beantwoord

storing ns site

• 7 januari 2020
  • 11 reacties
  • 492 Bekeken

Wanneer kan ik weer een abbo opladen op mijn ov ,dit kost al paar dagen heen en terug kaartjes ! Storing hoorde ik vanmorgen via de helpdesk maar was gister al zo en nu nog ,losse kaartjes zijn niet goedkoop en cker niet als je er geen en terug moet 5 dagen per week 

icon

Beste antwoord door Laura NS 7 januari 2020, 20:39

Ik verneem zojuist dat ons verkoopkanaal weer actief is gezet. Het abonnement zou nu weer besteld moeten kunnen worden. Het inzien van reistransacties (zowel zakelijk als consumenten), de kostenteller van NS Flex en NS Extra staan momenteel nog uit en hebben de hoogste urgentie. 

Bekijk origineel

11 reacties

Wanneer kan ik weer een abbo opladen op mijn ov ,dit kost al paar dagen heen en terug kaartjes ! Storing hoorde ik vanmorgen via de helpdesk maar was gister al zo en nu nog ,losse kaartjes zijn niet goedkoop en cker niet als je er geen en terug moet 5 dagen per week 

Hi Jolanda,

Welkom op dit forum. Ik vind het antwoord van Laura een beetje kort door de bocht. NS heeft helaas veel te vaak last van omvangrijke storingen. Het kan niet zo zijn dat de klant hierdoor extra kosten krijgt omdat NS haar zaakjes niet op orde heeft. Ik wil je adviseren de losse kaartjes goed te bewaren en een claim in te dienen voor het verschil tussen de kaartjes en een abonnement. 

Ik verneem zojuist dat ons verkoopkanaal weer actief is gezet. Het abonnement zou nu weer besteld moeten kunnen worden. Het inzien van reistransacties (zowel zakelijk als consumenten), de kostenteller van NS Flex en NS Extra staan momenteel nog uit en hebben de hoogste urgentie. 

Hoi Jolandavanharten en welkom op onze NS Community!

Erg vervelend dat je er zo lang last van hebt gehad. Ik verneem dat er heel veel processen weer op zijn gestart, maar dat onze verkoopkanalen en Mijn NS nog niet herstart zijn. Ik hoop dat dit ook snel is opgelost!

Reputatie 7
Badge +2

Erg vervelend dat je er zo lang last van hebt gehad. Ik verneem dat de storing is opgelost, sinds ongeveer 17:00 uur. 

Sinds gistermiddag(!) zijn er nu meerdere berichten van moderators geweest dat de storing opgelost is, terwijl dit niet zo is. Ik begrijp niet hoe dat kan en inmiddels duren de storingen meer dan 40 uur. Is er niemand bij NS die het zelf kan proberen en vervolgens kan zien dat het niet werkt?

@masd Ik had net voordat je dit plaatste mijn antwoord aangepast, omdat ik een update kreeg. We proberen echt alles z.s.m. weer werkend te krijgen. Deel daarvan werkt wel al, namelijk dat mijn collega's de systemen weer in kunnen, gegevens en contracten kunnen inzien en evt. wijzigen.

Badge +3

Dat je collega’s weer in de systemen kunnen is natuurlijk leuk maar zelf kunnen we nog altijd helemaal niets!

https://www.ns.nl/ov-chip-pasfoto-niet-beschikbaar.html

https://www.ns.nl/mijn-ns-niet-beschikbaar.html

En ik neem aan dat het hartstikke druk is aan de telefoon, chat e.d. en bijv. een declaratie voor je maken zullen ze daar ook niet doen.

Wij gaan uiteraard zo coulant mogelijk om met de situatie. Dit is een toch wel wat grotere storing en hebben begrip voor situaties van onze klanten. Het is echt even roeien met de riemen die we hebben. Ik kan hier niet zomaar toezeggingen doen, want ieders situatie is anders. Ik adviseer dit op te pakken met onze klantenservice

En ik neem aan dat het hartstikke druk is aan de telefoon, chat e.d. en bijv. een declaratie voor je maken zullen ze daar ook niet doen.

Wij kunnen gewoon weer werken met onze systemen, dus als er een terechte declaratie wordt gedaan, dan zullen wij deze gewoon oppakken.

Badge +3

Ik bedoelde geen claim maar bijv. je zakelijke reiskosten van december declareren voor een werk/opdrachtgever, als een factuur niet voldoende is.

Erg vervelend dat je er zo lang last van hebt gehad. Ik verneem dat er heel veel processen weer op zijn gestart, maar dat onze verkoopkanalen en Mijn NS nog niet herstart zijn. Ik hoop dat dit ook snel is opgelost!

Ja is ook vervelend idd heb al bijna een maandabonnement aan kaartjes moeten kopen ,behoorlijk dure grap zo !!

Echt waardeloze support van de NS. Het is natuurlijk zeer teleurstellend dat een bedrijf als de NS niet eens een normale website in de lucht kan houden. Inderdaad krijg je eerst te horen dat alles weer werkt, maar vervolgens ga je dat controleren …. en ja hoor … nog steeds uit de lucht ….. en dan toch horen “was er al bang voor” … waarom zeg je dan dat het werkt ?!! Enige oplossing is … morgen weer proberen …. tja …wat een service …. Dat is toch gewoon niet meer van deze tijd. Wat een waardeloze systeem beheer van een website. Sorry hoor.

Ik bedoelde geen claim maar bijv. je zakelijke reiskosten van december declareren voor een werk/opdrachtgever, als een factuur niet voldoende is.

Oh zo! Dat kunnen we inderdaad niet doen, maar gelukkig blijven de gegevens na de storing toegankelijk en kan het alsnog. Ik hoop dat werkgevers hier begrip voor hebben. Meer kan ik helaas niet doen. Anders had ik het zeker gedaan! 

heb al bijna een maandabonnement aan kaartjes moeten kopen

Hoe lang probeer je precies al een abonnement te bestellen?

Reageer