beantwoord

Vertreksporen niet meer op vernieuwde website?

• 19 december 2015
  • 10 reacties
  • 223 Bekeken

Kijk ik er overheen? Of staan bij het plannen van een reis de vertreksporen er niet meer bij? Niet zo handig zo bij het overstappen. Wie kan me verder helpen?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 19 december 2015, 00:52

Als u een reisadvies aanklikt zou direct boven de stationsnamen in moeilijk leesbaar lichtgrijs het aankomstspoor moeten staan en direct onder de stationsnamen in blauw het vertrekspoor.
Bekijk origineel

10 reacties

Dat komt pas in beeld als u op een vak met een reisadvies klikt.
Dat heb ik gedaan, maar geen vertreksporen, wel dat het bijv. IC richting Utrecht is, maar dan moet je nog zoeken naar een spoor. Of ligt het eraan dat ik via ipad zoek?
Als u een reisadvies aanklikt zou direct boven de stationsnamen in moeilijk leesbaar lichtgrijs het aankomstspoor moeten staan en direct onder de stationsnamen in blauw het vertrekspoor.
Hoi paulawaringa, welkom op het NS Serviceforum.

Als je een reis plant in de reisplanner op www.ns.nl dan zie je eerst het vertrekspoor niet staan bij de verschillende reizen. Zodra je een reis aanklikt dan verschijnt er meer informatie. Zoals de vertreksporen, de prijs en een link naar het aanschaffen van die reis als e-ticket.

Het kan er mee te maken hebben dat je de reis plant met een iPad. Gebruik je de NS website in je browser om de reis te plannen? Wat je dan zou kunnen overwegen is om de NS Reisplanner Extra app te downloaden in de App Store. Daar kun je ook je reis mee plannen.
Zodra je een reis aanklikt dan verschijnt er meer informatie. Zoals (...) de prijs en een link naar het aanschaffen van die reis als e-ticket.

Dat klopt niet. De prijs houdt geen rekening met een eventuele ICd-toeslag en met de link wordt een reis aangeschaft zonder eventuele ICd-toeslag en zonder via-station. De prijs en het ticket zijn dus niet gebaseerd op de getoonde reis (zoals de lay-out van de reisplanner wel suggereert), maar op de goedkoopst mogelijke reis van het opgegeven beginstation naar het opgegeven eindstation (tweede klas voltarief).
Daar heb je inderdaad gelijk in Pe_pe. Ja kunt vervolgens naast de prijs die wordt weergegeven op de "i" klikken om meer informatie te krijgen over de tarieven.
Het punt was niet dat alleen tweede klas voltarief wordt getoond, het punt was dat de getoonde prijs en het aangeboden e-ticket in bepaalde gevallen ├╝berhaupt niet overeenkomen met de getoonde reis. Op de 'i' klikken levert in die gevallen alleen maar meer prijzen op die ook niet overeenkomen met de getoonde reis.
Kun je een concreet voorbeeld noemen? Dan kan ik het doorgeven aan de makers van de website.
Als je een reis plant van bijvoorbeeld Amsterdam Centraal naar Breda dan staat bij de reizen met 'gele treinen' dezelfde prijs als die met ICd. Daar ontbreekt dus de prijs van de toeslag. Als je vervolgens bij een ICd-treinreis op 'koop' klikt, word je een enkele reis Amsterdam Centraal - Breda zonder ICd-toeslag aangeboden. Dat vervoerbewijs is dus niet geldig voor de geselecteerde reis.

Met het volgende is Sivan NS al bezig: Als je een reis plant met een via-station wordt er weliswaar geen prijs weergegeven, maar als je op 'koop' klikt, word je een enkele reis zonder via-station aangeboden. Als dat via-station niet toevallig al op een toegestane reisroute lag, is dat vervoerbewijs dus niet geldig voor de geselecteerde reis.
Helemaal vergeten in dit topic te posten maar ik heb je opmerking intern doorgegeven!

Reageer