Personeelstekort, treinuitval, schuld: voor NS hopen de problemen zich op



Toon eerste bericht

29 reacties

Vwb de Belgie opmerkingen leerde ik gisteren van een HC hier dat men wél gevolgd mag worden obv hoeveelheid scans die men maakt met controleapparaat en wordt daarop aangesproken. Hij was verbaasd dat het bij NS niet mocht. 

Dat is ook iets wat ik niet begrijp, maar de NS directie had nooit moeten overstappen op niet controleren maar wel een servicerondje.

Uit de NOS vandaag

”Volgens NS-bestuurder Eelco van Asch is het meldnummer een succes, maar hij vindt deze ervaringen "kwalijk om te horen". Het moet beter, zegt hij. "Dat is een serieus signaal, dus daar gaan we mee aan de slag". Maar hij wijst ook op logistieke redenen waardoor hulp soms even op zich laat wachten. "Een trein is 300 meter lang, dus het kan even duren voordat de conducteur bij je is. Soms is dat dus te lang. Als het urgent is, moeten we sneller schakelen."

Van Asch benadrukt dat het meldnummer niet de enige maatregel is van de NS om de treinen veiliger te maken. "We hebben veel mensen op en rond het station, 700 veiligheidsmedewerkers, tienduizend camera's, en we doen nu een proef met live meekijken in treinen. We zien je, we pakken je, en we zorgen ervoor dat je de trein nooit meer in komt", belooft hij.”

 

Beloftes. Waarom geloof ik deze niet?

En het ergste is dat het diezelfde manager is die de Hc de BOA wil ontnemen en ook proeven wil doen met treinen zonder Hc. 

Dat laatste lijkt me zonder meer een goed idee 

En het ergste is dat het diezelfde manager is die de Hc de BOA wil ontnemen en ook proeven wil doen met treinen zonder Hc. 

Dat laatste lijkt me zonder meer een goed idee 

En dat komt de veiligheid ook echt ten goede denkt Tamzin.

Overigens verwacht ik dan een nog grotere uitstroom van machinisten bij de NS, vele zullen niet blijven als er zonder Hc gereden moet gaan worden.

Reageer