We hebben een nieuwe website!



Toon eerste bericht

331 reacties

fasegewijs zal in januari de hele website in het Engels zijn.

Mislukt. Het is nu februari en twee van de negen items in het Nederlandstalige hoofdmenu zijn in het geheel niet terug te vinden op de Engelstalige site. Ook een sub-menu's als "Reizen met een OV-chipkaart" onder "Kaartjes en toeslagen" ontbreekt op de Engelstalige site.
Ik ga het doorgeven, Pe_pe.
Heb nu voor het eerst eigenlijk de site op een mobiel apparaat gezien en het is inderdaad duidelijk dat de makers zich enkel goed op het mobiele apparaat hebben gericht en de desk- en laptops er maar een beetje bij bungelen. Ook ik (en met mij zeer veel anderen) maak het meest gebruik van de NS site op mijn desktop, zowel thuis als op het werk.
Op een mobiel apparaat is het duidelijk als je het Menu opent. Op desk- of laptop niet, daar lijkt het een nieuwe pagina omdat het beeldvullend is.
Ook een mobiel apparaat wordt de ruimte veel beter gebruikt. Op een desktop monitor zijn er letterlijk zeeën van verspilde ruimte (incl die belachelijk grote foto's bovenaan een pagina) wat de duidelijkheid op de nieuwe onduidelijke site al helemaal geen goed doet. Thuis heb ik een 27" monitor en echt, de NS site ziet er te belachelijk voor woorden uit. Je scrolt je helemaal gek maar dat is ook niet gek zla je screenshot ziet: eerst veel te foto grote en dan ergens onderaan begint de eerste info ...
Zoals al eerder gezegd (alleen doen ze er niets mee, I know): de NS heeft zicht VEEL TE VEEL op de mobiele apparaten gericht en VEEL TE WEINIG aandacht geschonken aan de desk- en laptop computers.


helemaal mee eens, en deels ook nog slecht leesbaar, op laptop bedoel ik (vooral aankomsttijd bij overstapstation)
Reputatie 6
Badge +1
Nog een suggestie: kijk eens kritisch naar de pagina over bijabonnementen. De informatie die erop staat is onjuist;

1) Er wordt gesproken over Kids Vrij als bijabonnement. En dat terwijl Kids Vrij al maanden en maanden een gratis abonnement is (men moet alleen een persoonlijke OV-chipkaart betalen). Nu lijkt het ten onrechte zo dat men geen andere bijabonnementen meer kan bestellen als men voor 3 kinderen kids vrij wil aanschaffen.

2) Het is op de website onduidelijk of een bijabonnement ook stopt als de hoofdabonnementhouder opzegt. Daar mag wel iets over op de website staan.

3) Er staat met koeieletters op de pagina 'bestel via Mijn NS'. En dat terwijl je ook bij het aanvraagproces van de hoofdabonnementhouder al direct een bijabonnement kunt bestellen. Nu wordt onterecht de suggestie gewekt dat bestellen alleen kan via Mijn NS.
Gemeld, Keuzereiziger. Ook je punten uit het andere topic.

Bedankt voor je feedback, wordt gewaardeerd.
Goed nieuws!

Naast de nodige complimenten over onze nieuwe reisplanner, hebben we helaas ook veel negatieve reacties ontvangen. Deze reacties zijn geanalyseerd en er zijn een aantal verbeterpunten uitgekomen die snel opgepakt zijn.

De volgende verbeteringen gaan vandaag live:

1. Overzicht, scanbaarheid en vergelijkbaarheid verbeteren
In de informatie boven een reis wordt naast de prijs, het aantal overstappen en de reisduur nu ook vertrek- en aankomsttijden getoond. Hiermee is makkelijker een vergelijking van vertrek- en aankomsttijden, overstappen en reistijd te maken.

2. Voorkeursadvies direct herkenbaar
Het reisadvies dat het meest overeenkomst met de voorkeuren van de klant krijgt en een gele balk en beweegt als de klant er met de muis over heengaat.

3. Openen en sluiten reisdetails duidelijker
Reisdetails zijn te openen door te klikken op de toegevoegde knop 'Bekijk details'. Om de details weer te sluiten is een blauw kruis toegevoegd.

4. Het treintype (Sprinter, Intercity, Thalys, etc.) direct in reisoverzicht tonen
Om snel een vergelijking te maken tussen de verschillende reisadviezen is direct te zien met welk treintype de reis gaat.

5. Treinattributen (bijvoorbeeld of een reservering verplicht is) direct in reisdetail tonen
In de reisdetails is nu meer informatie beschikbaar over de reis.

Let op: dit zijn verbeteringen die op korte termijn mogelijk waren. Dit betekent dus dat niet de enige verbeteringen zullen zijn.

Reageer