beantwoord

Wat heb ik aan keuzedagen als ik nog steeds niet mag reizen?

• 12 mei 2021
  • 7 reacties
  • 235 Bekeken

Wat heb ik aan een mailtje van de NS en het blad “Spoor” met allerlei leuke treintips als ik nog steeds niet mag reizen? 

Want nog steeds mag ik alleen in het ov als het een noodzakelijke reis betreft.....

icon

Beste antwoord door Tochjo 12 mei 2021, 20:31

Als de volgende stap van de versoepelingen doorgaat, mag iedereen vanaf 19 mei weer reizen met het openbaar vervoer.

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Als de volgende stap van de versoepelingen doorgaat, mag iedereen vanaf 19 mei weer reizen met het openbaar vervoer.

Badge +3

En de noodzaak voor reizen (al dan niet met Keuzedagen) bepaalt iedereen toch zelf?

Dat is tijdens de hele lockdown nooit een probleem geweest, maar ja waar zou je dan heen gaan/willen/moeten en waarom (als je dat niet doet of gedaan hebt) zou je nog een abonnement nodig hebben?

Maar goed, zonder reismotief wilde je die Keuzedagen (€ 3,72 per stuk) alsnog graag houden, ook al kon/mocht/wilde je er niet mee reizen!?

Tja, als we dat allemaal wisten gaf dan (jouw eigen keuze, en die had iedereen!) die €26,50 in 2020 maar terug voor de Keuzedagen die je toch niet ging gebruiken.

Wegens iets met een virus of zo, dat toen overal en altijd een geldige reden was om al je abonnementen te kunnen aanpassen aan wat je daadwerkelijk zou reizen (NS) of elders zou doen met een lidmaatschap.

Maar wie wist dat het zo lang zou duren? Toentertijd niemand natuurlijk (gewoon later compenseren, net zoals het zwembad, restaurant, theater/bioscoop en de sportschool en sauna, of alles waar je een abonnement op had, of met korting binnen mocht).

De onvrede daarover is begrijpelijk. Wat dat betreft (ook al ben ik nog lang geen 60) ben ik het met ‘Team @MoDe’ eens om overgebleven Keuzedagen (die nu weer mogen maar per 2021 al niet meer geldig zijn) te vergoeden.

Geld terug wegens (op advies!) ongebruikt. Met het verschil dat die Keuzedagen je ooit € 3,72 per stuk hebben gekost, terwijl een Kruidvat kaartje volgens mij € 15,99 per stuk was. Met Kruidvat stapelkorting 2 stuks € 14,99 per stuk en voor drie of meer € 13,99.

Nou ja, maak die dan tot half 2021 geldig, want eerder pretreizen mocht niet.

Dat jij bewust (want negatief advies) niet met je Keuzedagen gereisd hebt blijft een eigen keuze, NS logica! :sweat:

Reputatie 7
Badge +3

Als je je keuzedagen niet gebruikt kun je ze het beste opzeggen. Ze zijn niet verplicht

Reputatie 7
Badge +3

Als je je keuzedagen niet gebruikt kun je ze het beste opzeggen. Ze zijn niet verplicht

Nee, ze zijn niet verplicht, maar gaan wel afgeschaft worden. Vanwege de slechte communicatie over tot wanneer ze nog besteld kunnen worden, durven mensen het niet op te zeggen.

Reputatie 7
Badge +4

Als u keuzedagen heeft, nooit opzeggen. U kunt ze na 1 juli 2021 niet meer (opnieuw) aanvragen, ook niet als u zestig plus bent.

Als u een abonnement met keuzedagen heeft, wordt die automatisch verlengd en hoeft u niets te doen.

Reputatie 7
Badge +3

Nee, ze zijn niet verplicht, maar gaan wel afgeschaft worden. Vanwege de slechte communicatie over tot wanneer ze nog besteld kunnen worden, durven mensen het niet op te zeggen.

Dat is je eigen overweging.  Maar als je ze laat doorlopen moet je dan niet klagen als je ze niet gebruikt. 

Wat hebben we toch veel?????? zielenpoten en klagers in ons super deluxe Nederlandje. Ja ook ik val regelmatig in een of andere regeling, niet in mijn voordeel. Maar op 84 jarige leeftijd begrijp ik kennelijk beter dan alle verwende en drammende zeurpieten dat de bomen nu eenmaal niet altijd tot in  de hemel groeien. Geniet van wat je wel hebt, ga een stap terug als dat nodig is en houdt op met die zieligheid.

Reageer