Online vertrekstaten | NS Community
beantwoord

Online vertrekstaten

  • 11 December 2018
  • 48 reacties
  • 2975 Bekeken

Reputatie 3
Ik zie dat de online vertrekstaten zijn verdwenen... :(https://www.ns.nl/vertrekstaten/asd1.pdf werkt bijv. niet). Kunnen we deze nog terug verwachten?
icon

Beste antwoord door Momo 16 March 2021, 15:40

Bekijk origineel

48 reacties

Ik heb een melding gemaakt van de foute adressen op de vertrekstaten. Hopelijk worden ze aangepast en niet offline gehaald.

Badge +3

Ik heb een melding gemaakt van de foute adressen op de vertrekstaten. Hopelijk worden ze aangepast en niet offline gehaald.

De ‘fout’ zit niet in de vertrekstaten maar gewoon in de tekst onderaan de stationsinformatie pagina’s, onder de downloads van de vertrekstaten.

Sorry dat bedoelde ik ook. Ik heb de melding gelukkig wel naar de juiste afdeling doorgezet.

Reputatie 7
Badge +3

Het aangegeven adres voor station Leiden is denk ik niet echt fout, maar is misschien meer een postadres of zo, en daarom niet handig voor reizigers.

Wat wel fout staat op de vertrekstaten zijn de feestdagen, maar dat heb je zo te zien al doorgegeven. Ik vraag me af of het wel goed staat op de gele vertrekstaten op de stations. 

Badge +3

Wat wel fout staat op de vertrekstaten zijn de feestdagen, maar dat heb je zo te zien al doorgegeven. Ik vraag me af of het wel goed staat op de gele vertrekstaten op de stations. 

Dat vermoed ik niet, want die pdf bestanden (wijzigingsblad week16 na ingang dienstregeling?) zijn dus de bron vanuit waar de vertrekstaten zelf gedrukt werden.

Jij woont dichterbij het station dan ik.. :rofl:

Reputatie 7
Badge +3

Was mijn vermoeden ook.

Als ik er aan denk zal ik eens kijken wanneer ik er weer een keer langs fiets op weg naar de Jumbo. Die dingen staan gewoon langs het fietspad/trottoir, dus hoef niet eens het perron op.

Reputatie 7
Badge +3

De laatste paar vertrekstaten van Amsterdam Centraal (asd8 t/m11) zijn niet actueel, zijn die van 5 okt 2020 - 12 dec 2020.

Reputatie 7
Badge +3

En inderdaad. Feestdagen staan ook verkeerd op de gele vertrekstaten.

Maar dat het pas werd opgemerkt nu ze weer online staan geeft wel aan dat niet veel mensen meer op de gele staten op het station kijken. Al zijn er nu vanwege Corona natuurlijk wel minder reizigers. En het is nog geen Pasen, dus mogelijk hebben reizigers er nog niet op gelet.

 

Reputatie 7
Badge +3

Maar dat het pas werd opgemerkt nu ze weer online staan geeft wel aan dat niet veel mensen meer op de gele staten op het station kijken. Al zijn er nu vanwege Corona natuurlijk wel minder reizigers. En het is nog geen Pasen, dus mogelijk hebben reizigers er nog niet op gelet.

 

Bijna Pasen en daar komen de vragen:

https://twitter.com/desbarts/status/1377912024152281091

maar het schijnt dit weekend te worden aangepast   https://twitter.com/bramspoort/status/1377955068591415297  Dan staat het straks met Hemelvaartsdag en Pinksteren wel goed.

 

Badge +3

Benieuwd of men ze helemaal gaat vervangen (dure grap, maar leuke nieuwe voorraad voor het Spoorwegmuseum en Upcycle)…

Of stickertjes over de onjuiste data plakken (goedkoop, maar ook een boel werk).

Reputatie 7
Badge +3

Is dat een verkapte vraag of ik na het weekend weer even langs de vertrekstaten hier moet fietsen om het te checken? :grin:

Badge +3

Is dat een verkapte vraag of ik na het weekend weer even langs de vertrekstaten hier moet fietsen om het te checken? :grin:

Haha, nu je het zegt :laughing: maar als je toch weer eens naar de Jumbo gaat, laat maar weten.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien doe ik wel gek en ga ik weer eens naar de Hoogvliet in Leiden Zuid-West of reserveer ik een winkelafspraak bij de Intratuin in Voorschoten, al vind ik nog wat te vroeg om nu al bepaalde patio planten te kopen.

Badge +3

De online vertrekstaten zijn aangepast! Amsterdam 8 t/m 11 zijn nog wel van 2020 dus verouderd. 

Denk dat die vervallen zijn, dus Asd11 tegenwoordig opgenomen in Asd4 ?

Er staat trouwens herdruk ingaande 5 apr 2021, dus ik denk dat er gewoon echtnieuwe komen i.p.v. stickertjes ter correctie.

Reputatie 7
Badge +3

Zal dan deels aangepast zijn, in Leiden zou Pasen nog steeds op 13 april zijn, al denken mijn wijkgenoten daar anders over, was best druk vanmiddag in de Dirk met mensen die de Paasinkopen deden. Misschien gaan ze morgen verder met de rest van de online vertrekstaten. Geef de harde werkers maar wat extra paaseitjes.

Badge +3

Gossie, zelfs stationnetjes zoals Strijp-S en Helmond Brandevoort, ‘t Hout en het gezellige Brouwhuis zijn aangepast… Leiden in last :laughing:

Misschien doen ze het op alfabet, Zevenaar is ook nog niet aangepast maar Zwolle dan weer wel :rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge +3

Ze hebben zich er gewoon met een jantje-van-leiden vanaf gemaakt. :rofl:

Badge +3

Ik heb inmiddels begrepen dat dit al een tijd zo is en dat deze keuze vorig jaar bewust is gemaakt. Deze komen dus ook niet terug op de site.

@Miriam NS het is je natuurlijk helemaal vergeven dat je het op dat moment ‘verkeerd begrepen’ had. :nerd: Uitleg niet nodig.. 

Nu nog even het ‘Beste antwoord’ aanpassen… en door! 

Oh, voor de fun @Stijn NS ook even door het stof.. omdat het kan en zo’n kleine moeite was.

Badge +3

Bump :scream:  

Hoe lang duurt het om een verkeerd ‘beste antwoord’ te wijzigen?

Mag deze reactie worden, vind ik.

Overigens zijn de ‘foutieve’ adressen van de stations (in ieder geval Leiden en Eindhoven) ook nog niet aangepast.

Reputatie 7
Badge +3

En De Vink geeft nog steeds de feestdagen (Pasen, Hemelvaart en Pinksteren) van vorig jaar aan. Heeft nu ook geen zin meer om dat nog aan te passen, die dagen zijn toch al geweest. Volgend jaar dan maar beter doen.

Badge +3

En De Vink geeft nog steeds de feestdagen (Pasen, Hemelvaart en Pinksteren) van vorig jaar aan. Heeft nu ook geen zin meer om dat nog aan te passen, die dagen zijn toch al geweest. Volgend jaar dan maar beter doen.

Beste antwoord is in ieder geval nu het jouwe :sweat_smile:

Reputatie 7

En De Vink geeft nog steeds de feestdagen (Pasen, Hemelvaart en Pinksteren) van vorig jaar aan. Heeft nu ook geen zin meer om dat nog aan te passen, die dagen zijn toch al geweest. Volgend jaar dan maar beter doen.

 

Misschien kunnen ze volgend jaar nog even 31 december toevoegen???:grinning:

Badge +3

Misschien kunnen ze volgend jaar nog even 31 december toevoegen???:grinning:

We kunnen niets beloven maar zetten je suggestie door :rofl:

Reageer