beantwoord

Waarom moet ik de google-privacy voorwaarden accepteren (of krijg ik opgedwongen) bij het verzilveren van een couponcode?

• 14 maart 2020
  • 3 reacties
  • 117 Bekeken

Beste NS

Op https://www.ns.nl/producten/coupon staat dat de google-privacy statement van toepassing is. Aangezien die nogal slecht voor mij als consument is vraag ik me af waarom de NS kiest om deze privacy-statement te gebruiken. 

Bij het kopen van mijn coupon code zie ik echter nergens staat dat ik akkoord moet gaan met de google-privacy statement.

Graag zorgen dat ik couponcodes van verzilveren zonder dat mijn data bij google komt!  Of minimaal zorgen dat bij het kopen van deze couponcode ik al weet dat mijn data met google gedeeld gaat worden!

icon

Beste antwoord door Stijn NS 14 maart 2020, 12:29

Deze privacy statement is hier van toepassing omdat er gebruik gemaakt wordt van reCAPTCHA wanneer een couponcode meerdere keren foutief wordt ingevuld. reCAPTCHA is tegenwoordig eigendom van Google, dus geldt hun privacy statement.

Bij het uiteindelijk invullen van de gegevens voor het ticket is Google niet van toepassing, voor zover ik begrijp.

Bekijk origineel

3 reacties

Deze privacy statement is hier van toepassing omdat er gebruik gemaakt wordt van reCAPTCHA wanneer een couponcode meerdere keren foutief wordt ingevuld. reCAPTCHA is tegenwoordig eigendom van Google, dus geldt hun privacy statement.

Bij het uiteindelijk invullen van de gegevens voor het ticket is Google niet van toepassing, voor zover ik begrijp.

Dat is raar, want het zou niet nodig moeten zijn om de data naar google te sturen daarvoor. Een privacy statement gaat over wie bij jouw data kan. Niet van wie de software is die je gebruikt.

Verder zou je dan ook bij de koop al akkoord moeten gaan dat je data gedeeld gaat worden met google.  Ook al is dat later in het proces, want je moet vooraf toestemming geven en nu wordt de klant achteraf gedwongen om hierin mee te gaan.

Als bij het invullen van de gegevens voor het ticket dit niet van toepassing is, waarom verwijzen jullie dan wel naar de google-privacy statement? 

Welke data delen jullie van mij met google onder de privacy statement van google en op basis van welke grondslag uit de AVG gebeurt dat?

Ik maak de regels niet, marv87. Het enige wat ik kan vinden is dat wanneer een website gebruik maakt van de reCAPTCHA software ook het Google privacybeleid moet worden vermeld.

Waarom dit nodig is en welke data reCAPTCHA dan precies verzameld staat mooi uitgelegd op deze pagina.

Uiteraard kun je ook terecht op onze privacy pagina, via welke je ook een verzoek tot inzage kunt indienen.

Reageer