beantwoord

waar bedreiging melden

• 30 August 2021
  • 6 reacties
  • 199 Bekeken

Geachte,

Vanmorgen na het uitchecken bij poortje station zuid omstreeks 6.20 ben ik bedreigd door een man die ongevraagd met mij door het poortje wilde lopen. Omdat ik zwartrijden niet wil faciliteren heb ik dit voorkomen. Hij duwde zich echter alsnog door het poortje en heeft mij minutenlang staan uitschelden in een dreigende pose waarbij het aangaf mij verrot te slaan als ik mijn mond niet hield. Ondanks het vroege tijdstip waren er een paar omstanders aanwezig waardoor hij fysiek geweld achterwege heeft gelaten.  Hij gaf wel aan te weten op welk tijdstip ik daar aan en me de volgende keer te grazen te nemen. Kan ik na het overkomen van zo'n situatie ook contact opnemen met ns meldkamer? En dien ik van deze situatie aangifte te doen? Ik weet niet wat het advies is.

Mvg

icon

Beste antwoord door Erryt NS 30 August 2021, 18:56

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Aangifte bij de politie. Het is bedreiging en geen intimidatie. Het meest dodelijke wapen voor dit soort figuren is een foto, is die gemaakt door een omstander? Je moet wel iets in handen hebben waarmee de politie wat kan.

Reputatie 5

@GRENDERS 

Controleer wel even of bij aangifte uw persoonlijke gegevens niet bij de dader terecht komen. Zelf ken ik een soortgelijk geval waar geen aangifte gedaan is om escalatie te voorkomen. Je wilt toch niet dat je persoonlijke gegevens bij de dader terecht komen. Mocht een NS BOA het niet gezien hebben, dan bent u de persoon die het ‘haasje’ is. Een Boa kan zover ik weet alleen handelen als het een heterdaadje betreft. Een burgerarrest raad ik in dit soort situaties ten sterkste af. Of de politie de aangifte opneemt? Waarschijnlijk ….t. Succes!

Misschien dat @Slidestops of een @Loes nog advies kunnen geven.

Hallo GRENDERS en welkom bij de NS Community,

Wat een akelige situatie. Ik bewonder je inzet dat je deze persoon probeerde tegen te houden. Indien je deze persoon tegen komt en het idee hebt dat er een onveilige situatie zal plaatsvinden kan je uiteraard contact met ons opnemen. Dat kan via een WhatsApp of sms bericht naar nummer 06 13 18 13 18. Indien er een situatie ontstaat waarbij spoedeisende hulp noodzakelijk is, bel je altijd 112.

Ik zie dat er al tips zijn gegeven om aangifte te doen. Succes verder en hopelijk kom je deze persoon niet nogmaals tegen.

Reputatie 7

@GRENDERS

Mocht een NS BOA het niet gezien hebben, dan bent u de persoon die het ‘haasje’ is. Een Boa kan zover ik weet alleen handelen als het een heterdaadje betreft.

Sterker nog. Zelfs op heterdaad kan ik niets met belediging of bedreiging van burgers onderling.

Reputatie 5

@GRENDERS

Mocht een NS BOA het niet gezien hebben, dan bent u de persoon die het ‘haasje’ is. Een Boa kan zover ik weet alleen handelen als het een heterdaadje betreft.

Sterker nog. Zelfs op heterdaad kan ik niets met belediging of bedreiging van burgers onderling.

Dan geloof ik graag, want zoiets hoort waarschijnlijk niet bij het takenpakket van de NS Boa. En een beetje off topic, maar een winkeldiefstal op het station valt daar toch ook niet onder. Mijn advies aan TS was om even goed na te denken of er aangifte gedaan moet worden en of dat wel verstandig is. 

Met het heterdaadje had ik het over ‘Hij duwde zich echter alsnog door het poortje ‘ en dan kan een NS Boa toch gewoon ingrijpen of niet?

Reputatie 7

maar een winkeldiefstal op het station valt daar toch ook niet onder. 

Met het heterdaadje had ik het over ‘Hij duwde zich echter alsnog door het poortje ‘ en dan kan een NS Boa toch gewoon ingrijpen of niet?

Winkeldiefstal kunnen we inderdaad ook niets mee. Door poortjes heenduwen wel ja

Reageer