beantwoord

Verschil reisadvies app en website

• 25 november 2015
  • 3 reacties
  • 169 Bekeken

Ik probeer een reisadvies te zoeken voor komende vrijdagavond/nacht van Utrecht Centraal naar Apeldoorn. Echter, de NS app geeft andere reismogelijkheden dan de website. Volgens de website kan ik om 00:50 nog in Utrecht vertrekken, volgens de app is de laatste optie al om 23:36. Vreemd!
Welke van de twee geeft de juiste aan?
icon

Beste antwoord door Tochjo 25 november 2015, 19:28

Hebt u in de app de juiste datum gekozen? Bij mij verschijnt er in de nacht van vrijdag op zaterdag wel een reismogelijkheid met vertrek 0:50 uit Utrecht.
Bekijk origineel

3 reacties

Ik durf je niet te zeggen waarom de website zo doet, maar in het bronbestand van de Reisplanner staat inderdaad een trein die vrijdagavond (trein 1591) om 01.07 vertrekt vanuit Amersfoort naar Deventer. Je kunt dat reisadvies van de reisplanner dus aanhouden.

Dat geeft dus de volgende reis:

Utrecht, 00.50, spoor 4a
Amersfoort, 01.07, spoor 1.

Te Amersfoort kom je aan om 01.04 op spoor 2, dus dat is een "cross-platform" overstap, je hoeft alleen maar naar de andere kant van het perron te lopen.

Waarschijnlijk heb je een andere datum geselecteerd in de App, want deze trein rijdt alleen op bepaalde dagen.
Badge +3
Hebt u in de app de juiste datum gekozen? Bij mij verschijnt er in de nacht van vrijdag op zaterdag wel een reismogelijkheid met vertrek 0:50 uit Utrecht.
Ah dat was het probleem! Had vrijdag de 27e ingevoerd, als ik het veranderd naar zaterdag de 28e komen de reisadviezen wel. Dank jullie voor de antwoorden!

Reageer