beantwoord

Onrechtgevoel

• 6 juli 2020
  • 18 reacties
  • 670 Bekeken

Dit is dus de NS. Al jaren reis ik. Had een voordeelabonnement met korting. Vanaf medio mrt kon ik niet meer reizen. Corona is de naam. Ok. Jammer dan. Vanaf 1 mei krijg ik nieuw abonnenent met de korting. Edoch je mag niet reizen vand e NS. Dus in goed overleg uitgesteld totdat… En dan loop je tegen muren op!  Alsof je gestoord bent en waar ik het “lef” vandaan haal om toch weer gw verder te gaan met dat abonnement. Die korting is me welkom. Het was uitdrukkeoijk afgeproken. Uitstel. Logisch zou je denken. Er is Corona, waar IK ook niets aan kan doen. Dan verwacht je toch ..No problem we gaan gw verder en er is een klant terug ( toch hr van Boxtel) Maar nee hoor…

Kan iemand mij zeggen wat ik NIET begrijp..want ik raakte de weg kwijt.

icon

Beste antwoord door Deventer 6 juli 2020, 17:40

@Jan Hertog 

Probeer je precieze probleem wat duidelijker en bondig te omschrijven. Waar en wat gaat er fout bij je abbonement ? En tegen welk "onrecht" loop je daarbij aan ?

Bekijk origineel

18 reacties

@Jan Hertog 

Probeer je precieze probleem wat duidelijker en bondig te omschrijven. Waar en wat gaat er fout bij je abbonement ? En tegen welk "onrecht" loop je daarbij aan ?

Reputatie 7
Badge +3

Heb jij VDU laten omzetten naar Flex? Of is VDU verlengd in mei?

Dat onrechtgevoel heb ik ook. Advies om VDU niet om te zetten of op te zeggen en als ik vraag om eventuele compensatie wordt er gezegd dat ik maar had moeten omzetten of opzeggen…. Ondertussen proberen ze iedereen met kortingen en acties de trein te halen, maar de trouwe klanten laten ze in de kou staan.

"Trouwe klanten" is een wat verouderd begrip. Juist de zgn trouwe klanten zijn vaak duurder uit, kijk maar bij de zorgverzekering en bij de energiemarkt. De zgn "Trouwe klanten" hebben geen recht op enig andere behandeling dan minder trouwe klanten, lees nieuwe klanten.

Beste

De ns moet zijn afspraken nakomen. Het was een unieke  situatie. Notabene in overleg om het abonnement MET KORTING later in te laten gaan. Verder wordt je toch wel erg naar behandeld . Ik heb vanaf mrt niet kunnen reizen en na 1 mei( nieuwe abonnemnet zou toen ingaan) ook niet tot heden. Dat voelt onrechtvaardig en is het ook mijnsinsziens. Ze doen nu net alsof er GEEN corona was. De NS moet alsvanzelf dit regelen!! Dan maar niet mere met de trein en gw ouderwets de auto pakken.

Je verhaal is helaas voor een buitenstaander niet te begrijpen. Nogmaals @Jan Hertogprobeer op te schrijven wat er nu precies aan de hand is, zonder er een verhaal van te maken met allemaal bijzaken.

Hoe ben je "naar behandeld" ?

Welke afspraken zijn niet nagekomen ?

Waarom heb je tot nu toe niet kunnen reizen ?

Wat moet NS regelen ?

Reputatie 7
Badge +3

Een abonnement "uitstellen" of "opschorten" kan niet. U kunt het hooguit opzeggen.

Kort. Medewerkster brhandeld je niet als klant. Taalgebruik onwrnselijk. Niet meewerkend

Afspraak van uitstellen!!  Dus niet beeindigen van abonnement

Waarom. Corona

Ns . Actie en scrollen en inleven

Dit lijkt me helder allemaal incluis mijn verhaal.

Hoi Jan Hertog en welkom op de NS Community! 

Helaas is het nog steeds niet helemaal duidelijk. Wat is er precies aan de hand met je abonnement, welke afspraken zijn er gemaakt en wat zou je graag zien dat er gebeurd? Want dat je ontevreden bent met een medewerker had ik reeds begrepen. Mocht je het prettiger vinden, dan mag je mij ook een privébericht hierover sturen. 

Reputatie 7
Badge +3

Afspraak van uitstellen!!  Dus niet beeindigen van abonnement

Uitstellen of tijdelijk opschorten kan helemaal niet. Ik vrees dat u de NS-medeweker verkeerd begrepen hebt of dat de NS-medewerker niet begrepen heeft wat u wilde.

Beste

Jawel hoor. Ze begreep het uitstekend en gaf haar naam. Ze beoordeelde het als unieke situatie en dat is het ook natuurlijk. Het is coronatijd. Onder normale omstandigheden zou je gelijk kunnen hebben. Ik zou dan gw nog gereisd hebben en was het nieuwe abonnement per 1 mei weer ingaan. Geen probleem. Ik doe dat al jaren zo.Met die korting. De medewerkster was toen zeer inlevend. De ns zou sowieso NU  coulant moeten zijn!!  Samen oplossen wenste hr Rutte ook.

Reputatie 7
Badge +3

NS zou in dit verband een voorbeeld kunnen nemen aan de Museumkaart. Die krijgt automatisch extra looptijd voor de periode dat de musea niet open waren.

Lastig in dit verband voor de Voordeelurenkaart is dan weer dat per 1 januari 2021 de gebruiksvoorwaarden door NS worden gewijzigd en dat extra looptijd niet onder vergelijkbare voorwaarden kan worden geleverd.

NS laat zich niet van de beste kant zien door helemaal niets te regelen voor de klanten die vaak al decennia abonnementhouder zijn.

Reputatie 7
Badge +3

NS laat zich niet van de beste kant zien door helemaal niets te regelen voor de klanten die vaak al decennia abonnementhouder zijn.

Nee dus.

Badge +3

De decennia oude abonnementhouders met een oud VDU hebben inderdaad een probleem (en stof tot nadenken)

Pauzeren omdat je niet reist kan niet, behalve omzetten naar Flex Basis. En dat betekent einde van je VDU want daarna krijg je het nooit meer terug want het is al 10 jaar niet meer te krijgen!

NS beroept zich er op dat je zelf de rekensom maar moet maken, want per 1-1-2021 wijzigt het toch naar zelfde voorwaarden als Dal Voordeel (wat eigenlijk al 10 jaar geleden het plan was).

Hoe vaak ga je dus in 2020 nog in de middagspits op pad (of in de zomer jul/aug of tussen kerst en nieuwjaar ook vóór 9:00) en wat levert dat je aan korting op, t.o.v. van de € 5,58 per maand die het je oplevert door het nu al op te zeggen?

Bij overige goedkope 65+ abonnementen (nog niet als Flex beschikbaar) is er wel een mouw aan te passen, maar dan moet je Flex weer helemaal opzeggen en een nieuw (jaar)contract aan gaan voor het klassieke abonnement. Op zich geen probleem want per 1-1-2021 moeten die ook Flex worden, wel een hoop gedoe.

Ik vergelijk het met Chello/A2000/UPC/Ziggo waar ik jarenlang een Radio/TV (analoge kabel) abonnement had, voor ca. €16 per maand. Dan had je overal in huis TV en FM radio met wat kabeltjes. Daar gaan we echt mee stoppen (dus echt de stekker er uit) neem maar Digitenne van KPN dan voor ongeveer dezelfde prijs, of koop een DAB+ radio...

Reputatie 7
Badge +3

De vergelijking met Ziggo gaat mank. Daar bestaat nog steeds het abonnement Kabel TV voor €19,95 per maand (sinds de prijsverhoging van 1 juli 2020): https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv. Inmiddels zelfs digitaal.

Wij zijn nog steeds aan het nadenken of we onze Voordeelurenabonnementen wel moeten moeten voortzetten. Gelukkig nog een paar maanden de tijd voordat ze verlengd zouden worden.

NS zou een voorbeeld kunnen nemen aan de Museumkaart. Alle kaarten worden automatisch 3 maanden verlengd voordat opnieuw geïncasseerd wordt.

Badge +3

De vergelijking met Ziggo gaat mank. Daar bestaat nog steeds het abonnement Kabel TV voor €19,95 per maand (sinds de prijsverhoging van 1 juli

Ik bedoelde dat het niet digitaal moet.. gewoon zoals vroeger met een coax kabel en eventueel een antenne op je dak. Bij Ziggo kan je nog wel kastjes krijgen met een SCART aansluiting voor een oude TV die geen HDMI heeft, dat dan weer wel.

Reputatie 7
Badge +3

Nu begrijp ik wat je bedoelt. Toch gaat de vergelijking een beetje mank omdat een paar jaar geleden UPC en Ziggo een ongecodeerd digitaal basispakket (vergelijkbaar en uitgebreider dan het analoge pakket) doorgeven. Iedere tv die je in de winkel koopt kun gebruiken door er een coax-kabel in te steken. Voor oudere tv’s zijn er ontvangers (nieuw en tweedehands) te koop. FM-radio via de kabel loopt wel op zijn eind.

Verandering in de infrastructuur leiden nu eenmaal tot apparatuur die overbodig is geworden. Toen huizen elektriciteit kregen was het snel afgelopen met gasverlichting. Soms blijven systemen naast elkaar bestaan, zoals koken op gas en elektrisch koken.

Maar we dwalen wel een beetje af. :grinning:

Beste

Jawel hoor. Ze begreep het uitstekend en gaf haar naam. Ze beoordeelde het als unieke situatie en dat is het ook natuurlijk. Het is coronatijd. Onder normale omstandigheden zou je gelijk kunnen hebben. Ik zou dan gw nog gereisd hebben en was het nieuwe abonnement per 1 mei weer ingaan. Geen probleem. Ik doe dat al jaren zo.Met die korting. De medewerkster was toen zeer inlevend. De ns zou sowieso NU  coulant moeten zijn!!  Samen oplossen wenste hr Rutte ook.

Ik begrijp van Sanne dat je haar geen privébericht hebt gestuurd met een toelichting over de situatie. Ik wil je uitnodigen mij vandaag nog voor 15:00 uur een privébericht toe te sturen met daarin je NAW-gegevens, geboortedatum en OV-chipkaart. Dan ga ik de zaak voor je bekijken. Doe je ook dit niet, dan kunnen we verder niets voor je betekenen.  

Update: Ik heb tot op heden geen privébericht mogen ontvangen van Jan Hertog. De uitnodiging blijft staan, maar ik laat het topic voor nu los.

Reageer