beantwoord

Opzegging voordeeluren abonnement met keuzedagen op papieren kaartjes

• 29 januari 2020
  • 9 reacties
  • 318 Bekeken

Reputatie 1

Geachte forum leden, zojuist heb ik met pijn in het hart het voordeeluren abonnement moeten opzeggen, vanwege mij ziekte kan ik moeilijk de trein reizen, nu heb ik nog diverse keuzedagen op papieren kaartjes, kan ik deze dan ook niet meer gebruiken? (deze zijn geldig tot het einde van dit jaar) en het abonnement eindigt op 14 februari.

Met vriendelijk groet

H. Jansen

icon

Beste antwoord door Thom 29 januari 2020, 11:15

U mag ze gebruiken tot de einddatum die op het kaartje staat vermeld. Het zijn dagkaarten voor na negen uur. De regeling was altijd al soepel, omdat het weinig mensen betrof en de kaartjes uit gemak met wat ruimere voorwaarden werden verstrekt. Voor keuzedagen is er nu een overgang, het VDU verdwijnt. U mag uw kaartjes opmaken.

Bekijk origineel

9 reacties

Vraagje over die papieren Keuzedagen (chipkaartjes). Deze zijn anoniem en zou je dus aan iemand anders kunnen geven. Er is immers voor betaald.

Maar moet diegene dan 60+ zijn?

En moet diegene een VDU (bij zich) hebben? Wordt dat gecontroleerd of mag je je ov-chipkaart gewoon thuis laten als je reist op een Keuzedag?

Anders kan H. Jansen er wellicht nog iemand anders blij mee maken, laten verlopen is zonde. Maar als je een (geldig) VDU moet hebben kan @Jan048 er ook geen gebruik meer van maken.

De gebruiker dient 60+ te zijn, dus dat zal een ‘ja’ zijn. Het bij je hebben van een OV-chipkaart met het VDU is niet verplicht.

Reputatie 1

Sorry, maar ik heb nog een vraag, wij hebben een aantal Kits vrij abonnementen, en er zijn een paar in april afgelopen.

Moet ik deze zelfs verlengen of gaat dit automatisch.

Met vriendelijke groet

H. Jansen

Bedoel je dat de kaart dan is verlopen? Je zal dan zelf een nieuwe kaart moeten aanvragen.

Badge +3

Vraagje over die papieren Keuzedagen (chipkaartjes). Deze zijn anoniem en zou je dus aan iemand anders kunnen geven. Er is immers voor betaald.

Maar moet diegene dan 60+ zijn?

En moet diegene een VDU (bij zich) hebben? Wordt dat gecontroleerd of mag je je ov-chipkaart gewoon thuis laten als je reist op een Keuzedag?

Anders kan H. Jansen er wellicht nog iemand anders blij mee maken, laten verlopen is zonde. Maar als je een (geldig) VDU moet hebben kan @Jan048 er ook geen gebruik meer van maken.

Badge +3

Kids vrij op een kaart die nog langer dan 2 maanden geldig is wordt automatisch verlengd zolang het kind nog geen 12 is. Dit gebeurt door een incasso van € 0.01 als ik het goed heb (zelfde als andere gratis abonnementen zoals OV-fiets en Stallen op Rekening e.d.).

Als een ov-chipkaart verloopt dan zal je zelf (vanaf 6 weken voor de einddatum) een kaartvernieuwing moeten aanvragen via OV-chipkaart. Daar krijg je als het goed is een e-mail over. Kids Vrij wordt dan overgezet.

Of anders een nieuwe (blanco) kaart bestellen en daar opnieuw Kids Vrij aan koppelen door overmaking van € 0,01 via iDeal.

Reputatie 7
Badge +4

U mag ze gebruiken tot de einddatum die op het kaartje staat vermeld. Het zijn dagkaarten voor na negen uur. De regeling was altijd al soepel, omdat het weinig mensen betrof en de kaartjes uit gemak met wat ruimere voorwaarden werden verstrekt. Voor keuzedagen is er nu een overgang, het VDU verdwijnt. U mag uw kaartjes opmaken.

Reputatie 1

Bedankt voor u melding, dan probeer ik deze op te maken (als het mij lukt)

Met vriendelijke groet

H. Jansen

Hallo Jan048, ik vind het jammer om te lezen dat het niet meer goed lukt om met de trein te reizen. Begrijpelijk dat je hierdoor je abonnement hebt moeten beëindigen. De papieren Keuzedagen zijn zoals Thom ook zegt geldig tot de datum die op het ticket staat. Hopelijk kom je nog in de gelegenheid om ze te gebruiken. 

Reputatie 1

Bedoel je dat de kaart dan is verlopen? Je zal dan zelf een nieuwe kaart moeten aanvragen.

Oké, als ik goed heb begrepen moet ik zelfs voor een nieuwe OV zorgen, bedankt voor jullie antwoord.

Met vriendelijke groet

H.Jansen

Reageer