beantwoord

verloren ov

• 4 november 2019
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

Ben ik de enige die niet begrijpt waarom ik mijn ov kaart in het overzicht kan zien van mijn ns account, maar zodra ik dan aangeef hem verloren te zijn en een nieuwe te willen wordt er gevraagd om eerst een kaart aan mijn account te koppelen... ben ik dan gek? Die is toch al gekoppeld?

En dan nog gekker... als ik aangeef dat ik hem verloren ben, waarom wordt mij dan gevraagd tot wanneer deze geldig was? Nu is die vraag niet zo erg, maar wel als je bedenkt dat de kaart kwijt is en dit dus nergens anders terug te vinden is?

Weet iemand een andere weg? Of moet ik echt weer een half uur aan de telefoon hangen hiervoor..

icon

Beste antwoord door Stijn NS 4 november 2019, 09:52

Goedemorgen Kaboutertjex en welkom bij de NS Community!

Het is mij uit je bericht niet volledig duidelijk of je het over je puur over je Mijn NS account hebt, of ook over het Mijn OV-Chip account van de OV-Chipkaart. Dat verschil is echter wel belangrijk.

Als NS produceren wij geen OV-chipkaarten, dus een koppeling tussen een oude en een nieuwe OV-chipkaart werkt bij ons iets anders. Het is goed mogelijk dat een vervangende kaart automatisch verschijnt in een Mijn OV-Chip account, maar bij een Mijn NS account zul je elke individuele OV-chipkaart apart moeten koppelen. Ook wanneer het gaat om een vervangende OV-chipkaart.

Wat betreft de vraag over de geldigheid van de OV-chipkaart zul je terecht moeten bij de OV-Chipkaart, gezien zij gaan over dit vervangingsproces. Wat de exacte reden is van deze controle weet ik niet. Waar je die vervaldatum kunt vinden is dan weer via je Mijn NS account als je de kaart daar al had gekoppeld, of, als je een abonnement op de kaart had staan, via onze Klantenservice.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt ook via Twitter, Facebook en chat contact opnemen met de klantenservice.

Heb je een account bij OV-chipkaart dan staan daar ook jouw gegevens.

Goedemorgen Kaboutertjex en welkom bij de NS Community!

Het is mij uit je bericht niet volledig duidelijk of je het over je puur over je Mijn NS account hebt, of ook over het Mijn OV-Chip account van de OV-Chipkaart. Dat verschil is echter wel belangrijk.

Als NS produceren wij geen OV-chipkaarten, dus een koppeling tussen een oude en een nieuwe OV-chipkaart werkt bij ons iets anders. Het is goed mogelijk dat een vervangende kaart automatisch verschijnt in een Mijn OV-Chip account, maar bij een Mijn NS account zul je elke individuele OV-chipkaart apart moeten koppelen. Ook wanneer het gaat om een vervangende OV-chipkaart.

Wat betreft de vraag over de geldigheid van de OV-chipkaart zul je terecht moeten bij de OV-Chipkaart, gezien zij gaan over dit vervangingsproces. Wat de exacte reden is van deze controle weet ik niet. Waar je die vervaldatum kunt vinden is dan weer via je Mijn NS account als je de kaart daar al had gekoppeld, of, als je een abonnement op de kaart had staan, via onze Klantenservice.

Het gaat inderdaad over mijn ns. Daar zie ik wel mijn gekoppelde kaart in het overzicht terug, maar zodra ik een vervangde aan wil vragen is er geen kaart gekoppeld.. komt dit dan door mijn ov? 

Inmiddels is het gelukt om een nieuwe aan te vragen, telefonisch met de ov klantenservice. 

Maar zou dan graag mijn nieuwe op de juiste manier koppelen om deze hinder in de toekomst te voorkomen.

Dan blijft wel mijn punt nog staan dat ik het gek vind dat er wordt gevraagd om de einddatum van de ov kaart op te geven, nadat er aangegeven is dat de kaart kwijt is en dat deze gegevens niet bij de ov productgegevens te vinden zijn. Oftewel als de kaart kwijt is (waar de einddatum op staat) wordt er gevraagd de einddatum in te vullen, zonder dat je de kaart in bezit hebt om deze na te kunnen kijken

Reageer