Pasfoto - foute link - losse ticket kopen - foute link - frustratie

• 25 september 2020
  • 8 reacties
  • 583 Bekeken

Goedenacht,

Ik heb laatste tijd veel problemen met de website van de NS. Ik vraag mezelf af of ik de enige ben.

• Losse tickets kopen via mobiel (sinds de corona)
    Het begint irritant te worden, maar elke keer als ik een losse ticket koop, kom je normaal gesproken bij de pagina die vraagt of je het op de mobiele app wilt zetten of niet. Ik beland nadat ik de ticket heb gekocht op de webpagina niet gevonden. Omdat ik dus niet goed doorverbonden word, moet ik wachten tot ik de mail binnen heb. Deze komt echter vaak pas na een kwartier, dus een laatste moment ticket kopen is dus niet mogelijk. Na een kwartier krijg ik de mail en kan ik hem pas op m'n app zetten.
  • Verzoek pasfoto
    Er wordt mij een mail gestuurd met of ik een pasfoto wil doorgeven vóór 13 oktober. Als ik dan op de link klik IN DE MAIL kom ik wéér op de pagina: Helaas is deze service niet beschikbaar. U kunt u op dit moment niet inloggen in Mijn NS. We werken er hard aan om deze service zo snel mogelijk weer beschikbaar te maken. (Tijdstip maakt niet uit, vanmiddag, vanavond en vannacht geprobeerd) Flink irritant aangezien jullie zelf om een pasfoto vragen en de link niet eens werkt. Ik heb op de website ook gezocht naar de goede link, maar ook daar kom ik niet verder mee. Met inloggen en rondkijken op de website vooral heel veel pagina's die niet werken. 

Ik hoop snel verder geholpen te worden en graag hoor ik of al die foutmeldingen alleen bij mij gebeuren of dat iedereen daar tegenwoordig last van heeft. Vooral bij het losse tickets kopen, aangezien het al een dure grap is sinds vakantieveilingen acties etc. er niet meer zijn, wordt het erg vervelend. 

Met vriendelijke groeten,

Kevin 

8 reacties

Hi Kevin,

Welkom op dit forum. Om maar met de deur in huis te vallen. Nee je bent absoluut niet de enige. Het aantal storingsmeldingen bij MIJNNS is gigantisch. Ook de problemen met het uploaden van pasfoto"s komt herhaaldelijk voor. Voor je e-ticket kan het wel eens helpen je cachegeheugen te legen. 

Je kan inzake de problemen bij mijnns contact opnemen met de klantenservice. Dat kan via via chat, twitter , facebook en telefonisch. Op onderstaande link kan je de mogelijkheden vinden.

https://www.ns.nl/klantenservice

Hoi Kevin van Haren en welkom op onze NS Community!

Beide erg vervelende gevallen. Wat betreft het bestellen van e-tickets, dat gebeurt inderdaad af en toe, maar zijn we wel mee bezig op te lossen. Want dat is natuurlijk niet handig. Excuus voor dit ongemak!

Wat betreft je foto voor de kaartvernieuwing. Werkt het via deze link ook niet? Heb je ook al geprobeerd los van de link in te loggen in je Mijn NS account?

@Laura NS bij deze link krijg ik: 

Je zoekt iets op NS.nl?

De pagina die je zoekt hebben wij niet gevonden. Klik op een van de onderstaande links om verder te navigeren, of gebruik de zoekbalk bovenaan deze pagina.

Inloggen via mijn NS geeft ook elke keer veel foutmeldingen en als ik dan een keer ingelogd ben krijg ik de volgende klik wel weer een foutmelding

@Laura NS bij deze link krijg ik: 

Je zoekt iets op NS.nl?

De pagina die je zoekt hebben wij niet gevonden

dat klopt

https://www.ns.nl/pasfoto-kaartvernieuwing

Misschien kun je deze eens proberen?

Dat met die e-tickets is totaal waardeloos. Vroeger werkte het importeren in de app probleemloos. Tegenwoordig lukt het me alleen nog als ik geen standaardbrowser heb ingesteld en Chrome kies nadat de app me doorstuurt naar de webomgeving of als ik Chrome instel als standaardbrowser. Anders krijg ik inderdaad dezelfde foutmelding als jij. Ik begrijp serieus niet hoe de makers van de app en de website het presteren om dit te verpesten, maar het is ze toch echt gelukt :thumbsup::thumbsup:

De frustratie is begrijpelijk, zeker als je een recente link toegestuurd krijgt die een foutmelding toont.

Volgens mij is dit de link die je moet hebben:

https://www.ns.nl/pasfoto-kaartvernieuwing/

Edit: het forum wijzigt de link bij het opslaan, als bovenstaande link toch niet werkt, tik de link dan even handmatig in in je browser.

Dat is de link die ik gebruikte, Martin7182. Kun je anders via hier op de bovenste link klikken Kevin van Haren? Bij mij doet die het dus daar kan het dan niet aan liggen.

Reputatie 7
Badge +3

Het uploaden van een pasfoto bij NS is helaas geen enkele garantie dat er daadwerkelijk ook een nieuwe OV-chipkaart geproduceerd gaat worden. Zelfs niet wanneer NS bevestigt dat ze de pasfoto in goede orde ontvangen hebben.

Als wij hem hebben ontvangen sturen we hem door naar OV-chipkaart. Vanaf dan ligt het bij hen en niet meer bij ons. Ik verwijs je voor dit onderwerp graag door.

Reageer