Onbekende rekening

• 2 oktober 2020
  • 5 reacties
  • 504 Bekeken

Hoi allemaal,

ik heb er een rekening maar ik ben deze maand niet in Nederland gereist. De rekening gaat over 15,40€, mijn relatienummer is XXXXX. Bovendien wil ik graag de automatische incasso opzeggen omdat in nu niet meer in Nederland woon, ik wil nu wisselen naar saldo omdat ik soms (maar niet echt vaak) wel in Nederland ben. Hoe moet ik dir doen? 
Dank jullie wel,

Louisa M Lucker

5 reacties

Badge +3

Ik denk dat dit bedrag in rekening wordt gebracht voor 4 keer de huur van een OV-fiets. Door een fout zijn de kosten voor OV-fietsen sinds maart niet gefactureerd, dus deze kosten zullen van langer geleden zijn dan afgelopen maand. In Mijn NS kunt u een factuur vinden waarop precies staat waarom de kosten in rekening worden gebracht.

Vanzelfsprekend kunt u ook even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen u ook vertellen waarvoor het geld is afgeschreven. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reputatie 7
Badge +3

Het zou kunnen dat de rekening voor het huren van OV-fiets is. Er is eerder dit jaar, zo vanaf maart een storing geweest waardoor de kosten niet gefactureerd zijn en dat wordt nu alsnog gefactureerd. Het beste kun je even in je NS factuur de factuur downloaden en checken wat daarop staat.

Als je nu NS Flex hebt en terug wil naar op saldo reizen kun je dit via de klantenservice stopzetten. Alleen zul je het wel bij een automaat in Nederland moeten bevestigen. 

Edit: is die Tochjo toch net weer wat sneller.

Badge +3

Als je Flex hebt kan je dat gewoon pauzeren (wisselen naar zonder abonnement in Mijn NS). Je krijgt dan wel maandelijks een e-mail over een factuur van € 0,00 maar dat is te overzien.

Als je dan weer in NL bent kan je het eenvoudig wijzigen naar een ander Flex abonnement, zonder dat je daarvoor saldo nodig hebt of naar een automaat moet om het abonnement op te halen.

Goedenavond LouisaML, welkom bij de NS Community.

Ik heb jouw klantnummer weggehaald omdat je dit nummer beter niet openbaar kunt zetten. 

Wat Robert B al aangeeft, als je NS Flex hebt, dan kan je je abonnement gemakkelijk via jouw Mijn NS account op NS Flex Basis (= zonder abonnement) zetten. Wat betreft het afgeschreven bedrag, kan je het beste contact opnemen met oNS via de Klantenservice zodat een medewerker direct met jou mee kan kijken. 

Badge +3

Dat dit om OV-fiets huur gaat van eerder dit jaar is redelijk duidelijk, zie Facturen in Mijn NS voor de specificatie.

Reageer