beantwoord

waarom die overbodige kaart?

• 12 december 2015
  • 15 reacties
  • 277 Bekeken

Op de nieuwe site schrijft ns zelf over de tamelijk overbodige en veel nuttige info verdringende kaart: "Wat is er verbeterd? We hebben het onder andere visueel aantrekkelijker en overzichtelijker gemaakt om uw reis te plannen. Nieuw is onder meer de toevoeging van een spoorkaart. Hier ziet u duidelijk waar u bent en waar u moet overstappen."
Wanneer zou je duidelijk moeten zien waar je bent? Mij dunkt als je in de trein zit. Welnu: als ik in de trein zit krijg ik omroepberichten waar ik ben, kan ik in veel gevallen in de trein op schermen zien waar ik ben en als ik een station binnen rij, zie ik naamborden waarop vermeld staat welk station het is. Waarom zou ik dan op deze kaart moeten kijken? Als ik de website bezoek, kan ik vertrekstation lezen, eventuele overstapstations lezen en het aankomststation lezen. Waarom heb ik de kaart nodig om te zien waar ik ben en waar ik moet overstappen? Ik begrijp werkelijk niet hoe iemand bij ns kan denken dat ik deze kaart nodig heb.
Daar komt nog bij dat het simpele vermelden van een tussenstation op de kaart voor mij niet duidelijk aangeeft dat ik daar blijkbaar moet overstappen.
icon

Beste antwoord door Iris NS 13 december 2015, 12:31

Bedankt voor jullie feedback. Ik heb het voor jullie doorgegeven. Mochten jullie nog meer feedback kwijt willen voor de nieuwe website, dan kun je het beste bij dit topic terecht.
Bekijk origineel

15 reacties

Macca, alle suggesties worden geregistreerd per onderdeel. Dit topic is voor ons juist handig, omdat nu alles bij elkaar staat. Het lijkt misschien is een chaos, maar zo registreren wij het gelukkig niet 🙂. Ik zal ook straks weer alle nieuwe feedback doorgeven!
Dat topic is een allegaartje van alles wat en niemand kan terugvinden of zijn feedback al genoemd is, wellicht is het beter om een aparte rubriek te openen voor alle feedback per onderwerp

Dan kunnen jullie ook in 1 oogopslag zien waar de problemen liggen en wat er wel mooi aan is. Dan hoeft alles niet meer te worden doorgegeven apart.

Wellicht kunnen de ontwerpers van de site daar zelf reageren op feedback :D

Sowieso had er allang een aparte rubriek moeten zijn voor feedback op dit forum en de NS site.
Bedankt voor jullie feedback. Ik heb het voor jullie doorgegeven. Mochten jullie nog meer feedback kwijt willen voor de nieuwe website, dan kun je het beste bij dit topic terecht.
zoek eens 15 december vertrek 10.00 u reizen zowel via lelystad als amersfoort; in de oude versoe stond gewoon in letters via welk station je reist; voor nu staat er duidelijk in rood aangegeven (in de oude planner dus) welk stuk per bus wordt gereisd als je via lelystad en almere reist; kortom: wat voegt de kaart toe?
verder: de reisplanner zwolle - amsterdam geeft als route de lijn via amersfoort of utrecht, niet de hanzelijn; zo dom zijn sommige mensen kennelijk toch niet
Dat is juist een uitstekende reden om de kaart wel weer te geven! De Reisplanner geeft momenteel aan dat er via Amersfoort/Utrecht gereisd moet worden, omdat er werkzaamheden zijn nabij Weesp. Normaliter zou een klant een reisadvies via Lelystad verwachten. Middels het kaartje ziet deze in een oogopslag dat het reisadvies afwijkt van hetgeen verwacht wordt en dus rekening moet worden gehouden met een reis die anders verloopt (qua route, overstappen en reistijd) dan normaal.

Voor personen die denken dat het niet zo dom is om aan te nemen dat een reisadvies van Zwolle naar Amsterdam normaliter via Utrecht gaat, lijkt de kaart me uitermate geschikt.
het wezenlijke probleem is dat doordat de kaart er nu staat allerlei info die in de oude planner bij elkaar stond nu versnipperd raakt; ook is het lastiger om van de ene naar de andere reismogelijkheid te switchen

overigens: als iemand zonder verstand van topografie denkt dat hij van zwolle naar groningen moet reizen via leeuwarden, dan schiet hij met de kaart niets op want met de reisroute staat leeuwarden niet bij name genoemd zodat zo iemand op grond van de kaart nog steeds niet weet dat hij niet via leeuwarden moet reizen

verder: de reisplanner zwolle - amsterdam geeft als route de lijn via amersfoort of utrecht, niet de hanzelijn; zo dom zijn sommige mensen kennelijk toch niet

als ik al weet welke route ik moet reizen, is de kaart dus overbodig; waarom ergert de kaart mij? precies omdat hij overbodig is
Blijkbaar niet. Maar als je geen reis selecteert, zie je de reisroute ook niet. Jullie weten toch al zo goed waar je langs wilt?

Bovendien zijn jullie er nog niet in geslaagd een wezenlijk probleem met de kaart te formuleren.
Hoe zet je die functie uit dan ?
Nee hoor, ik praat over dezelfde kaart.

Middels de kaart is het voor reizigers trouwens eenvoudiger te zien of ze een onlogische reis willen maken. Zoals van Veendam naar Emmen of van Harderwijk naar Lelystad.
Volgens mij praat jij gewoon over de kaart die je op de NS site ziet en praten TS en ik over de kaart die je ziet bij de reisplanner als je al een reis hebt ingevuld.
als deze mensen de planner gebruiken kunnen ze die info ook lezen
Worden de klanten zo dom geacht dat ze niet weten waar de plaatsen liggen in Nederland waar ze naar toe willen reizen ?

Veel mensen/reizigers zijn gewoon zo dom. Vandaag maakte ik nog mee dat mensen dachten dat de trein van Zwolle naar Groningen eerst nog in Leeuwarden zou stoppen. Ook zijn er zat mensen die nog steeds niet begrijpen dat de Hanzelijn is aangelegd. Die blijven bij hoog en bij laag beweren dat ze via Amersfoort naar Amsterdam moeten reizen. In een oogopslag kunnen zij met behulp van het kaartje zien dat ze daarin geen gelijk hebben. En zo zijn er tal van voorbeelden te bedenken waarbij het kaartje handig is.

Bovendien vallen door het kaartje andere reizen weg die ik gewoon wil zien.
Informatie over andere reizen is nu juist eenvoudiger te vinden, dan in de oude situatie. Je kunt daarvoor nu gewoon de scrolknop gebruiken.
Wat is nou het wezenlijke probleem? Als je geen kaart wilt zien, dan gebruik je die functie toch gewoon niet.

Als NS geen duidelijke kaart op de website zou publiceren, dan gaan mensen weer vragen om een kaart.

Ik heb een beetje de indruk dat je aan het zeuren bent om het zeuren.

dag luchtmacht 2, hebt u de pagina gezien die ik bedoel? kunt u mij dan vertellen hoe ik die kaart kan uitzetten en hoe ik de nuttige info in 1 oogopslag bij elkaar zie net zoals in de oude versie van de planner? zo niet, waar haalt u dan het onfatsoen vandaan om te zeggen dat ik zeur om het zeuren?
Wat is dan de toegevoegde waarde van de kaart behalve dat er een mooi plaatje staat ?

Worden de klanten zo dom geacht dat ze niet weten waar de plaatsen liggen in Nederland waar ze naar toe en vandaan willen reizen ?

Je kan de kaart ook niet uitzetten naar mijn weten bij de reisplanner.

Bovendien vallen door het kaartje andere reizen weg die ik gewoon wil zien.
Wat is nou het wezenlijke probleem? Als je geen kaart wilt zien, dan gebruik je die functie toch gewoon niet.

Als NS geen duidelijke kaart op de website zou publiceren, dan gaan mensen weer vragen om een kaart.

Ik heb een beetje de indruk dat je aan het zeuren bent om het zeuren.

Reageer