beantwoord

Waarom kan ik losse kaartjes alleen met ideal betalen?

• 23 August 2016
  • 8 reacties
  • 441 Bekeken

Waarom worden credit card betalingen niet toegestaan bij de aankoop van een los kaartje? Nu moet ik van prive betalen en dan declareren, i.p.v. direct betalen met credit card van de zaak.
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 23 August 2016, 16:08

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Omdat creditcard betalingen NS geld kosten.

Er komen bijna wekelijks klachten voorbij op het forum over het niet kunnen kopen van e-tickets met een creditcard. en dat slechts iDeal als betaling wordt geaccepteerd.
Daar is van alles over te zeggen. Klantvriendelijk is het allemaal niet. NS zou kunnen overwegen om net als bijvoorbeeld KLM wel creditcards te gaan accepteren maar om dan kosten in rekening te brengen. Dan hebben veel meer klanten de mogelijkheid om e-tickets te kopen.

Het is lovenswaardig dat NS de kosten van het betalingsverkeer zo veel mogelijk wil drukken door het goedkoopste systeem te gebruiken. Maar veel klanten willen of kunnen dit systeem niet gebruiken en willen waarschijnlijk best wat kosten betalen om een iets duurder systeem te gebruiken.

Een heikel punt is natuurlijk wel voor NS dat bij creditcardbetalingen deze door klanten betwist kunnen worden en creditcardmaatschappijen betalingen kunnen terugdraaien. Ik kan me goed voorstellen dat NS daar niet bepaald op zit te wachten.
Bedankt Mark. Inderdaad is voor de zakelijke reiziger gebruiksgemak belangrijker dan de relatief lage kosten van credit card transacties. Jammer dat NS dit niet begrijpt.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb zo'n vermoeden dat betwiste betalingen misschien nog wel het belangrijkste argument zijn voor NS om credit cards niet te accepteren.
Nico_, welkom op het NS Serviceforum!

Op de website bieden we de optie tot het betalen met een Credit Card inderdaad niet aan. De betaling met iDeal die wij wel bieden, is breed geaccepteerd in Nederland. Het beschikbaar stellen van een extra credit card betaalmethode heeft voor het grootste deel van de klanten geen toegevoegde waarde en bieden we daarom niet aan. Wel is het bekend bij ons dat er toch wel een groep is die deze optie graag terugziet op de website, voorlopig is dit geen mogelijkheid en vooralsnog veranderd dit ook niet, maar wellicht iets waar we in de toekomst mee aan de slag kunnen. Credit card betaling is wel mogelijk bij de NS kaartautomaten op de stations.
Reputatie 7
Badge +3
@laura NS
Deze verklaring krijgen we steeds te horen wanneer er vragen komen over het online betalen met creditcards. NS zou zich eens moeten gaan beseffen dat het eigen imago op het spel staat Anno 2016 maak je je als grote Nederlandse vervoerder wel een beetje belachelijk wanneer je geen creditcardbetalingen accepteert. De wereld houdt niet op bij Zundert of Spekholzerheide.
Persoonlijk ben ik het helemaal met je eens iMark. Het bedrijfsstandpunt is echter door Laura keurig verwoord en daar zal je het helaas mee moeten doen. Achter de schermen probeer ik stukje bij beetje een ingang te vinden/creëren betreffende dit topic.
Reputatie 7
Badge +3
@Klaas-Jan
Ik neem aan dat je wel begrepen hebt dat ik Laura niets kwalijk neem. Zij is ook maar boodschapper van het (slechte) nieuws.
Ik hoop dat je pogingen om deze materie achter de schermen onder de aandacht te brengen snel tot resultaat leidt.
In dit verband doe ik NS nog een keer de suggestie om net als in andere landen het afdrukken van e-tickets via de kaartautomaten mogelijk te maken, desnoods tegen betaling van een printtoeslag. Dit zou ook het probleem oplossen van de mensen die geen printer (meer) hebben.

Bijvoorbeeld in Engeland kun je online kaartjes bestellen die je voor vertrek als bestelling ophaalt bij een kaartautomaat. Als je met een creditcard betaald hebt, gebruik je die creditcard om de bestelling op te halen.

Er is anno 2016 veel mogelijk en waar NS veel meer mee zou kunnen doen.
Ik snap dat je Laura en mij niets kwalijk neemt, zeker. Ik ben het met je eens dat we ons blikveld op dit gebied moeten verbreden.

Reageer