beantwoord

Online vertrekstaten

  • 11 December 2018
  • 48 reacties
  • 2996 Bekeken


Toon eerste bericht

48 reacties

Badge +3
Graag een update inderdaad, want in andere recente topics wordt er ook weer naar gevraagd.

"Tja, we zien bijna niemand meer die gele dingen raadplegen" is geen reden om ze online ook maar weg te halen.

Ze zijn immers gewoon beschikbaar, stonden er altijd keurig op de site (soms voorlaatste wijzigingsblad, maar goed..) en printen op A0 formaat in het geel hoeft niet, tenzij je ze als behang of vloerbedekking wilt.

Of die van je favoriete station op de deur van je koelkast... Dus waar blijven ze?
Hallo NS, waar zijn de vertrekstaten gebleven? Op de stations kan ik ze tegenwoordig ook nog maar nauwelijks vinden. De blauwe lijken helemaal verdwenen? Deze waren juist zo doeltreffend!
Zoals door mijn collega Miriam en door mij zelf in dit topic al is aangegeven zijn de digitale vertrekstaten weggehaald en zullen deze niet meer terugkeren. Om mezelf even te quoten:
Uiteraard kan de Reisplanner gebruikt worden, maar voor reizigers die liever een traject opzoeken kan gebruik gemaakt worden van de te downloaden bestanden op deze pagina.

Waarom de digitale vertrekstaten zijn verwijderd heb ik helaas geen antwoord op gekregen dus dat kan ik niet toelichten.
Reputatie 4
Dus door de "bewuste keuze" van NS is er helaas weer een informatiebron minder. Jammer.
Reiziger komt niet op 1, 2 en 3.

Maar NS kan natuurlijk zijn "bewuste keuze" heroverwegen. Iedereen maakt fouten, das niet erg.
Badge +3
Ik vemoed dat het verwijderen van de online vertrekstaten allemaal valt onder het zogenoemde 'spookboekloos rijden'...

Dat werkt op zich prima tussen Eindhoven en Utrecht/Amsterdam (nooit lang hoeven wachten op een volgende trein, althans overdag niet) maar ik vind dat je reizigers die ergens anders wonen best mag voorzien van een geplande/statische dienstregeling.

Oké, er is het spoorboekje 2019 (700+ pagina's) en de downloadbare dienstregeling, maar een vertrekstaat voor 'je eigen' stationnetje is zoveel handiger!

Zoals ik al zei kost het NS eigenlijk niets, en het weghalen levert dus ook geen enkele bezuiniging op, alleen teleurgestelde reizigers (die echt niet alleen 'verzamelaars' zijn).

Nogmaals een oproep dus om ze terug te zetten op de website want ze zijn er gewoon, of anders doodeenvoudig te genereren.
De NS moderatoren kunnen nog niet eens een antwoord geven wat de reden is voor het verdwijnen van de vertrekstaten. Ze weten het niet!
Ben weer eens diep onder de indruk van de communicatie binnen dit bedrijf.!
Misschien dat er ooit eens een programmeur een programma, een app o.i.d. kan maken die een vertrekstaat kan genereren en dat kan wegschrijven als PDF.
Reputatie 7
Badge +3

Maar dat het pas werd opgemerkt nu ze weer online staan geeft wel aan dat niet veel mensen meer op de gele staten op het station kijken. Al zijn er nu vanwege Corona natuurlijk wel minder reizigers. En het is nog geen Pasen, dus mogelijk hebben reizigers er nog niet op gelet.

 

Bijna Pasen en daar komen de vragen:

https://twitter.com/desbarts/status/1377912024152281091

maar het schijnt dit weekend te worden aangepast   https://twitter.com/bramspoort/status/1377955068591415297  Dan staat het straks met Hemelvaartsdag en Pinksteren wel goed.

 

Badge +3

Benieuwd of men ze helemaal gaat vervangen (dure grap, maar leuke nieuwe voorraad voor het Spoorwegmuseum en Upcycle)…

Of stickertjes over de onjuiste data plakken (goedkoop, maar ook een boel werk).

Reputatie 7
Badge +3

Misschien doe ik wel gek en ga ik weer eens naar de Hoogvliet in Leiden Zuid-West of reserveer ik een winkelafspraak bij de Intratuin in Voorschoten, al vind ik nog wat te vroeg om nu al bepaalde patio planten te kopen.

Badge +3

De online vertrekstaten zijn aangepast! Amsterdam 8 t/m 11 zijn nog wel van 2020 dus verouderd. 

Denk dat die vervallen zijn, dus Asd11 tegenwoordig opgenomen in Asd4 ?

Er staat trouwens herdruk ingaande 5 apr 2021, dus ik denk dat er gewoon echtnieuwe komen i.p.v. stickertjes ter correctie.

Badge +3

Gossie, zelfs stationnetjes zoals Strijp-S en Helmond Brandevoort, ‘t Hout en het gezellige Brouwhuis zijn aangepast… Leiden in last :laughing:

Misschien doen ze het op alfabet, Zevenaar is ook nog niet aangepast maar Zwolle dan weer wel :rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge +3

Ze hebben zich er gewoon met een jantje-van-leiden vanaf gemaakt. :rofl:

Badge +3

Ik heb inmiddels begrepen dat dit al een tijd zo is en dat deze keuze vorig jaar bewust is gemaakt. Deze komen dus ook niet terug op de site.

@Miriam NS het is je natuurlijk helemaal vergeven dat je het op dat moment ‘verkeerd begrepen’ had. :nerd: Uitleg niet nodig.. 

Nu nog even het ‘Beste antwoord’ aanpassen… en door! 

Oh, voor de fun @Stijn NS ook even door het stof.. omdat het kan en zo’n kleine moeite was.

Badge +3

Geweldig.. :disappointed_relieved:

https://twitter.com/NS_online/status/1328750773946228739

Door noodzakelijke werkzaamheden is er vannacht geen actuele reisinformatie op de stations. Ook niet in de apps en op ns.nl . Alternatief: gele vertrekstaten en trein- en of servicepersoneel op het station.

Neem aan dat de Rijdendetreinen en 9292 apps en websites gewoon werken?

Badge +3

Kreeg het zojuist al bevestigd van 9292, maar vreemd dat NS verwijst naar gele vertrekstaten (voor zover die er nog zijn) en/of personeel.

Nog niet eens zo lang geleden toen de NS planner nogal van slag was werd er ook gewoon verwezen naar 9292 (website of app).

Badge +3

Bump :scream:  

Hoe lang duurt het om een verkeerd ‘beste antwoord’ te wijzigen?

Mag deze reactie worden, vind ik.

Overigens zijn de ‘foutieve’ adressen van de stations (in ieder geval Leiden en Eindhoven) ook nog niet aangepast.

Badge +3

Dat is mooi! Wel apart dat als adres van https://www.ns.nl/stationsinformatie/ehv/eindhoven-centraal Kennedyplein 202 genoemd wordt.

Dat is namelijk helemaal het station niet, maar de Kennedytoren waar o.a. een vestiging van Coosto (de social media software van webcare) en Deutsche Bank zit. Moet Stationsplein 22 zijn, https://goo.gl/maps/JJchpY9WzNDSczU26 (huisnummer bordje even opgezocht :sweat_smile: )

Reputatie 7
Badge +3

Ik was ook wat verbaasd over het adres van station Leiden als zijnde Anna Grollstraat 2t. Nog nooit gehoord van die straat, staat niet aangegeven op Google maps, wel op OpenStreetMap. Lijkt me iets van een smal pad tussen het Level gebouw en achterzijde station (met rood stippellijntje aangeven bij OpenStreetMap) met (zo te zien op Google Street View) aan beide uiteinden een hek en dan dus niet voor iedereen toegankelijk. Telefoonboek en andere sites geven als adres Stationsplein 3B. KadastraleKaart.com geeft voor die Anna Grollstraat 2t als overige adressen in perceel dan weer Stationsplein 3 t/m 5 N aan. Maakt verder niet, maar het wordt lastig als je het adres van de NS site haalt om te gebruiken in je navigatie.

Maar goed, het ging om de vertrekstaten die opeens stilletjes weer terug zijn.

 

Badge +3

Bij Kennedyplein Eindhoven in je navigatie kom je in ieder geval nog uit bij de taxistandplaats en ‘Kiss & Ride’ aan de noord/buszijde van het station.

Off-topic: heb datzelfde adres ook wel eens doorgekregen om (met enige spoed) iemand op te halen voor Allianz verzekeringen, omdat zijn auto vlakbij het station gestolen was en naar een ANWB vestiging moest voor een leenauto. Gelukkig stond er een telefoonnumer bij van die kerel, want die stond dus… al 2½ uur precies aan de andere kant van het station :rolling_eyes:

Nog meer off-topic, op https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/WSL01/K/1919 (wat dan Stationsplein 23 zou zijn?) zie je mooi de 1900 zonnepanelen op het monumentale dak van het station.

Ik heb een melding gemaakt van de foute adressen op de vertrekstaten. Hopelijk worden ze aangepast en niet offline gehaald.

Badge +3

Ik heb een melding gemaakt van de foute adressen op de vertrekstaten. Hopelijk worden ze aangepast en niet offline gehaald.

De ‘fout’ zit niet in de vertrekstaten maar gewoon in de tekst onderaan de stationsinformatie pagina’s, onder de downloads van de vertrekstaten.

Reputatie 7
Badge +3

Het aangegeven adres voor station Leiden is denk ik niet echt fout, maar is misschien meer een postadres of zo, en daarom niet handig voor reizigers.

Wat wel fout staat op de vertrekstaten zijn de feestdagen, maar dat heb je zo te zien al doorgegeven. Ik vraag me af of het wel goed staat op de gele vertrekstaten op de stations. 

Reageer