. Maar helaas voor u, is de wet heel duidelijk.

Reputatie 7
Badge +3

Tja, toch wel verbazingwekkend dat u daar pas na 11 maanden achter komt en nooit gemerkt hebt dat er maandelijks €100 wordt afgeschreven.

Ik denk overigens niet dat NS gaat meewerken aan met terugwerkende kracht beëindigen omdat dan het hek van de dam is. 

Reputatie 6
Badge

Er is wel kortelings (ook aan mij) een raar soort mail verstuurd--raar omdat het vrijwel onbegrijpelijke juridische termen was, waar iets in stond dat ieder die in 2020 hetzij online, hetzij telefonisch een nieuw ABO had gestart eventueel restitutie kon krijgen als het niet of amper was gebruikt. Heb je die mail ook ontvangen? Ik kan hem zelf helaas hier niet bijvoegen, daarvoor ontbreken me de vaardigheden. Ik heb zelf in ´20 2x van niet naar weekendvrij gewisseld, met nog wat kunstgrepen als wel/niet FLEX. Maar wel steeds correct aan/afgemeld.

Reputatie 7
Badge +3

Er is wel kortelings (ook aan mij) een raar soort mail verstuurd--raar omdat het vrijwel onbegrijpelijke juridische termen was, waar iets in stond dat ieder die in 2020 hetzij online, hetzij telefonisch een nieuw ABO had gestart eventueel restitutie kon krijgen als het niet of amper was gebruikt. Heb je die mail ook ontvangen? Ik kan hem zelf helaas hier niet bijvoegen, daarvoor ontbreken me de vaardigheden. Ik heb zelf in ´20 2x van niet naar weekendvrij gewisseld, met nog wat kunstgrepen als wel/niet FLEX. Maar wel steeds correct aan/afgemeld.

Ik ben benieuwd naar die mail. Ik heb maar een paar reizen gemaakt, waarvan de meeste voor half maart 2020 en heb geen mail gehad.

Badge +3

De mail ging over het alsnog kunnen toepassen van het herroepingsrecht op doorlopende abonnementen en maandabonnementen die tussen 26 januari 2020 en 1 september 2020 online of telefonisch bij NS waren aangeschaft. Zie dit bericht.

Reageer