Prijs online kaartje via website klopt niet

• 20 april 2021
  • 8 reacties
  • 263 Bekeken

Badge +3

Als je via ns.nl/reisplanner een reis plant en daarvoor een kaartje wilt kopen krijg je soms ineens een hogere prijs. Blijkbaar speelt dit als er meerdere vervoerders zijn, ook al reis je gewoon (rechtstreeks) met alleen NS.

Voorbeeld: Enschede - Deventer met de IC Schiphol of Den Haag: €12,20 voltarief 2e klas, maar een ticket kost €15,50.

De optie met Blauwnet Sprinter + NS (overstap in Almelo) zou €12,25 moeten kosten. Ook hiervoor wordt €15,50 gerekend.

Doe je Blauwnet Sprinter + Blauwnet Stoptrein + NS (overstappen in Hengelo en Zutphen) dan kost de reis wel € 15,50

Eindhoven - Utrecht: prijs van het kaartje klopt

Eindhoven - Maastricht: reis kost €18,20 maar je ticket kost €19,09 (zie verder geen Arriva adviezen in de planner)

Via de NS app gaat het wél goed.

8 reacties

Oh! Goed gevonden Robert B! Ik zie inderdaad € 12,20 staan en als ik op 'kaartje kopen’ klik verandert de prijs naar € 15,50. Lijkt me verre van de bedoeling. Ik ga het aankaarten! Thanks voor het aangeven! :D

Ik zie dat het probleem er nog steeds is. Ik heb een reminder gestuurd.

Reputatie 3

Eindhoven - Maastricht: reis kost €18,20 maar je ticket kost €19,09 (zie verder geen Arriva adviezen in de planner)

Nee, de enige manier om naar Sittard te reizen is met NS en die trein brengt je ook meteen naar Maastricht.

Zolang de IC naar Heerlen niet rijdt zul je inderdaad geen adviezen zien die een reis met Arriva bevatten. Vraag me het met elkaar te maken heeft. :thinking:

Naar Heerlen is het omgekeerd, daar zie je vanaf Sittard alleen adviezen met Arriva. Benieuwd wanneer die weer gaat rijden, hij staat voor later in mei (nog) wel in de reisplanner.

Badge +3

Als je extra overstaptijd inplant kan je vanuit Eindhoven naar Heerlen met alleen NS (overstap in Sittard 11 minuten). Je bent dan wel 3 minuten later in Heerlen dan het laatste stuk met Arriva (de 3 min. overstap in Sittard en dan verder met Arriva).

Maar ook hier gaat het mis met de prijs van een e-ticket. Dat kost € 18,73 (via de website).

De reis met NS-Arriva kost € 15,00 (76 TE met NS) + € 3,30 (19 TE met Arriva) = € 18,30

De reis met NS only kost € 17,90 (95 TE), maar dus geen kaartje voor die prijs (wél via de app).

Die € 18,73 optie krijg ik er niet uit, dat is misschien als je vanaf Roermond al met Arriva gaat (en dus de duurste optie met de langste reistijd)?

De 3900 tussen Amsterdam C en Sittard wordt niet genoemd in het artikel over het opschalen van de dienstregeling, dus vermoedelijk gaat die pas 14 juni weer rijden.

Ik zie dat het probleem er nog steeds is. Ik heb een reminder gestuurd.

Dit.

Door vakanties en ziekte nog niet aan toegekomen, begrijp ik. Er zijn in ieder geval verschillende acties opgestart om dit uit te zoeken en op te lossen. 

Het is opgelost! Ik zie nu de juiste prijs bij het kaartje staan, nadat ik op kaartje kopen heb geklikt. 

Fyi: Dit lees ik net in mijn mail: “Bij het bestellen van een e-ticket via de Reisplanner wordt vanaf nu niet meer de hoogste ritprijs voor de vrije routekeuze gerekend, maar de ritprijs voor de specifieke reisroute die gekozen wordt. De klant kan dan alleen op de gekozen route reizen.”

Badge +3

Helemaal goed, werkt zelfs voor bizarre sprinter-only adviezen zoals deze (Eindhoven - Maastricht in dik 4 uur). :sweat_smile:

Reageer