beantwoord

Vooraankondiging wijziging abonnement

• 5 november 2019
  • 13 reacties
  • 203 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties

Stel voor het niet kunnen reizen met korting in de middagspits in juli en augustus te schrappen. Tenslotte is het nu toch ook al in die maanden mogelijk met korting in de ochtendspits (voor 9.00 uur) te reizen. Het is in die maanden niet druk. Alle forenzen zijn dan op vakantie. Dus waarom die beperking in de middag als het wel in de ochtend kan.

Worden de keuze dagen per jaar verlaagd van 7 naar 6? Lees ik dat tussen de regels door? 

icon

Beste antwoord door Lies87 5 november 2019, 22:54

Het schrappen van de korting in de middagspits in de maanden juli en augustus is echt niet nodig. De forenzen/scholieren zijn op vakantie. Dus genoeg zitplaatsen in de trein. Overigens kan er in juli en augustus wel al in de ochtendspits voor 9.00 uur met korting gereisd worden. Waarom dan niet in de middag? 

De forenzen zijn allemaal op vakantie? Ben je alleen een forens als je 8 weken vrij kan zijn in de maanden juli en augustus? 

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge

Nee, ook in juli en augustus gaan spitsuren gelden @Vijverberg 

Het schrappen van de korting in de middagspits in de maanden juli en augustus is echt niet nodig. De forenzen/scholieren zijn op vakantie. Dus genoeg zitplaatsen in de trein. Overigens kan er in juli en augustus wel al in de ochtendspits voor 9.00 uur met korting gereisd worden. Waarom dan niet in de middag? 

Spitsuren zijn in de vakantie-periode juli en augustus niet nodig! 

Badge +3

De korting in de ochtendspits in de maanden juli en augustus gaat ook vervallen.

Worden de keuze dagen per jaar verlaagd van 7 naar 6? Lees ik dat tussen de regels door? 

Voorlopig blijft het nog hetzelfde, dus 7. 

Reputatie 5

De forenzen zijn allemaal op vakantie? Ben je alleen een forens als je 8 weken vrij kan zijn in de maanden juli en augustus? 

Natuurlijk niet alle forenzen. Maar het forenzen verkeer neemt behoorlijk af in deze periode.

Evenals de lengte van de treinen in deze periode :)

Reputatie 5

Evenals de lengte van de treinen in deze periode :)

En binnenkort vervallen een aantal series in deze periode... 

Reputatie 7
Badge +3

@Vijverberg 

Niet iedereen werkt in het onderwijs en heeft zomers twee maanden vakantie.

Dag, ik heb nu een trajectvrij abonnement; als dit aangepast wordt naar een flex abonnement, ga ik enorm veel meer betalen? Aan een maand opzeggen ivm vakantie levert mi geen voordeel. Ik heb het voor mijn situatie berekend, in de nieuwe situatie betaal ik €3020,- per jaar ( ik heb een maand eraf gehaald ivm vakantie) tov trajectvrijkaart (12 maanden  betalen)  €2950,- dat is mi een verslechtering voor mij. In de oude situatie kan ik 12 maanden reizen voor minder geld. In de nieuwe situatie betaal ik 70 euro meer voor minder reismogelijkheden. Tijdens mijn vakantie kan ik immers geen gebruik maken van het voordeeluren tarief als ik dagje weg wil, tenzij ik het abonnement niet stopzet.

Niet klantvriendelijk, al wordt het heel erg positief gebracht, met het argument dat je heel erg flexibel je abonnement kunt stopzetten en andere trajecten kunt kiezen:(

Mariëtte Vermeulen

In jouw geval zal dit een NS Flex Traject Vrij abonnement worden die je na een maand dagelijks kan beëindigen en dus een maand lang uit kan zetten. Wat doet je vermoeden dat je meer gaat betalen voor dit abonnement? Ik snap je berekening niet helemaal.

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap de berekening ook niet. Maar lees even wat er in het besluit staat. Er is dus geen sprake van enorm veel meer gaan betalen.

https://www.locov.nl/binaries/Locov%202019-232508%20besluit%20wijziging%20NS-abonnementen_tcm118-415560.pdf

Reageer