Ben ik de enige die niet begrijpt waarom ik mijn ov kaart in het overzicht kan zien van mijn ns account, maar zodra ik dan aangeef hem verloren te zijn en een nieuwe te willen wordt er gevraagd om eerst een kaart aan mijn account te koppelen... ben ik dan gek? Die is toch al gekoppeld?
En dan nog gekker... als ik aangeef dat ik hem verloren ben, waarom wordt mij dan gevraagd tot wanneer deze geldig was? Nu is die vraag niet zo erg, maar wel als je bedenkt dat de kaart kwijt is en dit dus nergens anders terug te vinden is?
Weet iemand een andere weg? Of moet ik echt weer een half uur aan de telefoon hangen hiervoor..
Beste antwoord door Stijn NS
Goedemorgen Kaboutertjex en welkom bij de NS Community!
Het is mij uit je bericht niet volledig duidelijk of je het over je puur over je Mijn NS account hebt, of ook over het Mijn OV-Chip account van de OV-Chipkaart. Dat verschil is echter wel belangrijk.
Als NS produceren wij geen OV-chipkaarten, dus een koppeling tussen een oude en een nieuwe OV-chipkaart werkt bij ons iets anders. Het is goed mogelijk dat een vervangende kaart automatisch verschijnt in een Mijn OV-Chip account, maar bij een Mijn NS account zul je elke individuele OV-chipkaart apart moeten koppelen. Ook wanneer het gaat om een vervangende OV-chipkaart.
Wat betreft de vraag over de geldigheid van de OV-chipkaart zul je terecht moeten bij de OV-Chipkaart, gezien zij gaan over dit vervangingsproces. Wat de exacte reden is van deze controle weet ik niet. Waar je die vervaldatum kunt vinden is dan weer via je Mijn NS account als je de kaart daar al had gekoppeld, of, als je een abonnement op de kaart had staan, via onze Klantenservice.