beantwoord

Tegenstrijdige informatie verzilveren ticket via Spoordeelwinkel

• 9 December 2017
  • 11 reacties
  • 378 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik heb zojuist een ticket gekocht in de Spoordeelwinkel. Dit omdat het om onbegrijpelijke redenen goedkoper is een retour inclusief consumpties bij Bakker Bart te kopen dan om met 40% korting op saldo te reizen. Maar dat terzijde.

Nu ik de codes wil verzilveren stuit ik op tegenstrijdige informatie.

Volgens de ontvangen e-mail kan ik het ticket zowel uitprinten als op mijn smartphone zetten.

Wanneer ik de link volg staat op de webpagina echter het volgende:

Ik mag het e-ticket dus niet op de telefoon zetten want alleen een uitgeprint e-ticket is geldig.

Toen brak mijn klomp. Ik neem geen enkel risico en print het ticket uit. Maar vreemd is het wel. En slordig.

Bij het verzilveren krijg ik nu deze mededeling. Ik kan het ticket dus wel degelijk op de smartphone gebruiken.

Vervolgens wordt er nog een keuze voorgelegd om bij te betalen voor de 1e klas. Om verder te gaan met afdrukken moet ik nu een product dat ik niet wil hebben voor €0,00 toevoegen aan mijn winkelwagentje. Wie bedenkt deze onzin?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 9 December 2017, 14:15

Bekijk origineel

11 reacties

Goedemiddag iMark. Ik kan me voorstellen dat deze tegenstrijdige informatie op zijn minst inderdaad erg verwarrend is. Ik kan er zelf helaas weinig over zeggen of aan veranderen, maar ik ga deze feedback in ieder geval doorzetten naar de afdeling die hier over gaat. Bedankt voor de melding!
Reputatie 7
Badge +3
Het hele bestelproces bij de Spoordeelwinkel komt op mij enorm chaotisch over. Het lijkt wel of er allemaal deeltjes uit andere bestelprocessen aan elkaar geplakt zijn zonder dat iemand het volledige bestelproces nog een keer gecontroleerd heeft.

Nog een aanvulling (ik heb geen schermafdruk gemaakt). Nadat ik voor €0,00 geen 1e klas Upgrade (waarom niet het Nederlandse klasseverhoging gebruikt?) had besteld kwam ik in een scherm dat toonde dat ik €19,95 - €19,95 = 0,00 moest betalen. Pas na bevestiging van deze "bestelling" kreeg ik de tickets link toegezonden om het ticket te printen. Waarom al die vragen over "bestellen" nadat ik al betaald had? En waarom wijkt het bedrag van €19,95 af van het bedrag van €19,00 dat ik betaald heb en staat dat hogere bedrag ook op het ticket geprint?
https://www.spoordeelwinkel.nl/product/dagje-uit-bakkerbart

Ik heb nog nooit zo'n slecht vormgegeven webwinkel gezien met daarbij een volslagen idioot proces om het ticket te printen.

In ieder geval ging het reizen met het uitgeprinte ticket zonder problemen. Ik heb ben door precies één Hc gecontroleerd (die niet naar legitimatie vroeg) en bij Bakker Bart was men uitermate goed op de hoogte van de actie.

Nogmaals, ik zou natuurlijk veel liever met 40% korting op saldo reizen. Veel eenvoudiger maar wel duurder. Ik ben natuurlijk geen dief van mijn eigen portemonnee.

Ik bied me bij deze aan als bezoldigd tester van de bestelprocessen van de Spoordeelwinkel. De huidige webwinkel deugt van geen kanten. Honorarium nader overeen te komen.
Badge +3
Spoordeelwinkel heeft inderdaad tegenwoordig de mogelijkheid om i.p.v. printen een ticket in de app te laden

En laatst kreeg ik volgens mij zelfs de optie 'laden op ov-chipkaart' maar dat kan ook van Actievandedag of Vakantieveilingen geweest zijn... :?

Denk dat de standaard mails en instructies nog aangepast moeten worden. Dat van die € 19,95 vind ik ook vreemd, en geeft je inderdaad het gevoel of alles wel klopt en veilig is.
Reputatie 7
Badge +3
Het was mijn eerste ervaring met de Spoordeelwinkel. Voorlopig meteen de laatste. De enige reden dat ik voor deze aanbieding heb gekozen was omdat ik vergeten was een goedkope Dagkaart van AH te kopen.
Badge +3
Dan is het bij deze in ieder geval een 'weetje' dat Spoordeelwinkel acties (als er geen bus/tram/metro vervoer bij zit) gewoon als mobiel ticket in de NS app geladen kunnen worden. Uiteraard staat het je vrij om het allebei te doen (printen én laden in de app).

En daarmee is dit topic ook een goede doorverwijzing voor anderen die het zich afvragen. Dank @iMark dus voor je uitgebreide uitleg!
Badge
Misschien ken je 'm al, maar voor een volgende keer kan je de maandoverzichten goedkope treinkaartjes van Treinreiziger.nl in de gaten houden 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Vandaag heb ik bevestiging gekregen dat mijn GTBV-claim vanwege een vertraging van meer dan 30 minuten is toegekend: €4,99, dus een kwart van €19,95 en niet een kwart van de €19,- die ik voor het kaartje betaald heb.

Ik wil NS graag bedanken voor de extra €0,24 maar kloppen doet het natuurlijk niet.
Reputatie 7
Badge +3
Gaat NS nog met een verklaring komen waarom er een prijsverschil is tussen wat ik heb betaald in de Spoordeelwinkel en de prijs die op het ticket staat geprint? Of is dit een boekhoudkundige truc om de opbrengsten kunstmatig te verhogen?

En waarom wordt de verkeerde prijs gebruikt voor de geldteruggave bij GBTV? Blijkbaar is de verkeerde prijs in de systemen van NS vastgelegd.
Hallo iMark,

Ik ga bekijken of ik hier een antwoord op kan vinden voor je 🙂.
Ik heb het even nagevraagd en mij is verteld dat we continu bezig zijn om de webshop te stroomlijnen. Waar het momenteel nog wat omslachtig is met webshops die via andere sites verlopen, zoals bijvoorbeeld Spoordeelwinkel, staat de procesverbetering voor 2018 in de pijplijn. Hier zou je echter aan de 'voorkant' van de website verder niets moeten zien.

Nu is het zo dat er twee partijen zijn die een prijs invoeren. Dit is de partij van NS die het achterliggende deel van het e-ticketsysteem beheerd en de partij van NS die zich bezig houdt met campagnes, acties en uitjes (Spoordeelwinkel). Ik vermoed dat hier door een miscommunicatie een verschillende prijs is ingevuld en het signaal is uitgezet om dit te laten bekijken. Bedankt voor wederom een scherpe blik iMark!
Reputatie 7
Badge +3
@ArnoldNS
Hartelijk dank voor de uitgebreide toelichting. Ik hoop dat in 2018 de processen verbeterd worden. In ieder geval goed dat het forum er is zodat vragen, klachten, opmerkingen en verbetervoorstellen makkelijk besproken kunnen worden.

Reageer