We hebben een nieuwe website! | NS Community

We hebben een nieuwe website!



Toon eerste bericht

331 reacties

Reputatie 1
@ Sivan NS
Beperk me nu ook hier in dit topic.
Geen ad blocker of wat dan ook. In Firefox hier maar ook bij mij thuis geen Feedback button te zien. Hier op Windows 7 en thuis op Windows 10.
Hier printscreen van gehele scherm:

Reputatie 1
Ik begrijp het nu even niet, je ziet hem wel maar toch niet ?

Er is gewoon een blauwe knop te zien met uw mening erop in Firefox, erg duidelijk is het niet echt, gezien je je beeldscherm 90 graden moet draaien, het zou logischer zijn om deze knop wat te draaien.


In Internet Explorer is de feedback knop duidelijk te zien, in Firefox is ie helemaal niet aanwezig.
Bij mij maakt het geen enkel verschil dus, IE of Firefox, even duidelijk, dat is het gekke.

Ik krijg die hele kaart weer niet te zien bij een reis, alleen een streep tussen 2 plaatsen, maar wel de Feedback knop.....
Reputatie 1
Hier dezelfde pagina maar dan met Internet Explorer (vorig screenshot was met Firefox).
Twee verschillen: nu wel een Feedbackknop Ć©n de korte overzichten staan in het midden uitgelijnd terwijl in Firefox alles een stuk meer naar links staat.

We hebben een nieuwe website! En we horen graag wat jullie ervan vinden.


Ik vind de reisplanner zeer onhandig en onvolledig.vergeleken bij de vorige.De tijden zijn verwarrend van aankomst en vertrek. En wat ik erg onprettig vind is dat je de tussenstations niet meer ziet.
Die zie je wel, maar alleen als je doorklikt op een onduidelijk symbool (onduidelijk qua betekenis)
Alle feedback is wederom doorgezet. Nogmaals dank!
Reputatie 1
We hebben een nieuwe website! En we horen graag wat jullie ervan vinden.


Ik vind de reisplanner zeer onhandig en onvolledig.vergeleken bij de vorige.De tijden zijn verwarrend van aankomst en vertrek. En wat ik erg onprettig vind is dat je de tussenstations niet meer ziet.


Tussenstations zie je pas zodra je op het soort trein klikt wat er tussen begin en eindstation staat. Inderdaad heel erg onduidelijk.
Op de reisplanner inhakend: wat ook zeer onhandig is, is dat als je op een reis klikt en de details te zien krijgt en dan op een reis ervoor of erna, dan wordt die reis niet direct getoond maar ga je eerst terug naar het overzicht van de reismogelijkheden ipv van dat die reis direct getoond wordt.
Reputatie 1
Alle feedback is wederom doorgezet. Nogmaals dank!

Nog wat om door te geven over de feedback knop: ik heb begrepen dat dat gedaan wordt door iets wat Usabilla heet.
Ga ik met Firefox de Usabilla site toe, dan zie ik daar wel zo'n feedback knop die prima werkt, zowel in Internet Explorer als Firefox dus.
Lijkt me dus dat de implementatie van die Usabilla op de NS site nog niet helemaal goed is?
Alle feedback is wederom doorgezet. Nogmaals dank!

Nog wat om door te geven over de feedback knop: ik heb begrepen dat dat gedaan wordt door iets wat Usabilla heet.
Ga ik met Firefox de Usabilla site toe, dan zie ik daar wel zo'n feedback knop die prima werkt, zowel in Internet Explorer als Firefox dus.
Lijkt me dus dat de implementatie van die Usabilla op de NS site nog niet helemaal goed is?


Ik had hem in Safari ook nog niet gezien. Na wat spelen met instellingen en plugins ben ik tot de conclusie gekomen dat hij niet verschijnt als ik de cookievraag van de NS-site beantwoord met "Nee, dank je". Verder staat dat usabila op een van de blacklists van adblockplus (die ook wel in andere plugins worden gebruikt), genaamd 'EasyPrivacy'. Volgens die lijst word je dus getracked via usabila-scripts.
Reputatie 1

Ik had hem in Safari ook nog niet gezien. Na wat spelen met instellingen en plugins ben ik tot de conclusie gekomen dat hij niet verschijnt als ik de cookievraag van de NS-site beantwoord met "Nee, dank je". Verder staat dat usabila op een van de blacklists van adblockplus (die ook wel in andere plugins worden gebruikt), genaamd 'EasyPrivacy'. Volgens die lijst word je dus getracked via usabila-scripts.


Okay, dat was het dus. Net zoals zoveel anderen weiger ik die cookies en dus kan je ook geen feedback geven. Net NS cookies verwijderd, opnieuw naar NS site en nu wel cookies geaccepteerd en nu is de feedback knop er wel in Firefox. Lijkt mij dat zo'n belangrijke functie op een site onder geen enkel beding afhankelijk zou moeten zijn van een cookie :(
Hetzelfde geldt overigens ook voor Internet Explorer: weiger je cookies, dan kan/mag je ook geen feedback geven.
Om de tips over het forum centraal te houden heb ik de opmerking van vreemdeling5 hier geplaatst:

Een tip zodat je normaal maar vooral snel gebruik kan maken van de nieuwe NS site: maak allemaal bladwijzers in je browser naar de pagina's die je (relatief) veel gebruikt. Ik heb nu 3 bladwijzers staan: actuele vertrektijden, actuele situatie en reisplanner.
En geloof me, dat is echt zoveel sneller dan het gebruik van de nieuwe site zelf! Normaal gesproken zou ik hier nu een 😉 bijzetten ... maar het is gewoon Ć©cht zo 😞 Soort van triest bewijs dat de nieuwe site totaal z'n doel voorbij is geschoten.
Reputatie 4
Je hebt helemaal gelijk. [..] Daarom mist OV-jaar, maar aangezien er nog mensen zijn met dat abonnement moet er inderdaad ergens informatie worden geplaatst. We gaan even kijken hoe en waar we dat goed kunnen plaatsen, maar er zal wat mee worden gedaan.
Beste Sivan, ik heb vandaag opnieuw geprobeerd informatie te zoeken en tot mijn blijdschap zie ik dat informatie over mijn abonnement weer vertegenwoordigd is.

Ik mis nog steeds de informatie over reizen met een OV-jaarabonnement, specifiek op deze pagina: http://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/ov-chipkaart-in-combinatie-met-abonnement.html

Zoals gezegd: ik wil graag een print-out van de website maken voor conducteurs met de informatie uit de voorwaarden:
"OV-Jaarabonnement: Met deze kaart kunt u onbeperkt reizen met NS, de andere treinvervoerders en in bus, tram en metro. Bij NS hoeft u niet in en uit te checken, ook niet vanaf 9 juli 2014."
Als je mij om mijn eerlijke ongezouten mening vraagt; Jullie nieuwe website is kwalitatief uitermate teleurstellend ofwel; volkomen K U T. Heul erg leuk al die foefjes met bewegende buttons maar als er een prijs bestond voor meest onoverzichtelijke en onduidelijke website maken jullie zeker kans om te winnen. Ik vind het als geheel zeer gebruikersonvriendelijk. Wat heb ik er bv aan om op een kaartje te zien waar mijn eindstation ligt? ik wil weten hoe laat ik een trein moet pakken om ergens op tijd te komen en wat ik onderweg allemaal tegenkom in de zin van tijden, perrons, stations en faciliteiten. That's it, maak er geen 10 gangendiner van alsjeblieft en haal deze verschrikkelijke website zo snel mogelijk uit de lucht.
* Heen en weer swipen tussen de reisopties werkt niet helemaal lekker: zowel met naar links als naar rechts als naar beneden swipen lopen de reisadviezen op in tijd, om terug in de tijd te gaan, moet je omhoog swipen, wat op geen enkele manier intuĆÆtief is. Je kunt niet snel een eind verder swipen, dan stokt het steeds.

Zowaar heb ik een keer iets positiefs op te merken. De bovenstaande fout (die nog niet is opgelost) blijkt niet op alle apparaten te bestaan. Op mijn telefoon heeft naar links en rechts vegen wel het verwachte effect, namelijk vooruit of achteruit door de reisadviezen bladeren. Overigens heb ik ook kunnen verifiƫren dat ik niet de enige ben die last heeft van de fout in het vegen op een laptop.
Alle feedback is wederom doorgezet. Nogmaals dank!
dan nog wat feedback die ik hier nog niet las:
- de aankomsttijden in de wat mij betreft verblindend witte blokjes met een blauwe lijn, stationsnamen en flauwe treinicoontjes, die aankomsttijden zijn voor mij volstrekt onleesbaar; ik kan er met mijn verstand niet bij dat mensen die een website ontwerpen en daarin iets te lezen opnemen, die tekst zo weinig contrast geven (lichtgrijs op knalwit) dat het zo goed als onzichtbaar is; aanvankelijk had ik niet eens door dat er iets stond, ook niet als ik een leesbril gebruikte;
- als vaste klant wil ik graag de prijs zien die ik met korting betaal; in de vorige versie stond dat netjes onder de uitgeschreven reis; nu moet ik daarvoor doorklikken;
- ik ben het eens met de opmerking dat de kaart met reisroute niets toevoegt, maar daardoor (?) krijg ik nu niet meer het wat mij betreft volstrekt overzichtelijke oude scherm met links reismogelijkheden en rechts een uitgewerkte reis met daaronder prijzen met verschillende kortingen; alle nuttige info in een oogopslag bij elkaar; hoe kan men nu beweren dat de nieuwe versie beter is? ik zie het niet
- ik vind het scherm met op deachtergrond een spoorkaart en daarop allemaal witte blokjes met een blauwe lijn, stationsnamen en treinicoontjes (wat voegen die eigenlijk toe?) en opzij dan weer over die witte blokjes navigatieknoppen, dat scherm vind ik heel erg onrustig aan mijn ogen
- op de homepagina staan op een fot tekstblokjes waarin de foto "dooschijnt"; ook dat bevordert de leesbaarheid voor mij niet; opnieuw allemaal onrust; is dat wat NS bedoelt met een website die helemaal van nu is: onrust, slechte leesbaarheid en versnipperen van informatie?
Nou de belangrijkste feedback wordt volgens mij niet teruggekoppeld.
Het is zo simpel.

De oude site is 10x beter dan de nieuwe qua overzichtelijkheid en gebruikersvriendelijkheid.
De bouwers van de nieuwe site zijn volledig los gegaan in de foefjes die hun website bouw tools bieden en zijn de gebruikers volledig uit het oog verloren.
Er is maar 1 oplossing: Bouw zo snel mogelijk een nieuwe site waarbij de top twee uitgangspunten zijn informatieverstrekking en gebruikersvriendelijkheid.
En schop svp voor je aan de nieuwe site begint de website bouwers die vooral kicken op allerlei overbodige zaken de straat op.

Er zal ooit nog wel eens uitlekken hoe schandalig veel geld de NS betaald heeft voor een site die nauwelijks doet waar ie voor bedoeld is. Wat mij betreft is het dan de hoogste tijd om de volgende NS directeur te ontslaan. Namelijk degene die heeft zitten slapen tijdens de bouw van de nieuwe site
Nou de belangrijkste feedback wordt volgens mij niet teruggekoppeld.
Het is zo simpel.

De oude site is 10x beter dan de nieuwe qua overzichtelijkheid en gebruikersvriendelijkheid.
De bouwers van de nieuwe site zijn volledig los gegaan in de foefjes die hun website bouw tools bieden en zijn de gebruikers volledig uit het oog verloren.
Er is maar 1 oplossing: Bouw zo snel mogelijk een nieuwe site waarbij de top twee uitgangspunten zijn informatieverstrekking en gebruikersvriendelijkheid.
En schop svp voor je aan de nieuwe site begint de website bouwers die vooral kicken op allerlei overbodige zaken de straat op.

Er zal ooit nog wel eens uitlekken hoe schandalig veel geld de NS betaald heeft voor een site die nauwelijks doet waar ie voor bedoeld is. Wat mij betreft is het dan de hoogste tijd om de volgende NS directeur te ontslaan. Namelijk degene die heeft zitten slapen tijdens de bouw van de nieuwe site


De oproep om zsm een site te bouwen die overzichtelijk is en gebruiksvriendelijk ondersteun ik volledig; ik kan mij met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat bij de bouw van deze pagina de elementen nuttige informatie bieden, overzichtelijkheid in de zin van wat van belang is bij elkaar zetten en leesbaarheid 1 moment in de hoofden van de bouwers zijn opgekomen; als dat namelijk wel het geval is geweest, waardoor is het dan zo hopeloos misgegaan?
Achja, de nieuwe website. Kan het niet laten om hem, al is het niet helemaal nieuwe-website-praat, ook even hier te posten. Niet zozeer ter lering, wel vermaak voor u allen.



Krijg je wel waar voor je geld voor E4.70. 24 uur lang treinen šŸ†’!
Reputatie 4
Uit de nieuwe website maak ik niet op dat er is gedacht vanuit de klant. Neem nu de situatie dat ik om moet reizen door een verstoring, welke informatie wil de NS het liefst aan mij overbrengen? Zie de screenshot, daar komt niet uit naar voren dat de reisinformatie voorop staat. Mijn reisroute is afgekapt en de alternatieve routes zijn niet eens zichtbaar. Wat de NS belangrijk vindt is een kaart van Nederland te laten zien?

Poeh, krijgen we bij de servicebalie ook een kaart van Nederland mee of is het daar nog wel mogelijk om een overzichtelijk lijstje van het reisschema te krijgen? Zie het tweede screenshot: dat is het overzicht dat ik op de website kan printen, daar gaat toch echt iets mis.



Reputatie 1
Nou de belangrijkste feedback wordt volgens mij niet teruggekoppeld.
Het is zo simpel.

De oude site is 10x beter dan de nieuwe qua overzichtelijkheid en gebruikersvriendelijkheid.
De bouwers van de nieuwe site zijn volledig los gegaan in de foefjes die hun website bouw tools bieden en zijn de gebruikers volledig uit het oog verloren.
Er is maar 1 oplossing: Bouw zo snel mogelijk een nieuwe site waarbij de top twee uitgangspunten zijn informatieverstrekking en gebruikersvriendelijkheid.
En schop svp voor je aan de nieuwe site begint de website bouwers die vooral kicken op allerlei overbodige zaken de straat op.

Er zal ooit nog wel eens uitlekken hoe schandalig veel geld de NS betaald heeft voor een site die nauwelijks doet waar ie voor bedoeld is. Wat mij betreft is het dan de hoogste tijd om de volgende NS directeur te ontslaan. Namelijk degene die heeft zitten slapen tijdens de bouw van de nieuwe site


De oproep om zsm een site te bouwen die overzichtelijk is en gebruiksvriendelijk ondersteun ik volledig; ik kan mij met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat bij de bouw van deze pagina de elementen nuttige informatie bieden, overzichtelijkheid in de zin van wat van belang is bij elkaar zetten en leesbaarheid 1 moment in de hoofden van de bouwers zijn opgekomen; als dat namelijk wel het geval is geweest, waardoor is het dan zo hopeloos misgegaan?


Het is misgegaan omdat de NS inderdaad de reiziger COMPLEET uit het oog is verloren en zich blind heeft gestaard op een website die er gelikt uitziet en het "mooi doet op mobiele apparaten". Dit alles ten koste van functionaliteit, overzichtelijkheid en duidelijkheid. Het enige wat zeker is, is dat er zeer zeker niet gedacht is vanuit de klant.
Uit de nieuwe website maak ik niet op dat er is gedacht vanuit de klant. Neem nu de situatie dat ik om moet reizen door een verstoring, welke informatie wil de NS het liefst aan mij overbrengen? Zie de screenshot, daar komt niet uit naar voren dat de reisinformatie voorop staat. Mijn reisroute is afgekapt en de alternatieve routes zijn niet eens zichtbaar. Wat de NS belangrijk vindt is een kaart van Nederland te laten zien?

Poeh, krijgen we bij de servicebalie ook een kaart van Nederland mee of is het daar nog wel mogelijk om een overzichtelijk lijstje van het reisschema te krijgen? Zie het tweede screenshot: dat is het overzicht dat ik op de website kan printen, daar gaat toch echt iets mis.


Als ik die probeer af te drukken staat de inhoud van dat witte blok er wel onder, alleen klopt ook bij mij de aankomsttijd niet, maar dan op een andere manier:

Uw Reis
van Amsterdam Centraal via Deventer
naar Nijmegen
aankomst ma 14 dec, 07:01 uur


En als ik Zwolle in plaats van Deventer als via-station opgeef:

Uw Reis
van Amsterdam Centraal via Zwolle
naar Nijmegen
aankomst ma 14 dec, 07:07 uur


De echte aankomsttijd van deze reis is 9:12 uur. Het is me een raadsel waarom er bij jou 07:31 uur staat en bij mij 07:01 of 07:07 uur.
Reputatie 4
Als ik die probeer af te drukken staat de inhoud van dat witte blok er wel onder, alleen klopt ook bij mij de aankomsttijd niet, maar dan op een andere manier:

Ja het witte blok wordt geprint als je een reis hebt geselecteerd, maar in het geval van een vertraging wil ik meerdere reisopties uitprinten: het "overzicht" (wat geen overzicht meer is) van de verschillende vertrektijden en dan krijg je dus een lege pagina.

Inderdaad, de aankomsttijden kloppen niet. Ik heb de aankomsttijd van 9:00 ingevuld en als ik het "overzicht" uit probeer te printen staat er 7:31. Volgens mij is er niet eens een reismogelijkheid met een aankomsttijd van 7:31? 7:42 is de vroegste tijd mogelijk.
Ja het witte blok wordt geprint als je een reis hebt geselecteerd, maar in het geval van een vertraging wil ik meerdere reisopties uitprinten: het "overzicht" (wat geen overzicht meer is) van de verschillende vertrektijden en dan krijg je dus een lege pagina.

Ah, ik zie het nu. Je hebt gewoon de printfunctie van de browser gebruikt en in plaats van een afdruk van wat er op dat moment in beeld is, krijg je een bijna lege pagina. Wat onhandig.

Ik hoop nog altijd dat er iemand eens een reisplanner maakt waarin je reis wordt weergegeven als de pagina van een spoorboekje (maar dan met bussen e.d. erbij) waarin ook de alternatieven per deeltraject staan, zodat je gemakkelijker kunt zien wat de alternatieven zijn als je een overstap mist en hoeveel extra reistijd dat op zal leveren.
fijn om te zien dat het niet aan mij ligtā€¦

Reageer