beantwoord

Wanneer wordt het op de hele site goed vermeld dat Kidsvrij helemaal niet afhankelijk is van een abonnement en zelfs geen bijabonnement is?

• 9 maart 2019
  • 8 reacties
  • 289 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 17736 reacties

Hoeveel Bijabonnementen per abonnement?

Het verschilt per NS-abonnement hoeveel bijabonnementen u kunt bestellen. Hieronder vindt u de hoeveelheid bijabonnementen per NS-abonnement.
  • Altijd Vrij: Voor max. 4 gezinsleden een Altijd Vrij, Dal Vrij of weekend Vrij. Of van de 4 extra abonnementen max. 3 gratis Kids Vrij.

Het is gewoon niet waar. De Kidsvrijabonnementen staan hier helemaal los van. Het gaat dus om het woordje 'of'.
Je mag desnoods vier Altijd Vrij abonnementen bestellen en de kids krijgen hun abonnement, dat domweg geen bijabonnement is, daarnaast op een eigen ov-chipkaart.

Het is daarnaast voor senioren verwarrend, omdat die begrijpelijkerwijs veronderstellen dat de kids dan met hen mee moeten reizen.

https://www.ns.nl/klantenservice/wijzigen/bijabonnement-wijzigen.html
icon

Beste antwoord door Iris NS 10 maart 2019, 11:37

Dit klopt niet (meer) inderdaad. Bedankt, Thom! Ik geef het aan bij mijn collega's!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dit is inderdaad verwarrend.
Dit zal nog iets zijn van een aantal jaar geleden dat Kids Vrij alleen gratis was als bijabonnement en het voor anderen zonder abonnement €15 per jaar kostte.
Omdat het abonnement nu gratis is hoeft het niet meer als bijabonnement besteld te worden.

Er wordt nog wel aangegeven dat de prijs van het Kids Vrij abonnement tijdelijk verlaagd is naar € 0 en dat de prijs van het abonnement weer verhoogd kan worden.
Reputatie 7
Badge +4
Klopt, maar dat betekent niet dat het daarmee weer de status van bijabonnement krijgt. Je kunt het ook niet maken naar die mensen die voor de Kids dit abonnement hebben. Maar je weet dat ik altijd graag een historisch kader zie. 😉 Het klopt ook, maar het kan in de huidige situatie niet blijven staan en dat geldt voor meer delen van de site.
Badge +3
...
Dit klopt niet (meer) inderdaad. Bedankt, Thom! Ik geef het aan bij mijn collega's!
Reputatie 7
Badge +4
Heel mooi, het lijkt me goed dit op de hele site te actualiseren.
Het is inmiddels aangepast, Thom 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Zo ken ik je weer Iris, goede actie!😇
Badge +3
Toeval of niet, via Twitter vanochtend nog iemand van info voorzien hierover. Beste Reiziger @Rubenhuisman1 was dat volgens mij :D

https://twitter.com/Rubenhuisman1/status/1109776303618699264

De mail/brief kwam overigens van TLS... Over een persoonlijke kaart met Kids Vrij krijg je dus geen bericht van NS zodra die gaat verlopen? Nieuwe pasfoto en zo (5 jaar later) lijkt me wel handig, voor een kind... 🤔

Reageer