beantwoord

Plattegrond stations: perronaanduiding

• 26 februari 2020
  • 5 reacties
  • 173 Bekeken

Het is al in 2014 ter sprake gekomen: de aanduiding van de perrons op de stationsplattegronden. Die zijn er nog steeds niet! Er wordt verwezen naar een of ander zeer gebruikersonvriendelijke site (sporenplan), waar je nauwelijks wijzer van wordt. Als je je reis wilt voorbereiden en i.v.m. korte overstaptijden je van tevoren wilt oriënteren hoe je van en naar de verschillende perrons moet lopen is het toch heel handig om dat op de plattegrond van het station te kunnen zien. NS zo ingewikkeld is dat toch niet? Wel staan er allerlei verkooppunten vermeld voor koffie en snacks, maar de perronaanduidingen ontbreken!?

icon

Beste antwoord door Momo 26 februari 2020, 10:52

Wellicht heeft u hier meer aan:  https://plattegrondstation.nl/

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wellicht heeft u hier meer aan:  https://plattegrondstation.nl/

Prima, dankjewel, die zijn duidelijk!. Het zou fijn zijn als NS deze op hun site toegankelijk maakt

Badge +3

Hou er wel rekening mee dat de plattegronden op die site vaak sterk verouderd zijn. Zo heeft Utrecht Centraal daar nog helemaal geen spoor 20/21 en onbreekt op de plattegrond van Eindhoven ook van alles dat jaren geleden bij de verbouwing gewijzigd is (tweede reizigerstunnel en liften, gewijzigde locatie van kluisjes e.d.).

Op www.openstreetmap.org kan je ook veel vinden als je inzoomt op een station, zoals waar de poortjes zijn e.d.

Reputatie 7
Badge +3

Beetje vage site. Veel stations hebben helemaal geen plattegrond. En zoals Robert B terecht opmerkt, is er ook veel behoorlijk verouderd. En ik zie dubieuze advertenties.

Het lijkt me geen site van NS, maar ze gebruiken wel het NS-logo als icoontje. Lijkt me ook niet helemaal fris.

Reputatie 7
Badge +3

Vooral veel kleinere stations hebben inderdaad geen plattegrond en er staan ook veel verouderde plattegronden op, die van Delft is bv nog van het oude station. Het zou best kunnen dat deze plattegronden voorheen op de oude NS site stonden maar intussen vervangen zijn door de plattegronden nieuwe stijl en dat iemand deze heeft bewaard en op deze manier nog beschikbaar houdt. Die zullen dan niet worden bijgehouden en geupdate waardoor er steeds meer verouderd raken.

Maar ik ben wel eens met TS dat je aan de plattegronden zoals die nu op de NS site staan weinig tot niets hebt mbt de perronnummers, die laten eigenlijk alleen de stationshal met de winkeltjes zien waar dan een paar streepjes zijn getrokken om aan te geven dat er ook nog treinsporen lopen. Het zou goed zijn als NS (ook) dit soort plattegronden met spoornummers en perron inrichting op de site zet. Dit is echt niet de eerste keer dat iemand erover klaagt dat er op de plattegronden op de NS site geen spoornummers staan aangegeven.

Reageer