We hebben een nieuwe website!



Toon eerste bericht

331 reacties

Hmm, ik vind dat ook niet echt duidelijk. Ik geef hem door.

Ik heb trouwens al een terugkoppeling op een paar punten (die had ik gemarkeerd, omdat ik ze extra belangrijk vond):
- Telefoonnummer: dit is bewust gedaan in verband met kanaalsturing
- Voorwaarden: de footer is bij veel andere sites de plek waar de voorwaarden en folders worden aangeboden, wij volgen dat pad. Mochten we vaker het signaal krijgen dat klanten dit niet logisch vinden, dan kunnen we het eventueel aanpassen
- GTbV pagina: dat wordt z.s.m. opgepakt
- Voordeelurenpagina: zojuist aangepast
Reputatie 7
Badge +4
.....
Dat gaat lekker vlot vandaag. :)

De voorwaarden had ik daar niet gezocht, maar de link staat er inderdaad.
Reputatie 7
Badge +4
https://www.ns.nl/producten/vrij-reizen/p/dal-vrij

Leuk voor tekstverklaren ;-)

Wat staat hier nu?

Voor een gezinslid of als u 65+ bent, kost een extra Dal Vrij slechts € 42 (2e klas) en € 99 (1e klas) per maand
Reputatie 3
Ik startte er net van te voren een topic over en ik verplaats mijn reactie even:


De nieuwe reisplanner ziet er gelikt uit en lijkt ook een verbetering - maar de duidelijke prijsinformatie ontbreekt. Ik mis het overzicht voor de prijzen voor eerste en tweede klas samen met de prijzen met en zonder korting. Niet iedereen reist tweede klas, vol tarief. Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie maar makkelijk te vinden is het niet. Een cookie met persoonlijke gegevens zou ook kunnen helpen. Zelf ben ik geïnteresseerd in eerste klas met 40 procent korting als voorinstelling. Het zou goed zijn als dat aanpasbaar is voor een ieders persoonlijke situatie.

Voor het uiterlijk niets dan lof. Het ziet er op een retinascherm gelikt uit.


Ik heb de informatie gevonden. Staat naast de prijs een (I) Klik daar op en je ziet dit 😉

En ik vind en blijf het menu te groot vinden 😉
https://www.ns.nl/producten/vrij-reizen/p/dal-vrij

Leuk voor tekstverklaren ;-)

Wat staat hier nu?

Voor een gezinslid of als u 65+ bent, kost een extra Dal Vrij slechts € 42 (2e klas) en € 99 (1e klas) per maand


Hallo Thom, ik heb niet ergens anders gekeken, maar baseer mijn antwoord uitsluitend op de hier geciteerde tekst. Mijn antwoord is dat er het volgende staat:
1. Voor een gezinslid ...kost een extra Dal Vrij slechts € 42 (2e klas) en € 99 (1e klas) per maand
2. als u 65+ bent, kost een Dal Vrij slechts € 42 (2e klas) en € 99 (1e klas) per maand
Er zijn volgens deze interpretatie dus twee gevallen waarin Dal Vrij € 42 (etc.) kost.

Hierbij ga ik voorbij aan een probleem met het woordje "extra"; het lijkt erop dat dit woordje alleen slaat op het geval van een gezinslid. De toevoeging in deze zin na het noemen van de 65-plusser lijkt mij onjuist. Je hebt dus een punt als je zegt dat de zin zoals hij er nu staat eigenlijk zegt dat voor een 65-plusser ook geldt dat een extra kaart slechts € 42 kost. Als inderdaad bedoeld is dat ook voor de 65-plusser alleen een extra kaart € 42 kost (en de eerste kaart 99), dan is het noemen van de 65-plusser in deze zin overbodig. Daarom denk ik dat de zin bedoeld is zoals ik hierboven opperde.
Reputatie 7
Badge +4
Dank voor het meedenken en opzoeken, Florisz gaf het aan en ik vond het ook na enige moeite - maar dat moet niet zo zijn. Het sluit overigens wel aan bij meer moderne websites, mogelijk is het een trend. Het kan zijn dat het beter bij het jonge publiek past.
Als we beide trots zijn dat we het hebben gevonden, hebben we te lang moeten zoeken 😉
Reputatie 7
Badge +4
Dank bdh Heel juist dat je puur naar de geciteerde tekst kijkt, daar zit hem natuurlijk de kneep. Je speelt het zuiver zoals het hoort.

Wat is een echtpaar, ouder dan 65 en volgens deze tekst, nu kwijt voor een tweedeklasabonnement? En hoeveel voor de eerste klas? En wat ben je kwijt als je als echtpaar jonger bent dan 65? ;-)

Ik weet het antwoord wel maar daar gaat het natuurlijk niet om. Ik ben benieuwd naar de volgende reactie.
Reputatie 3
Ik ben zelf 16 en een website bouwer 😉 En ik zal nooit zon groot menu aan maken dit is zelfs voor de NS nog groot 😛
En weer een bug:



Zoals je niet kunt zien (omdat de feedback over de zichtbaarheid van de toegepaste reisopties nog altijd niet ter harte is genomen) is dit een reis zonder via-station, maar met minimaal 10 minuten overstaptijd. Van de route met de overstap in Almelo ontbreekt de prijsinformatie. Ook als je op een van de reisadviezen met de overstap in Almelo klikt, komt er geen (i) in beeld om de uitgebreide prijsinformatie te kunnen bekijken.
Reputatie 6
Vind de reisplanner niet echt praktisch:
1. stationsverkortingen worden niet geaccepteerd (net zoals bij de vorige nieuwe website);
2. als ik een reisadvies vraag, zie ik wel waar ik moet overstappen, maar wordt niet aangegeven hoeveel tijd ik heb om over te stappen. Aankomst- en vertrektijd op overstappunten wordt pas aangegeven na een extra klik op de reisoptie. Dit is een verslechtering ten opzichte van de voorgaande website, waar dit in gelijk weergegeven werd.
3. treinnummers ontbreken (net als bij de vorige nieuwe website). Als regelmatig-reiziger zegt een treinnummer mij in de regel meer dan 'de intercity naar dit-en-dat'.

De punten 1 en 3 werden de vorige keer ijlings opgelost. Hopelijk dat dat ditmaal ook gaat gebeuren.

Waar is de gewaardeerde Eva trouwens gebleven?
Dankje Pe_pe, ik zal het doorgeven.

* Als je een via-reis plant, zie je op de volgende pagina in de gele balk het via-station niet meer staan, daar staat alleen het begin- en eindstation. Verder mis ik de beloofde nieuwe optie om een e-ticket te kopen voor een reis met een via-station.

Ik gok (hoop) dat de webshop nog niet is aangepast en dat dit spoedig volgt, want bij het kopen van een ticket met verschillende routekeuzes wordt zo te zien ook nog steeds standaard de meest waardeloze keuze geselecteerd.
De gebruiksvoorwaarden voor een passagepas in de pdf op deze pagina zijn anders dan de gebruiksvoorwaarden voor een passagepas in de pdf op de voorwaarden-pagina. Er staan geen data in, dus er is niet vast te stellen welk van beiden momenteel geldt.
Eva kan natuurlijk niet op 2 sites tegelijk zijn....Die is nu vervangen door FAQ blijkbaar.

Maar hopelijk gaat NS ook 2015 binnen met e-mail contact dan wel een normaal contactformulier al ontbreekt dat ook.

.
Ik zie het inderdaad. Bedankt voor het melden, Pe_pe. Ik zal mijn collega's hierop attenderen.
Verder mis ik de beloofde nieuwe optie om een e-ticket te kopen voor een reis met een via-station.

In dezelfde categorie: Als je een reis plant waarvoor een ICd-toeslag benodigd is, wordt de prijs zonder toeslag getoond en schaf je met 'koop' een e-ticket aan waarbij die toeslag ontbreekt.
Het zou beter zijn als in eerste instantie de opzet van de oude reisplanner zou zijn gebruikt met aankomst en vertrektijden bij tussenliggende overstapstations. Mensen met een OV of kortingskaart hebben geen belang bij de prijs. Een knop op de reisplanner voor verdere informatie zou dan de oplossing zijn. Ouderen hebben in eerste instantie een overzicht zonder al te veel toeters en bellen nodig
Reputatie 6
Badge +2
Ik vind het erg onrustig dat de panelen met gevonden reismogelijkheden verschuiven als je er een selecteert voor detailinformatie. Ook is het onhandig dat als je dan op een ander paneel klikt, dat niet wordt geselecteerd, maar alleen het daarvóór geselecteerde wordt gedeselecteerd. Pas daarna kan je dit nieuwe paneel selecteren, maar je moet het dan opnieuw opzoeken, want het is inmiddels verplaatst.
Als contrast tegenover vrijwel alles wat er in dit topic is gezegd: In Spoor 2016-1 is te lezen wat NS zelf denkt van haar nieuwe website:

ns.nl is vernieuwd

De website van NS is sinds eind vorig jaar helemaal vernieuwd. Opvallende verbeteringen zijn: een frisser uiterlijk, meer persoonlijke service en een groter gebruiksgemak. U krijgt op de homepage in één oogopslag de Reisplanner, acties, reisproducten en andere belangrijke informatie te zien. Als reiziger komt u snel en gemakkelijk terecht bij informatie en reisproducten die juist voor u interessant zijn. De website is daarbij beter te gebruiken op smartphone en tablet. Ook is de Reisplanner visueel aantrekkelijker en overzichtelijker gemaakt. Nieuwe toevoeging: de spoorkaart waarop gebruikers duidelijk kunnen zien waar ze moeten overstappen. Onverwachte vertragingen of spoorwijzigingen en een bijbehorend reisadvies worden direct gemeld. De vernieuwde website is uitgebreid getest onder reizigers.
- Als ik een reis plan meer dan 1 maand in de toekomst, dan is de link 'Koop kaartje' wel beschikbaar. Maar je koopt dan een kaartje voor over precies 1 maand. Ik plande voor 1 april 2016 en zou dan een kaartje kopen voor 21 november.
- Dat de spoorkaart ingetekend wordt na het kiezen van je reis is wel leuk. Draagt wellicht nog bij aan de topografische kennis in Nederland
- De reisplanner toont alleen treinreizen. De oude toont de ook reizen vanuit 9292.nl dacht ik. Is dat bewust weer uit gezet?
- Bij een via reis gaat inderdaad nog steeds mis dat je een e-ticket koopt zonder het via station
- Dat bij de klantservice het Forum nu nog prominenter staat snap ik echt niet. 90% van de vragen van nieuwe forum gebruikers worden beantwoord met bel de klantenservice. Is het dan niet handiger om gelijk het telefoonnummer van de klantenservice te noemen.

Edit: ook nog even gekeken op mijn telefoon, maar de site is daar erg traag en de reisplanner zelf krijg ik niet werkend. Als ik ergens klik blijkt er nog iets aan het laden te zijn waardoor ik dus eigenlijk ergens anders geklikt had.
In navolging van de eerder gemelde ontbrekende prijzen in de reisplanner voor Hurdegaryp - Meppel en Vriezenveen - Zwolle (hetgeen beiden geheel niet verrassend nog altijd niet is verholpen), nu ook: Schiphol - Veendam.

Speciaal voor Sivan NS een screenshot:

Dat laatste begrijp ik ook niet om dezelfde reden.

Misschien met het doel om straks te adverteren met 50.000 forumgebruikers maar het lijkt me redelijk zinloos deze prominente plaats.
Om de vindbaarheid te vergroten: weer iemand die de belangrijke informatie niet kan vinden in de nieuwe reisplanner.
De laadtijd op mijn telefoon wordt vooral veroorzaakt door het plaatje en de bewegende onderdelen.
Een sneller test voor de site geeft aan dat deze site ongeveer 30% meer geheugen (in Chrome) nodig heeft en ongeveer een factor 4 meer CPU vraagt.

Wellicht dat er nog gekeken kan worden of al die mooie langzaam bewegende elementen echt noodzakelijk zijn, zeker voor tabblad/telefoons is dat funest voor de performance.

Reageer