beantwoord

Spam of niet?

Ik krijg mail van afzender "NS Extra mail@ezine.ns.nl"
Zijn hier de NS ook werkelijk de afzender?
icon

Beste antwoord door Slidestops 3 oktober 2018, 19:15

Dit is geen spam maar echt NS 😉

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Dit is geen spam maar echt NS 😉
Reputatie 5
Badge
Dit is een mail van NS Extra, geen spam.
Reputatie 5
Badge
Het eindigt op .ns.nl, dus is het van de NS.
Reputatie 5
Die conclusie is niet zonder meer waar. Binnen het emailprotocol is het eenvoudig om een valse afzender in te vullen. Zie ook -
https://community.ns.nl/acties-en-uitjes-10/hoe-kom-ik-van-de-spam-van-atezine-ns-nl-af-50154
In dit topic wordt aangekondigd dat de domeinbeheerder van ns.nl eind september een beveiliging tegen dit misbruik zal aanbrengen. Als het goed is zou inmiddels misbruik van ns.nl (of ezine.ns.nl) niet meer kunnen voorkomen.
Krijg mail over bitcoins via e-zine.ns.nl namens iemand die echt lijkt te bestaan (facebook)
Dit lijkt me niet in de haak.... Heb diegene een berichtje gestuurd maar dit is wel heel erg vervelend. Hack?
Dat zal sowieso niet van ons zijn, Thorrie, maar het klinkt wel erg vreemd! Zou je de e-mail kunnen doorsturen naar community@ns.nl? Dan zal ik de mail eens bekijken!
Ik zal hem zo doorsturen, diegene uit wiens naam het werd gestuurd heeft nog niet gereageerd.
Helemaal vreemd omdat ik tot gisteren helemaal geen ns gerelateerde communicatie met jullie heb gehad😁
Hoi Thorrie. Ik heb jouw mail intern doorgestuurd! De inhoud heeft natuurlijk helemaal niks met NS te maken!

Reageer