We hebben een nieuwe website!



Toon eerste bericht

331 reacties

Om de vindbaarheid te vergroten: weer iemand die de belangrijke informatie niet kan vinden in de nieuwe reisplanner.

zelfs als je de aankomsttijd vindt, is deze nog altijd zo goed als onleesbaar, want in hele lichte cijfers weergegeven; dit is vaker opgemerkt, maar helaas niet gewijzigd; ik maak dankbaar gebruik van de oude planner, waar van ns de aankomsttijd wel in duidelijke cijfers mocht worden weergegeven
Reputatie 1
Over samenreiskorting:
Wilt u controleren of er nog Samenreiskorting op uw OV-chipkaart staat? Houd dan uw OV-chipkaart voor de kaartlezer bij een NS-automaat en kijk onder ‘Tonen alle producten op kaart’. Samenreiskorting laadt u op de kaart dat u gaat reizen, want de korting is maar 1 dag geldig

Het zou nu natuurlijk kunnen dat mensen abusievelijk gaan denken dat de korting 1 dag geldig is.

Tweede punt: ik mis eigenlijk een duidelijke uitleg over reizen met de ov-chipkaart, op de frontpage.
Ik begrijp dat NS zo veel mogelijk op een site wil plaatsen maar toch zou het dan handig zijn om daar dan een knop "Reisplanner"te hebben. Je wilt snel een reis plannen en dan moet je in een oogopslag de benodigde gegevens met overstapstations, tijd van aankomst en vertrek van begin, tussen en eindstation en eventuele terugreis kunnen plannen en zien printen. Dat zonder al te veel toeters en bellen. Het is niet altijd slim om iets helemaal opnieuw te willen doen. Je moet het wiel niet nog 1x willen uitvinden....
Reputatie 6
Badge +2
Het gedetailleerde overzicht van een reismogelijkheid vind ik in de oude reisplanner overzichtelijker: een tabel met onder meer de aparte kolommen Station / Halte, Spoor, Richting en "Reisdetails" (zoals Intercity of Sprinter), in de nieuwe staan die gegevens allemaal in één kolom.
Reputatie 6
Badge +2
Dat stationsverkortingen niet meer worden begrepen vind ik ook een verslechtering.

"Geen advies gevonden" als van vertrek- en aankomststation er één niet begrepen wordt, is niet specifiek genoeg.

Het kaartje met de route kan soms handig zijn, maar het heen en weer schuiven van panelen om er steeds plaats voor te maken vind ik zoals gezegd erg onhandig, het is een te grote prijs die voor het kaartje moet worden betaald. Het kaartje kan beter op een vaste plaats staan, zodat de panelen niet hoeven te verschuiven. (Ik heb het over een desktopscherm, voor mijn smartphone is de app veel geschikter).
Wie wil er vandaag aan de dag nog grondig werken? Lijkt erop dat het allemaal steeds wat nieuws, indrukwekkend met veel toeters en bellen, bling bling moet zijn. Imponeren en kassa moet zijn. Iets fatsoenlijk uitbouwen, doorontwikkelen is er niet meer bij. Wanneer leert men een keer van al die falende geld verslindende ICT projecten?
Reputatie 7
Badge
http://www2.ns.nl/reisinformatie/bijzondere-trajecten/intercity-direct.html

Reistijdwinst en de daadwerkelijke rijtijden lijken door elkaar gehaald te zijn.
Dit staat er op NS site

Indien u vergeet om in te checken kunnen er twee dingen gebeuren:
1.U checkt tijdig uit, waardoor er alsnog een check-in ontstaat. U kunt dan of alsnog uitchecken, of er ontstaat er gemiste check-uit. Dit geld kunt u terugvragen via Mijn NS of online zonder Mijn NS account.

Kan NS mij verklaren hoe er een check in ontstaat als ik tijdig uitcheck ?
Reputatie 1
http://www2.ns.nl/reisinformatie/bagage/transportmiddelen-in-de-trein.html
Hier staat dat een fiets niet mee mag tijdens de middagspits, maar niets over de ochtendspits.
Ik vind het inderdaad wat vreemd geformuleerd. In dit geval zou ik je aanraden om het woordje 'tijdig' even weg te denken. Wat ik verwacht is dat we hierbij zinspelen op het gevoel van de reiziger. Iemand heeft het gevoel dat hij/zij tijdig uit checkt, maar doordat er geen check in is gemaakt, is uitchecken niet mogelijk en wordt het een check-in.

Ik begrijp dat deze manier van formuleren vraagtekens oproept, daarom heb ik er melding van gemaakt. Hoop dat we het snel aan kunnen passen!
Reputatie 3
http://www2.ns.nl/reisinformatie/bagage/transportmiddelen-in-de-trein.html
Hier staat dat een fiets niet mee mag tijdens de middagspits, maar niets over de ochtendspits.


Dan moet het toch spitsuren zijn? Tussen 7:00 en 9:30 en 16:00 en 18:30 als ik het goed heb 😉
Volgens mij is het gewoon fout en leidt het tot extra kosten voor de reiziger.

Als je uitcheckt bij een poortje aan de uitcheckkant na een vergeten incheck kost het 20 euro, als je vervolgens nog een keer uitcheckt kost het nog eens 20 euro.

Jouw reactie klopt ook niet, want uitchecken is altijd mogelijk, ook na een vergeten incheck en zoals gezegd bij een poortje wordt een uitcheck niet altijd een incheck.
De laadtijd op mijn telefoon wordt vooral veroorzaakt door het plaatje en de bewegende onderdelen.
Een sneller test voor de site geeft aan dat deze site ongeveer 30% meer geheugen (in Chrome) nodig heeft en ongeveer een factor 4 meer CPU vraagt.

Wellicht dat er nog gekeken kan worden of al die mooie langzaam bewegende elementen echt noodzakelijk zijn, zeker voor tabblad/telefoons is dat funest voor de performance.


Eigenlijk zou je het moeten vergelijken met de oude mobiele site. NS omschrijft de website als "geoptimaliseerd voor mobiel en tablet", wat suggereert dat de oude mobiele website ook gaat verdwijnen.

Ik vraag me ook af of eraan gedacht is om de servercapaciteit aan te passen op de nieuwe website. Anders zou de eerstvolgende grote verstoring op het spoor wel weer eens tot overbelasting kunnen leiden.
Er is in dit geval wel een verschil tussen paaltjes en poortjes macca728. Je hebt helemaal gelijk over de hierboven genoemde dubbele twintig euro, mits de check bij de uitcheck kant van een poortje plaats vindt. In deze situatie worden echter de paaltjes bedoeld waar men zowel in als uit kan checken. Op het moment dat je zonder in te checken bij een dergelijke paaltje komt, zal de eerste check altijd geregistreerd worden als 'check- in.' Dat is wat ik bedoelde met 'is uitchecken niet mogelijk.'
- de spoorkaart van nederland waarop je kunt inzoomen op een bepaalde regio waarbij alle stations zichtbaar worden ( "actuele spoorkaart" in de oude reisplanner) kan ik niet vinden.

Ik wil graag weten hoe/waar ik deze informatie op de nieuwe website kan vinden.
Het blijft gewoon fout, ook als er een paaltje wordt bedoeld slaat het nergens op.

Want dan kan ik volgens de tekst weer uitchecken (waarom, ik moet de reis nog maken en als ik bij de eindbestemming incheck reis ik zwart)

Of er ontstaat een gemiste uitcheck (waarom, want ik moet pas uitchecken bij de eindbestemming)
op de nieuwe website krijg ik geen keuze tussen "minimaal" en "standaard" cookie-instellingen.
is deze keuze vervallen?
Ben ik helemaal met je eens! We nemen het mee. Bedankt voor je toevoegingen!
De reisplanner is ook niet handig omdat je pas na het invullen van je reis de datum kan kiezen. De kop is ook redelijk overbodig, want veel mensen zullen een reis in de toekomst plannen en niet perse vandaag.
Dank je, ik wou nog zeggen dat je dan beter kunt aangeven dat het bij punt 1 gaat om paaltjes en bij punt 2 om poortjes, al kan je die beter omdraaien en de laatste regels bij punt 1 zijn overbodig omdat er dan gewoon een geldige check in ontstaat.
Komt er nog een contactformulier voor de Klantenservice op de nieuwe website of moeten we straks verplicht bellen of Twitteren ?
Ze zeggen hier in Twente: "je moet je boeren verstand gebruiken". Kan men de dingen nog eenvoudig maken?
Reputatie 7
Badge +4
Symbolen horen eenduidig te zijn. Het moderne symbool voor 'deel' is een vierkant met een recht naar boven wijzend pijltje. Op de nieuwe NS-site staat een vierkant symbool met een pijl naar rechtsboven. Deze afwijking heeft geen toegevoegde waarde.
Reputatie 1
Nog een toevoeging op de zeer verslechterde nieuwe NS site: betreft http://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor
Dit is al waardeloos onoverzichtelijk op de PC (net zoals het overgrote deel van de NS site 😞 ) omdat je je wezenloos scrolt door die mega blokken. Maar het filter daar slaat echt nergens op.
Ten eerste kan je niet filteren op stations naam (lijkt mij een vereiste om zo'n filter te hebben) waardoor je op de PC je echt wezenloos scrolt om een station te zoeken waar je info over zoekt. Oftewel gewoon een normaal klantvriendelijk (oei, een scheldwoord!!) filter is hier wel op z'n plaats.
En ten tweede is het bestaande filter heel raar. Nederlandse datum notatie is al hééééél lang DD-MM-YYYY en niet zoals het nu daar staat als YYYY-MM-DD.
ik heb afgesproken elke dag een lijst met alle tips of suggesties door te zetten naar mijn collega's die over de site gaan. Dat zal ik vandaag ook doen.

Nogmaals enorm bedankt allen voor net meedenken, wordt erg gewaardeerd.

Reageer