Railrunner limiet

Badge +3
Leuk weetje (ik wist het nog niet)...

Blijkbaar mag je volgens het e-ticket systeem als 'NS-volwassene' (12+) gewoon maximaal tien kids (4-11) op sleeptouw nemen? 🤔

Die reizen inderdaad zelfstandig, dus de meereizende 'volwassene' is in principe niet nodig. Met Kids Vrij is er wel een maximum inderdaad, en voor 1e klas moet er iemand 18+ bij je zijn voor 1e klas, als je nog geen 12 bent.

Maar nu... Zie de (i) Let op die je bij meer dan 3 en 1e klas te zien krijgt "Elke 'volwassene' maximaal 3 kids!

Voorbeeld: https://www.ns.nl/kaartje-kopen/wd/asd/20190322 (datum kan je weglaten voor 'vandaag')

Ik kan dit gewoon kopen, maar dan dus (vanwege de let op!) zelf maar zorgen voor voldoende volwassenen? Oké, maar moeten die dan 12+ of 18+ zijn?

3 reacties

Badge
Maar als volwassene mag je in de 2e klas wel meer kinderen met een railrunner meenemen, alleen moet je dan de extra kaartjes los erbij kopen. Railrunner is nml. een kaartje op zich waar geen begeleidende volwassene bij hoeft te zijn in de 2e klas.

Of had ik nu moeten zeggen dat je met zoveel kinderen op sleeptouw zelf beter thuis kan blijven 😉
Badge +3
Jeroen schreef:

Of had ik nu moeten zeggen dat je met zoveel kinderen op sleeptouw zelf beter thuis kan blijven ;)

Ik zag het n.a.v. een vraag op Twitter, en met name die 1e klas viel me op (er moeten dan meer volwassenen mee, logisch).

Mij zal je trouwens niet snel zien met meer dan 3 kids in een trein hoor! Ze zijn dol op me, maar ik ben geen Ceasar Milan, Super Nanny of kids whisperer die ze allemaal onder controle kan houden en daar ook nog blij van word!

Wat dat betreft dus geen zorgen. Voor een stuk of 4 in mijn taxi ben ik wél meester Robert, en zijn we allemaal (volgens regel 1) aardig voor elkaar! En nee, ik heb geen snoep! Nou ja, soms...

Regel 2 is dan wel vertraging, bij lastige kids.. De taxi is boos en wil niet verder! 🤣
Reputatie 7
Badge +2
Ik denk dat wanneer je met 10 kids of meer in de 1e klas gaat reizen de overige reizigers je dat niet echt in dank zullen afnemen 😁

Reageer