risico zonder noodzaak reizen met de trein

• 18 December 2020
  • 5 reacties
  • 370 Bekeken

Aangezien de NS mijn keuzedagen niet wil verlengen ben ik wel genoodzaakt voor 31 december mijn keuzedag te gebruiken en kan ik niet pas in het volgend jaar gaan reizen Ik hoop dat de NS dan ook het risico wil nemen als ik Corona krijg ik bevind me namelijk in een risicogroep en mag eigenlijk volgens de regering niet te reizen met de trein maar de NS heeft daar geen boodschap aan kunnen jullie bij voorbaat dit risico nemen

5 reacties

Je weet niks van mij en dan houd ik liever zo. De groeten

Reputatie 7
Badge +4

Ns neemt t risico door te zeggen dat je gewoon mag reizen

Nee, u neemt dat als u reist. U bent als volwassene verantwoordelijk voor uw eigen handelen. Het is verstandiger niet te gaan als u  uw verantwoordelijkheid neemt en de besmettingskans vermijdt. U valt per definitie al in een risicogroep als u oud genoeg bent voor keuzedagen. Ik ben ook twee keuzedagen kwijt en die verlies ik liever dan mijn gezondheid - of erger.

Het is jammer, maar het leed is wel te overzien. Het is geen oorlog. Elke Coronapatiënt zou direct het bedrag van twee keuzedagen schuiven om beter te worden.

Uw genezing kost meer dan twee keuzedagen en uiteraard wordt uw opname dan betaald. Dat doen we als gemeenschappelijke betalers van de ziektepremies. En hoe tegenstrijdig het voor u lijkt, ik vind het juist dat voor uw ziekte wordt betaald, ook al neemt u onverantwoorde risico’s en legt u daarvoor de schuld nog bij een ander ook. Het kost wel een paar centen, dat redden we niet met een tientje.

Als iedereen zich gedraagt zoals een besmet persoon zou moeten doen, was Corona snel de wereld uit. Voor alles veel beter.

U kunt uw keuzedag tot 31 december gebruiken voor een noodzakelijke reis.

Of pakt u dan de auto? 

Joh.

Dat antwoord verwachtte ik wel.

Nee abonnement mag verlengd worden incl keyzedagen maar gebruik ze maar niet.

Je koopt ze om ze te gebruiken

Het zou normaal zijn deze codes te verlengen

Ns neemt t risico door te zeggen dat je gewoon mag reizen

Reputatie 7
Badge +3

Het is niet verplicht een keuzedag te gebruiken. Als u het niet kunnen gebruiken van een keuzedag belangrijker vindt dan het risico op een besmetting, is dat uw goed recht, maar natuurlijk een risico voor uzelf, niet voor NS.

Overigens vind ik het voor de abonnementhouders heel vervelend dat NS de keuzedagen niet verlengt. Ik had dat ook graag anders gezien.

Reageer