We hebben een nieuwe website!



Toon eerste bericht

331 reacties

Wederom de nieuwste feedback doorgegeven. Dank!
Als je een reis plant van Hurdegaryp naar Meppel of zuidelijker, vind je (zonder via-station op te geven) zowel reisroutes via Leeuwarden als via Groningen. Voor de reisroutes via Leeuwarden wordt gewoon prijsinformatie gegeven, maar voor de reisroutes via Groningen niet. Dit is niet alleen het geval bij de nieuwe reisplanner, maar ook bij de oude. Overigens wordt wel gewoon prijsinformatie gegeven voor reizen van Hurdegaryp via Groningen (zonder een via-station op te geven) als er géén reismogelijkheid via Leeuwarden is, bijvoorbeeld Hurdegaryp - Hoogeveen en ook voor reizen vanaf Buitenpost naar Meppel en zuidelijker wordt voor beide routes de prijs aangegeven.
Sorry: wat hierboven al cursief staat hoort hieronder te staan;

- vreemd is dat bij keuze van overstaptijd in de planner de vraag staat hoeveel EXTRA overstaptijd je wenst, maar als je dan 5 minuten kiest, er helemaal geen EXTRA overstaptijd gerekend wordt, er worden namelijk overstappen van 5 minuten aangeboden; als dit gezien wordt als extra overstaptijd, zou dat betekenen dat 0 minuten ook een mogelijke overstaptijd is;
- ergerlijker vind ik dat het kalendertje deels onder van het scherm valt en als ik opzij scroll, de kalender niet mee scrollt en ook de onderzijde te voorschijn komt, maar dat de kalender dan verdwijnt en het probleem van een datum kiezen ergens op het eind van de maand niet wordt opgelost, maar het aanklikken van een late datum in de maand opnieuw niet lukt
ik vind het jammer dat je niet van af 7,16 kunt reizen 40% korting maandtrajeckaart
Reputatie 6
Badge +2
Productvoorwaarden Abonnementen Consumenten: het document Gebruiksmogelijkheden abonnementen is toegevoegd aan de voorwaardenpagina, hierin is ook het actuele instaptarief en de actuele wettelijke verhoging te vinden.
Dit is de versie van 2011, met enkele nieuwe termen zoals Intercity direct van NS International, maar verder sterk verouderd, bijvoorbeeld "Uw Abonnement is momenteel niet geldig in (..) treinen van Syntus, Veolia, Arriva en Connexxion" en oude instaptarieven. Er was een nieuwere versie uit 2015.

Verder was er in 2015 ook een bestand Gebruiksmogelijkheden Voordeelurenabonnement, dat ontbreekt nog.
Wat betreft de contactpagina: https://www.ns.nl/formulieren/contact.html komt bij mij bovenin de paginatitel gewoon contact te staan.

Er staat nu "Contactformulier | NS", dus ik denk dat degene aan wie je het hebt doorgegeven het wel kon plaatsen. 🙂
Terugkoppeling:

- Vervoersmodaliteitoverstijgend: hier gaan we volgende week naar kijken
- Productvoorwaarden Abonnementen Consumenten: het document Gebruiksmogelijkheden abonnementen is toegevoegd aan de voorwaardenpagina, hierin is ook het actuele instaptarief en de actuele wettelijke verhoging te vinden. Het document ‘Treinsoortvoorwaarden Intercity Direct gaan we volgende week achteraan
- Contactformulier: de feestdagen informatie is aangepast op de groepsretour pagina. Wat betreft de contactpagina: https://www.ns.nl/formulieren/contact.html komt bij mij bovenin de paginatitel gewoon contact te staan.
Ook de laatste 3 punten van feedback heb ik doorgezet. Dank!
Op deze pagina staat als titel "Contactformulier" maar de paginatitel die in de browser wordt weergegeven is "Contact formulier" en bevat dus een spatiefout.

Op deze pagina staat bovenin (bij Goed om te weten) dat het groepsretour in het weekend de hele dag geldig is, daar ontbreekt de vermelding van feestdagen. Elders op die pagina waar de feestdagen wel worden genoemd (bij Kenmerken een Veelgestelde vragen) zijn het geen links naar de pagina waar de feestdagen beschreven zijn.
In de "Productvoorwaarden Abonnementen Consumenten" wordt expliciet verwezen naar een tweetal documenten die te vinden zouden moeten zijn op ns.nl/voorwaarden, namelijk "Gebruiksmogelijkheden abonnementen" en "Treinsoortvoorwaarden Intercity Direct". Beiden ontbreken.

Bovendien zouden volgens de "Productvoorwaarden Abonnementen Consumenten" via dezelfde url de actuele hoogte van het instaptarief en de wettelijke verhoging te raadplegen moeten zijn. Als die daar al staan, zijn ze niet gemakkelijk te vinden.
Reputatie 6
Badge +2
Kan bij het herstel van de mogelijkheid een adres in te voeren de reisplanner echt vervoersmodaliteitoverstijgend worden gemaakt? D.w.z. dat ook als je van station naar station reist er de optie is dat BTM wordt meegenomen, zonder dat je het adres van een van de stations moet weten en invoeren?

Anders is het vaak nog steeds beter www.9292.nl te gebruiken. Daar kan je wel gemakkelijk een station invoeren, zonder BTM uit te sluiten.
Even een algemene terugkoppeling: onze site-beheerders geven aan alle feedback te registreren en mee te nemen. Maak je dus vooral geen zorgen dat er niets mee wordt gedaan. Wel is het goed om te weten dat ook onze content managers afhankelijk zijn van andere partijen. Met name de reisplanner is een geval apart. Terugkoppeling is daarom niet altijd mogelijk. Dit is veel makkelijker bij feedback over productinformatie, acties en uitjes, enzovoort. Weet ook dat de kritiek op de reisplanner erg serieus wordt genomen en dat men kijkt naar de mogelijkheden. Jullie feedback wordt dan ook echt gewaardeerd.

Dan de nieuwste feedback. Ik heb deze punten doorgezet:
- Het lijkt erop dat de plaats-in-agendafunctie wel bestaat, maar niet in alle browsers wordt weergegeven.
- Ik krijg allemaal witte blokjes met reisadviezen, waaronder reizen met overstap; als ik zo'n overstapreisblokje aanklik, rolt het naar beneden uit en dan verdwijnt de onderzijde van het scherm;
- Bij de veelgestelde vragen over een Dagkaart, gaat het opeens over een Dagretour. Lijkt me erg verwarrend, want nu denken mensen wellicht dat ze slechts 1x een retourreis mogen maken. https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/dagkaart
- Als je zoekt op station Dordrecht krijg ik 4 andere stations te zien. http://www.ns.nl/zoeken/search?q=station+dordrecht+
- Op https://www.ns.nl/producten/producten/p/feestdagen-vakanties staat “- Bevrijdingsdag - 5 mei 2016 (wordt 1 x per 5 jaar gevierd. 2015, 2020 etc.) - Hemelvaartsdag - 5 mei 2016.” Uit de eerste regel kan ik niet halen of Bevrijdingsdag in 2016, een jaar dat niet deelbaar is door 5, nu wel of niet als feestdag geldt bij NS. Aangezien Hemelvaartsdag in 2016 op dezelfde dag valt, is 5 mei 2016 sowieso een feestdag. Wellicht kan de formulering wat verduidelijkt worden, zodat er ook uit te halen is of bevrijdingsdag 2017 e.v. als feestdag geldt
Op https://www.ns.nl/producten/producten/p/feestdagen-vakanties


- Bevrijdingsdag - 5 mei 2016 (wordt 1 x per 5 jaar gevierd. 2015, 2020 etc.)
- Hemelvaartsdag - 5 mei 2016


Uit de eerste regel kan ik niet halen of Bevrijdingsdag in 2016, een jaar dat niet deelbaar is door 5, nu wel of niet als feestdag geldt bij NS. Aangezien Hemelvaartsdag in 2016 op dezelfde dag valt, is 5 mei 2016 sowieso een feestdag. Wellicht kan de formulering wat verduidelijkt worden, zodat er ook uit te halen is of bevrijdingsdag 2017 e.v. als feestdag geldt
Reputatie 6
Badge +2
Als je zoekt op station Dordrecht krijg ik 4 andere stations te zien

http://www.ns.nl/zoeken/search?q=station+dordrecht+

Je kan dus nog steeds beter met Google op ns.nl zoeken: google.nl/search?as_sitesearch=ns.nl&as_epq=station+dordrecht.

Zie ook https://forum.ns.nl/off-topic-forum-32/zoeken-op-de-website-nsnl-1451.
Als je zoekt op station Dordrecht krijg ik 4 andere stations te zien

http://www.ns.nl/zoeken/search?q=station+dordrecht+
Bij de veelgestelde vragen over een Dagkaart, gaat het opeens over een Dagretour.

Lijkt me erg verwarrend, want nu denken mensen wellicht dat ze slechts 1x een retourreis mogen maken.

https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/dagkaart
Goedemorgen iedereen. Wederom bedankt voor de feedback!

Ik heb zojuist de volgende punten uitgezet:
- Het lijkt me ook erg onverstandig de oude Reisplanner te verwijderen zolang er nog vrijwel niets gedaan is aan de diverse vormen van ongemak die worden ervaren bij het gebruik van de nieuwe reisplanner:
- Ik heb al eerder gevraagd om de oude "actuele spoorkaart" weer op te nemen op de website.
- Als je een reis plant met een via station, dan zie je in het overzicht van de gevonden reizen niet meer dat je gepland hebt met een via station. Erger nog is dat als je in dat scherm (Waar je alleen een start- en eindstation ziet) een nieuwe reis plant dat dan het onzichtbare via station meegenomen blijft worden in het reisadvies.
- Op https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/enkele-reis staat onder Veelgestelde vragen: “Moet ik met een Enkele reis op mijn OV-chipkaart nog wel in- en uitchecken? Ja, met een Enkele reis op uw OV-chipkaart moet u altijd in- en uitchecken. Dit is ook nodig om in aanmerking te komen voor de regeling Geld terug bij vertraging. Heeft u niet in- en/of uitgecheckt, dan komt u niet in aanmerking voor Geld terug bij vertraging.” Bij mijn weten is het niet mogelijk om een Enkele reis op een OV-chipkaart te laden. Wellicht wordt waar "uw OV-chipkaart" staat (2x) "een eenmalige chipkaart" bedoeld.
- In het Nederlands staat er 20.000 forumleden die kunnen helpen, in het Engels zijn het er opeens wat minder. http://www.ns.nl/en/customer-service/contact
- Ook het contactformulier is niet beschikbaar in het Engels. Hopelijk komt dat nog.
- Bovendien blijkt voor Engelstaligen de telefonische klantenservice niet 24/7 bereikbaar te zijn. De chat openingstijden komen ook niet overeen.

Macca, goed punt over die forumleden. Dat is wel een erg slordige fout.


nog even een punt over de nieuwe website; ik krijg allemaal witte blokjes met reisadviezen, waaronder reizen met overstap; als ik zo'n overstapreisblokje aanklik, rolt het naar beneden uit en dan verdwijnt de onderzijde van het scherm;
- tweede punt (wel al eerder genoemd maar nog steeds een grote ergernis: de aankomsttijden zijn voor mij zelfs met leesbril vrijwel onleesbaar; ik begrijp echt niet waarom dit niet snel wordt veranderd
(opmerkingen nav kijken op 23 december)
Voor de vindbaarheid: https://forum.ns.nl/overige-producten-6/agenda-item-ns-reisplanner-online-verdwenen-20827/index1.html

Het lijkt erop dat de plaats-in-agendafunctie wel bestaat, maar niet in alle browsers wordt weergegeven.
Doorgegeven, Tochjo.
Reputatie 6
Badge +2
Dat er een via-station ingevuld is is ook te zien aan het ontbreken van de prijsaanduiding.
Om de vindbaarheid te vergroten heb ik hier nog even een apart topic van gemaakt: https://forum.ns.nl/off-topic-forum-32/ontbreken-prijs-indicatie-via-opdracht-reisplanner-op-nsnl-20855
Badge +3
Het menu bovenaan dit forum wijkt af van het menu op de website zelf. Het menu boven dit forum lijkt een oude versie te zijn, want het bevat geen links naar OV Vrij en Dienstregeling 2016. Wel een link naar OV-jaarabonnement, maar die doet het niet.
Moet ik met een Enkele reis op mijn OV-chipkaart nog wel in- en uitchecken?

Ja, met een Enkele reis op uw OV-chipkaart moet u altijd in- en uitchecken. Dit is ook nodig om in aanmerking te komen voor de regeling Geld terug bij vertraging. Heeft u niet in- en/of uitgecheckt, dan komt u niet in aanmerking voor Geld terug bij vertraging.


Bij mijn weten is het niet mogelijk om een Enkele reis op een OV-chipkaart te laden. Wellicht wordt waar "uw OV-chipkaart" staat (2x) "een eenmalige chipkaart" bedoeld.


Ik vermoed dat mensen met een grensabonnement voor het reizen buiten hun afgekochte traject nog steeds gebruik kunnen maken van een e-ticket met korting of het laden van een enkele reis of retour op hun ov-chipkaart.
Goedemorgen iedereen. Wederom bedankt voor de feedback!

Ik heb zojuist de volgende punten uitgezet:
- Het lijkt me ook erg onverstandig de oude Reisplanner te verwijderen zolang er nog vrijwel niets gedaan is aan de diverse vormen van ongemak die worden ervaren bij het gebruik van de nieuwe reisplanner:
- Ik heb al eerder gevraagd om de oude "actuele spoorkaart" weer op te nemen op de website.
- Als je een reis plant met een via station, dan zie je in het overzicht van de gevonden reizen niet meer dat je gepland hebt met een via station. Erger nog is dat als je in dat scherm (Waar je alleen een start- en eindstation ziet) een nieuwe reis plant dat dan het onzichtbare via station meegenomen blijft worden in het reisadvies.
- Op https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/enkele-reis staat onder Veelgestelde vragen: “Moet ik met een Enkele reis op mijn OV-chipkaart nog wel in- en uitchecken? Ja, met een Enkele reis op uw OV-chipkaart moet u altijd in- en uitchecken. Dit is ook nodig om in aanmerking te komen voor de regeling Geld terug bij vertraging. Heeft u niet in- en/of uitgecheckt, dan komt u niet in aanmerking voor Geld terug bij vertraging.” Bij mijn weten is het niet mogelijk om een Enkele reis op een OV-chipkaart te laden. Wellicht wordt waar "uw OV-chipkaart" staat (2x) "een eenmalige chipkaart" bedoeld.
- In het Nederlands staat er 20.000 forumleden die kunnen helpen, in het Engels zijn het er opeens wat minder. http://www.ns.nl/en/customer-service/contact
- Ook het contactformulier is niet beschikbaar in het Engels. Hopelijk komt dat nog.
- Bovendien blijkt voor Engelstaligen de telefonische klantenservice niet 24/7 bereikbaar te zijn. De chat openingstijden komen ook niet overeen.

Macca, goed punt over die forumleden. Dat is wel een erg slordige fout.
In het Nederlands staat er 20.000 forumleden die kunnen helpen, in het Engels zijn het er opeens wat minder.

http://www.ns.nl/en/customer-service/contact

Ook het contactformulier is niet beschikbaar in het Engels. Hopelijk komt dat nog.

Bovendien blijkt voor Engelstaligen de telefonische klantenservice niet 24/7 bereikbaar te zijn. De chat openingstijden komen ook niet overeen.

Zomaar een gevoel dat iemand oude gegevens heeft gebruikt..
Op deze pagina staat onder Veelgestelde vragen:

Moet ik met een Enkele reis op mijn OV-chipkaart nog wel in- en uitchecken?

Ja, met een Enkele reis op uw OV-chipkaart moet u altijd in- en uitchecken. Dit is ook nodig om in aanmerking te komen voor de regeling Geld terug bij vertraging. Heeft u niet in- en/of uitgecheckt, dan komt u niet in aanmerking voor Geld terug bij vertraging.


Bij mijn weten is het niet mogelijk om een Enkele reis op een OV-chipkaart te laden. Wellicht wordt waar "uw OV-chipkaart" staat (2x) "een eenmalige chipkaart" bedoeld.

Reageer