vrije vervoersdagen

• 20 maart 2020
  • 28 reacties
  • 1265 Bekeken

Wij hebben een senioren kortingskaart met 7 vrije reisdagen per jaar. In de huidige situatie met de coronavirus worden Ouderen geadviseerd niet te reizen met het openbaar vervoer. Het zou de NS sieren als zij de verplichte twee maandelijkse opname van deze reizen wijzigen naar dit jaar vrij opneembaar. Ben benieuwd ??

28 reacties

Badge +3

NS heeft aangegeven dat het niet mogelijk is de Keuzedagen langer geldig te laten zijn. Wel kunt u even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om een oplossing op maat te bespreken. NS heeft het liefst dat u dat digitaal doet, door met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Houd er rekening mee dat het lang kan duren voordat u een reactie krijgt, aangezien de klantenservice het druk heeft met mensen die dezelfde vraag hebben als u.

Ze reageren op MSN met het advies om over te stappen naar Flex. Idioot advies omdat dan onze korting én dé keuze dagen vervallen!!!!!! En dan ook nog het antwoord erbij dat het niet is verboden om te reizen!!!!! Terwijl ze zelf oproepen om alléén te reizen als het noodzakelijk is!!!! Ik heb dus gereageerd,,,, dus je raad mij aan om gewoon gezellig een dagje uit te gaan met de trein!!!!!!! Dit advies kreeg ik can ene Christina!!!! Dus dank je wel.

Reputatie 7
Badge +3

MSN? Oeh, nostalgie! :slight_smile:

Dus u wilt uw korting en keuzedagen behouden, maar geen abonnementsgeld meer betalen? Dat gaat natuurlijk niet. Het advies om over te stappen naar Flex is helemaal niet zo idioot, omdat u op elk gewenst moment weer kunt overstappen naar uw huidige abonnement, tenzij u nu nog het oude Voordeelurenabonnement heeft. Maar daarvan worden de voorwaarden vanaf 2021 toch gelijk getrokken met het huidige Dal Voordeel, dus veel zal dat nooit schelen.

Reputatie 7
Badge +4

Niks overgaan naar Flex en gewoon de keuzedagen houden!!!! Goedkoper reizen kan haast niet.!!!!

En Christina shamen, doen we ook niet!!!!

U ziet dat er al heel wat goede en bruikbare oplossingen zijn. @mrfreeze  geeft het al aan. U veronderstelt dat ze zullen vervallen, maar dat valt dus reuze mee.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je voorlopig niet reist en geen kosten wilt hebben, dan kun je jouw huidige kortingsabonnement omzetten naar Flex basis (= zonder korting). Flex kent geen Keuzedagen en als je deze nu wel hebt, komen deze te vervallen. Heb je een VDU en wil je deze niet kwijt dan blijf je abonnementskosten betalen en kun je voor verlopende keuzedagen bij de klantenservice een coupon code krijgen die tot eind dit jaar geldig is. Zeg je VDU op of wijzig je deze naar Flex dan kun je niet meer terug naar VDU. Wel kun je Dal voordeel (reizen op saldo) aanvragen met opnieuw keuzedagen. Als je opnieuw keuzedagen wilt hebben, die dat voor december 2020, daarna kan dat niet meer. VDU krijgt in 2021 dezelfde prijs en dezelfde voorwaarden als Dal voordeel wanneer het abonnement verlengd wordt.

MSN? Oeh, nostalgie! :slight_smile:

Dus u wilt uw korting en keuzedagen behouden, maar geen abonnementsgeld meer betalen? Dat gaat natuurlijk niet. Het advies om over te stappen naar Flex is helemaal niet zo idioot, omdat u op elk gewenst moment weer kunt overstappen naar uw huidige abonnement, tenzij u nu nog het oude Voordeelurenabonnement heeft. Maar daarvan worden de voorwaarden vanaf 2021 toch gelijk getrokken met het huidige Dal Voordeel, dus veel zal dat nooit schelen.

Ik wil helemaal niet af van mijn abonnement!!! Het gaat er mij nu om dat we er geen gebruik van kunnen maken en dus ook niet van die vrije reizen ,waar ik overigs voor betaal want ze zijn eerste klas!!! En overstappen is zeker géén optie omdat wij nog vallen onder de oude regel en dus nooit meer terug kunnen! Het gast mij er alleen om of er nu geen compensatieregeling is voor deze tijd,dus niét dat ik niet meer wil betalen!!!

Niks overgaan naar Flex en gewoon de keuzedagen houden!!!! Goedkoper reizen kan haast niet.!!!!

En Christina shamen, doen we ook niet!!!!

U ziet dat er al heel wat goede en bruikbare oplossingen zijn. @mrfreeze  geeft het al aan. U veronderstelt dat ze zullen vervallen, maar dat valt dus reuze mee.

Ik kan dus niét méér terug naar het oude als ik nu overstap omdat ik nu nog onder de oude voorwaarden val en die vervallen volgend jaar!!!! Je reist dan óók niet meer met die 40% korting!!!Dus de enige oplossing is gewoon zo houden. Ik was alleen heel boos omdat er werd gezegd dat reizen niet verboden was! Terwijl ze zelf aangeven alleen te reizen als het echt noodzakelijk is.

Badge +3

Terugweg is er al 10 jaar niet bij het stoppen/pauzeren van een VDU.

Maar het behouden van uw voorwaarden én de keuzedagen kost u € 5,58 per maand (per 2021 wordt dat €5 per maand).

Denk dus goed na (hoe vaak reis ik eigenlijk met een incheck in de doordeweekse middagspits, of vóór 9:00 op pad in juli/augustus of tussen kerst en nieuwjaar?).

Is dat echt iets om je zo druk over te maken in deze tijden? En wat zou me dat extra kosten als ik NU die € 5,58 per maand kan besparen door mijn VDU op te zeggen?

Voor gemiste keuzedagen, die worden via de klantenservice gewoon omgezet in een couponcode (geldig tot 31-12-2020).

Reputatie 7
Badge +4

Als u na de crisis nog met 40 procent korting in de middagspits wilt kunnen reizen, kunt u het beste het VDU houden. Het is al betaald, en die korting is al heel snel rendabel. Normaal gesproken kan niemand eigenlijk reizen nu. U heeft natuurlijk heel erg lang in de middagspits nog van uw korting kunnen genieten en als u dat wegstreept, is het per sado niet in uw nadeel. U kunt nog tot eind december met een flinke korting reizen en die is al snel groter dan de €5,50 die u nu boekhoudkundig omgerekend nog kwijt zou zijn. Verder is het niet verboden te reizen, maar of het verstandig is, daar is ieder redelijk mens het wel over eens. U heeft keuzedagen, bent dus 60 plus en dan lijkt het me sowieso beter de trein even te laten voor wat het is.

NS heeft aangegeven dat het niet mogelijk is de Keuzedagen langer geldig te laten zijn. Wel kunt u even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om een oplossing op maat te bespreken. NS heeft het liefst dat u dat digitaal doet, door met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Houd er rekening mee dat het lang kan duren voordat u een reactie krijgt, aangezien de klantenservice het druk heeft met mensen die dezelfde vraag hebben als u.

Geprobeerd via de chat!!! Maar je kan het bericht niet eens versturen!!!!!

Geprobeerd om te chatten al verschillende keren,maar je kan het bericht niet eens versturen!!! Dus dat  kunnen ze bij de NS wel aanraden maar dat werkt dus niét. 

Reputatie 7
Badge +3

Geprobeerd om te chatten al verschillende keren,maar je kan het bericht niet eens versturen!!! Dus dat  kunnen ze bij de NS wel aanraden maar dat werkt dus niét. 

Het is erg druk bij de NS klantenservice en het kan langer duren voor u een reactie krijgt.

Als u een chat opent, laat hem open staan, dan krijgt u vanzelf een reactie. Dus de chat niet afsluiten. Het kan wel een aantal uren duren voor u een reactie krijgt.

Twitter en Facebook geven iets sneller een reactie is mijn ervaring. Zeker als u dat in de vroege ochtend of late avond probeert.

Momenteel zijn er enkele problemen met onze Live Chat. Ik kan alleen adviseren het later nogmaals te proberen of om contact op te nemen via Facebook, Twitter of telefonisch via 030-7515155 (lokaal tarief). Op al onze kanalen is het ontzettend druk. Een reactie kan dan ook even op zich laten wachten.

Ik heb mijn chat 24 uur open laten staan en kijk toen stond het antwoord er van een medewerker NS mét excuses voor de later reactie. Hulde!!

Wij hebben een senioren kortingskaart met 7 vrije reisdagen per jaar. In de huidige situatie met de coronavirus worden Ouderen geadviseerd niet te reizen met het openbaar vervoer. Het zou de NS sieren als zij de verplichte twee maandelijkse opname van deze reizen wijzigen naar dit jaar vrij opneembaar. Ben benieuwd ??

Als je belt naar de klantenservice krijg je een voucher die het hele jaar geldig blijft!! Het enige nadeel vind ik dat je het niet gelijk kan afhandelen en uitprinten want je moet een reisdatum invullen!!! En dat moeten ze bij de NS nu eens veranderen,zeker in deze situatie!!!!!!!! Laat het de mensen gelijk uit kunnen printen,dat is veel makkelijker!!!!!!!!! En heb geduld aan de telefoon, wachttijd van 50 min.is niet vreemd!

Reputatie 7
Badge +1

Voor couponcodes is het verplicht om een datum in te vullen zodat de code en het e-ticket niet meerdere keren gebruikt kunnen worden.

Het advies bij codes is dan ook altijd: verzilver de code pas als je zeker weet dat je gaat reizen. 

Reputatie 7
Badge +3

Als je belt naar de klantenservice krijg je een voucher die het hele jaar geldig blijft!! Het enige nadeel vind ik dat je het niet gelijk kan afhandelen en uitprinten want je moet een reisdatum invullen!!! En dat moeten ze bij de NS nu eens veranderen,zeker in deze situatie!!!!!!!! Laat het de mensen gelijk uit kunnen printen,dat is veel makkelijker!!!!!!!!! En heb geduld aan de telefoon, wachttijd van 50 min.is niet vreemd!

Gelijk verzilveren en uitprinten vinden heel veel mensen handig en uiteindelijk komen ze hier klagen omdat de reis niet door kan gaan op de gekozen datum en de datum niet aangepast kan worden of geld terug.

Overigens kunt u met de voucher alleen een datum kiezen binnen 3 maanden als u deze nu wilt verzilveren. Eenmaal een datum gekozen, is deze niet meer te veranderen.

Heb net een mail gekregen dat de keuzedagen vanaf nu geldig zijn tot en met eind dit jaar. Prima,maar mijn vraag is nu,moeten we dan wéér die vouchers uitdraaien ,waar ik er al 2 van heb of kunnen we ze straks gewoon weer bij de automaat op het station activeren met onze pasjes op de dag dat je gaat reizen??? En die vouchers,blijven die wel zoals ze nu zijn ,dus pas uitdraaien als je gaat reizen ???? Want hebben daar een code voor gekregen maar kunnen die pas gaan gebruiken als we weten welke dag we gaan reizen?

Heb net een mail gekregen dat de keuzedagen vanaf nu geldig zijn tot en met eind dit jaar. Prima,maar mijn vraag is nu,moeten we dan wéér die vouchers uitdraaien ,waar ik er al 2 van heb of kunnen we ze straks gewoon weer bij de automaat op het station activeren met onze pasjes op de dag dat je gaat reizen??? En die vouchers,blijven die wel zoals ze nu zijn ,dus pas uitdraaien als je gaat reizen ???? Want hebben daar een code voor gekregen maar kunnen die pas gaan gebruiken als we weten welke dag we gaan reizen?

Het is niet nodig om coupons te gebruiken. De Keuzedagen die je digitaal ophaalt bij de kaartautomaat zijn langer houdbaar. Let wel, het gaat alleen om Keuzedagen die na 18 mei beschikbaar komen. Keuzedagen die al geldig zijn voor 18 mei kunnen iet verlengt worden. 

Reputatie 7
Badge +3

Het is niet nodig om coupons te gebruiken. De Keuzedagen die je digitaal ophaalt bij de kaartautomaat zijn langer houdbaar. Let wel, het gaat alleen om Keuzedagen die na 18 mei beschikbaar komen. Keuzedagen die al geldig zijn voor 18 mei kunnen iet verlengt worden. 

voor de verlopen keuzendagen die afliepen na half maart zijn vouchers uitgegeven. Ik mag hopen dat voor keuzedagen die nog voor 18 mei zijn uitgegeven en nu nog geldig zijn bij verlopen ook een voucher wordt uitgegeven. En dat die vouchers gewoon te gebruiken zijn tot eind dit jaar.

voor de verlopen keuzendagen die afliepen na half maart zijn vouchers uitgegeven. Ik mag hopen dat voor keuzedagen die nog voor 18 mei zijn uitgegeven en nu nog geldig zijn bij verlopen ook een voucher wordt uitgegeven. En dat die vouchers gewoon te gebruiken zijn tot eind dit jaar.

Voor Keuzedagen die niet verlengt zijn en geen gebruik kan worden gemaakt kan de reiziger contact met ons opnemen en deze zullen worden vervangen door een couponcode. 

Ik heb coupons gekregen voor de keuzedagen van januari/ februari. Wat nu met de keuzedagen van maart/ april? En ik kan dus de keuzedagen van mei/ juni gewoon bewaren voor later en gewoon bij de automaat op te halen?

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb coupons gekregen voor de keuzedagen van januari/ februari. Wat nu met de keuzedagen van maart/ april? En ik kan dus de keuzedagen van mei/ juni gewoon bewaren voor later en gewoon bij de automaat op te halen?

Coupons worden uitgegeven voor vervallen Keuzedagen na half maart. U heeft dus een coupon gekregen voor maart/april. Nieuwe Keuzedagen die u na 18 mei ontvangt blijven geldig tot eind dit jaar. Heeft u de Keuzedag voor mei/juni voor 18 mei ontvangen dan kunt als die verloopt een couponcode aanvragen. Voor de verlopen keuzedag van januari/februari kunt u geen couponcode aanvragen, tot half maart kon er gewoon gereisd worden.

Ik heb nog even een vraagje, zijn de toiletten op de stations en in de trein gewoon open voor gebruik?

Reputatie 7
Badge +1

M.u.v. defecten en eventuele sluitingstijden zijn alle toiletten in de treinen en op de stations zoals gewoonlijk open voor gebruik. 

Reageer