beantwoord

ophalen vuilnis treinen

• 17 januari 2020
  • 5 reacties
  • 228 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Is het een idee om ieder uur de prullenbakken in de treinen te laten legen?  Misschien een project om werklozen te laten wennen aan terugkeer naar een betaalde baan. Vooral geschikt voor mensen die het fijn vinden onder de mensen te zijn. Ik verwacht dat alle reizigers het zullen waarderen.

in het buitenland heb ik al meegemaakt dat dit gedaan wordt, maar dan door betaalde krachten.

icon

Beste antwoord door Rizana NS 17 januari 2020, 13:07

Hoi Emfo, welkom bij de NS Community.

Wat een goede suggestie! Deze ga ik voor je doorzetten. Ik kan niet voorspellen of hier iets mee gedaan wordt, maar niet geschoten is altijd mis! :)

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2

Denk dat dit in de basis best een goed idee is. Heb dit in het buitenland inderdaad ook gezien, maar de verschillen tussen geen baan en wel een baan zijn daar veel groter. Denk dat dit overigens ook echt alleen nodig is op een aantal drukke trajecten in de spits.

Reputatie 7
Badge +3

Als je al zoiets zou organiseren dan zou ik de prullenbakken juist na de spits laten legen. In de spits is er geen doorkomen aan voor medewerkers. 

Bij deze problemen zie je ook dat de korte keringen op de eindpunten het vrijwel onmogelijk maken om snel afvalbakken te legen tijdens de dienst.

Hoi Emfo, welkom bij de NS Community.

Wat een goede suggestie! Deze ga ik voor je doorzetten. Ik kan niet voorspellen of hier iets mee gedaan wordt, maar niet geschoten is altijd mis! :)

Reputatie 7
Badge +3

Is het een idee om ieder uur de prullenbakken in de treinen te laten legen?  Misschien een project om werklozen te laten wennen aan terugkeer naar een betaalde baan. Vooral geschikt voor mensen die het fijn vinden onder de mensen te zijn. Ik verwacht dat alle reizigers het zullen waarderen.

Zal niet gebeuren want dan schreeuwt de FNV moord en brand over verdringing van betaalde arbeid. En als je die mensen vol moet betalen is het volslagen onbetaalbaar.

Reputatie 5
Badge

Is al ettelijke keren geprobeerd en heeft ook nog NS-bladen gehaald. Tenminste op de IC-lijn Amsterdam-Eindhoven met lopende vuil-ophaal-medewerkers, die meteen konden doen wat conducteuren ook kunnen als ze langskomen-allerlei ongeruste reizigers antwoord geven of geruststellen. Geen grootse bezwaren van FNV e.d. dat de conducteuren het brood uit de mond zou worden gestoten.

Dat schijnt veranderd te zijn, want diverse opmerkingen, ook in dit forum: ze komen langs maar doen niks, bleken waar en te berusten op een regel dat reizigers niet mochten worden lastig gevallen hiervoor. Of zoiets-goede zoekers weten het vast nog wel op te diepen. Dus als dat regime nog steeds van kracht is, wordt het dus helemaal niks.

Wat nmm veel meer zou helpen is het domweg meteen verbieden van al die veels te grote koffiebekers. Scheelt zeker 50-60% van verstopte bakjes. Plastic moet er toch al uit, dus pak dit meteen mee. Ieder weet onderhand dat die zelf een tas moet meenemen, dus hiervoor gaat hetzelfde gelden.

De ICs Vlissingen-AMS, die in AMS toch maar 10 min keertijd hebben en meestal meteen worden bestormd alsof ze meteen gaan vertrekken worden geregeld wel schoongemaakt aldaar. Incl. de zitjes waar dan alweer mensen zitten.

Reageer