beantwoord

Waar zijn de digitale vertrekstaten?

Reputatie 6
Badge +2
Waar zijn de digitale vertrekstaten (de ''gele'' van meerdere weken/maanden, niet die van het komende uur)? Ze staan niet meer gelinkt bij de stationsvoorzieningen, op pagina's zoals ns.nl/stationsinformatie/oss.html.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 14 december 2015, 12:56

Een terugkoppeling (dankzij Minke): aanstaande woensdag gaan de digitale vertrekstaten weer worden toegevoegd!

Bekijk origineel

15 reacties

Bedoel je hiermee de gele borden op stations Dennis? Deze borden geven de dienstregeling weer van de volgende weken/maanden. Dit wordt niet digitaal gedaan. De meest actuele dienstregeling wordt getoond op digitale schermen.
Dennis doelt op de pdf-bestanden van die gele vertrekstaten. Die stonden op de oude website onder stationsvoorzieningen. Dat is in de "testfase" ook al gemeld in het topic over de nieuwe website, maar jullie hebben gereageerd op, noch gehandeld naar die opmerking.
Reputatie 6
Badge +2
Is inderdaad op https://forum.ns.nl/off-topic-forum-32/hebben-nieuwe-website-18886/index1.html#post113696 ook al genoemd.
Dankjewel voor de aanvullende info Pe_pe en Dennis! Ik stuur jullie suggestie door aan Sivan zodat zij hierover op onderzoek uit kan gaan. Ik zal aan haar vragen of ze terugkoppeling stuurt, zodat jullie weten wat we met jullie feedback doen.
Reputatie 4
Badge
Ik sluit me graag bij Dennis en Pe_pe met de vraag om de vertrekstaten weer terug te plaatsen.
Bedankt!
Reputatie 6
Badge +2
Enkele brokstukken zijn nog (in slechte opmaak) te redden, zie bijvoorbeeld http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:RWKjean1OU0J:www.ns.nl/vertrekstaten/hto0.pdf.

Op http://www.ns.nl/vertrekstaten/hto0.pdf ontbreekt een verwijzing naar waar het nu staat (blijkbaar nergens), en er staat zelfs geen uitleg over deze brute verwijdering.

Betrouwbaarheid van een website houdt niet alleen de correctheid van de informatie in, maar ook dat je erop kan vertrouwen dat de nuttige informatie niet zomaar ineens verdwijnt (zoals eerder ook de informatie over het OV-Jaarabonnement). Als dat vertrouwen er niet ga je je steeds afvragen of het noodzakelijk is de informatie te downloaden, wat een hoop werk kan zijn als het veel pagina's/bestanden zijn.
Update: ik wacht op dit moment op terugkoppeling van een andere afdeling. Daar heb ik gevraagd of deze informatie terugkomt. Ik houd jullie op de hoogte!
Een terugkoppeling (dankzij Minke): aanstaande woensdag gaan de digitale vertrekstaten weer worden toegevoegd!
Reputatie 6
Badge +2
Bedankt!
Tot en met die van de vorige dienstregeling kon ik ze nog vinden. Voor de nieuwe dienstregeling zie ik geen vertrekstaten meer.
Ik durf niet te zeggen of de vertrekstaten van 2019 nog geplaatst worden of dat dit een bewuste wijziging is, Hoekb03! Ik ga hier in ieder geval achter aan en kom er op terug zodra ik meer weet.
Ik heb een reactie ontvangen en helaas zullen de digitale vertrekstaten niet meer terugkeren. Uiteraard kan de Reisplanner gebruikt worden, maar voor reizigers die liever een traject opzoeken kan gebruik gemaakt worden van de te downloaden bestanden op deze pagina.
Reputatie 7
Badge +3
Om eerlijk te zijn, die zijn ook overbodig. Ook op stations zie je vrijwel nooit meer iemand op een vertrekstaat kijken. Ze zijn meer een verzameldingetje voor hobbyisten geworden.
Jammer. Ze zien er zo vertrouwd uit. Ik had er altijd één op het prikbord hangen met de tijden van "mijn" station. De vooruitgang is niet te stuiten. Dank voor de reacties.
Badge +3
Er is gewoon een topic daarover.. even zoeken

Hoppa, deze dus, met goede info waarom het eigenlijk dus wél zou kunnen zonder moeite of kosten voor NS. 🙂

Reageer