We hebben een nieuwe website!



Toon eerste bericht

331 reacties

Die zie je wel, maar alleen als je doorklikt op een onduidelijk symbool (onduidelijk qua betekenis)
We hebben een nieuwe website! En we horen graag wat jullie ervan vinden.


Ik vind de reisplanner zeer onhandig en onvolledig.vergeleken bij de vorige.De tijden zijn verwarrend van aankomst en vertrek. En wat ik erg onprettig vind is dat je de tussenstations niet meer ziet.
Reputatie 1
Hier dezelfde pagina maar dan met Internet Explorer (vorig screenshot was met Firefox).
Twee verschillen: nu wel een Feedbackknop én de korte overzichten staan in het midden uitgelijnd terwijl in Firefox alles een stuk meer naar links staat.

Bij mij maakt het geen enkel verschil dus, IE of Firefox, even duidelijk, dat is het gekke.

Ik krijg die hele kaart weer niet te zien bij een reis, alleen een streep tussen 2 plaatsen, maar wel de Feedback knop.....
Reputatie 1
Ik begrijp het nu even niet, je ziet hem wel maar toch niet ?

Er is gewoon een blauwe knop te zien met uw mening erop in Firefox, erg duidelijk is het niet echt, gezien je je beeldscherm 90 graden moet draaien, het zou logischer zijn om deze knop wat te draaien.


In Internet Explorer is de feedback knop duidelijk te zien, in Firefox is ie helemaal niet aanwezig.
Reputatie 1
@ Sivan NS
Beperk me nu ook hier in dit topic.
Geen ad blocker of wat dan ook. In Firefox hier maar ook bij mij thuis geen Feedback button te zien. Hier op Windows 7 en thuis op Windows 10.
Hier printscreen van gehele scherm:

Hij staat rechtsonderin. Zou je een printscreen van de volledige pagina kunnen tonen? In het andere topic heeft Satneef je ook al een tip gegeven. Lijkt me handig als je je reacties in een van de topics plaatst, anders krijg je dubbele posts 🙂.

De verwarring ontstaat wellicht dat als je doorklikt op een bepaalde link vanuit het menu, de blauwe knop soms verdwijnt.

AL ben ik wel benieuwd hoe je die kaart erbij krijgt want ik zie alleen een nutteloze streep tussen Haarlem en Leiden die dan net zo goed in het noordoosten kunnen liggen.
Hij staat rechtsonderin. Zou je een printscreen van de volledige pagina kunnen tonen? In het andere topic heeft Satneef je ook al een tip gegeven. Lijkt me handig als je je reacties in een van de topics plaatst, anders krijg je dubbele posts 🙂.
Ik begrijp het nu even niet, je ziet hem wel maar toch niet ?

Er is gewoon een blauwe knop te zien met uw mening erop in Firefox, erg duidelijk is het niet echt, gezien je je beeldscherm 90 graden moet draaien, het zou logischer zijn om deze knop wat te draaien.
Reputatie 1
Ik ook, Vreemdeling. Heb je voor mij een printscreen van jouw pagina?

Bij deze:

Reputatie 1
Ik zie de blauwe feedbackknop gewoon in Firefox.

Ik ook via Firefox maar geen Feedback knop te zien. Op dezelfde PC via Internet Explorer wel. Heb gewoon standaard Firefox, geen add ons ofzo.
Ik ook, Vreemdeling. Heb je voor mij een printscreen van jouw pagina?
Ik zie de blauwe feedbackknop gewoon in Firefox.
Reputatie 1
In ander topic ook al genoemd maar ook nog even hier: de blauwe feedback knop is in Internet Explorer browser wel zichtbaar maar bv in Firefox niet. Grote kans dat het in meerdere browsers niet zichtbaar gezien het feit dat meer mensen klagen over het geen feedback kunnen geven op de verslechterde NS site.
Goedenavond,
Ik vind de nieuwe site, dus de reisplanner ook helemaal niets. Onoverzichtelijk, is echt niet te doen als je uit meerdere opties wil kiezen.
Reputatie 1
Het zgn "Menu" is ook zeer verwarrend. Zoals ik al zei, op de PC lijkt het totaal niet op een menu, het is gewoon een pagina met linken.
Hier op het forum is dat onding nu ook al bovenaan te zien. Als ik er op klik, krijg ik die linken pagina. En omdat het op een pagina lijkt, ga ik terug naar vorige pagina om weer hier terecht te komen.
Fout!! Ik moet bovenaan op kruisje drukken, dan blijkt het "menu" zich te sluiten en kom ik weer hier. Gebruik ik de Terug optie van de browser, dan kom ik op de pagina waar ik was *voordat* ik hier op het forum was.
Doe hier echt snel wat aan NS, dit is gewoon te belachelijk voor woorden dat dat "menu" onding er doorheen is gekomen!!
Reputatie 1
de Spoorkaart is er nog steeds.
ik heb op mijn laptop in de explorer nog steeds een tabblad open staan met de spoorkaart,
deze is nog steeds actueel, zie de bijlage met de wisselstoring op zondagavond.

echter als ik een nieuw tabblad open dan krijg ik daar geen Spoorkaart op!

het moet voor de NS dus geen enkele moeite zijn om deze Actuele Spoorkaart weer zichtbaar te maken op de vernieuwde website.

Graag direct regelen.


Helemaal mee eens! Die kaart is gewoon duidelijk voor iedereen. Geen gescroll naar beneden, geen belachelijk groot plaatje bovenaan, etc. Gewoon duidelijk en snel. Maar begin er te twijfelen dat de NS er ook maar iets aan zal veranderen. Heb het eea teruggelezen en de kritiek die er toen was op het nieuwe ontwerp, daar is niets mee gedaan.
Het lijkt erop dat de NS meer gaat voor "stijl en ontwerp" dan voor duidelijke informatie die makkelijk te zien en te vinden is 😞
de Spoorkaart is er nog steeds.
ik heb op mijn laptop in de explorer nog steeds een tabblad open staan met de spoorkaart,
deze is nog steeds actueel, zie de bijlage met de wisselstoring op zondagavond.

echter als ik een nieuw tabblad open dan krijg ik daar geen Spoorkaart op!

het moet voor de NS dus geen enkele moeite zijn om deze Actuele Spoorkaart weer zichtbaar te maken op de vernieuwde website.

Graag direct regelen.
Niettemin hadden de bussen aangegeven moeten zijn. Ze rijden wel.

Bussen Nieuweschans - Leer vv. zitten in de Reisplanner en AV als trein 920xxx, dus in zoverre klopt de Reisplanner gewoon. Het had alleen wel iets duidelijker in de storingsomschrijving gemogen.
Tot slot vind ik het irrirant dat de reisplanner geen stationsafkortingen meer kent. En hij geeft zelfs geen suggestie van het goede station...

Dat is nu net een van de weinige dingen waar naar aanleiding van de feedback in dit topic wel gedeeltelijk iets mee gedaan is: Als je de stationsverkorting intypt, krijg je in een dropdown de volledige naam van het station. Laat je de verkorting staan, krijg je nog steeds de foutmelding "Geen advies gevonden".
Reputatie 7
Badge +4
Ik gaf het inderdaad als latere aanvulling, Keuzereiziger maar ik ben het van harte met je eens. Voor Noord-Nederland heel belangrijk dat dit verbetert. Het is inderdaad off-topic. Groningen-Winschoten-Leer-Westerstede-Oldenburg-Bremen zou heel mooi zijn. De reparatie kan echter tot vijf jaar duren dus het zal even geduld vergen.

Niettemin hadden de bussen aangegeven moeten zijn. Ze rijden wel.

http://www.arriva.nl/fileadmin/user_upload/Algemeen/2015/Zondag_Busdienstregeling_Bad_Nieuweschans_-_Leer.pdf

Dit voor de zondag.

Voor de overige dagen:

http://www.arriva.nl/nieuws-en-acties/actueel/bericht/bad-nieuweschans-leer-geen-treinen-maar-bussen/
Reputatie 6
Badge +1
Het is overigens een nare situatie. De beschadiging in Weener is dusdanig dat het zelfs jaren kan duren voor het weer in orde was. Het was altijd een heerlijke verbinding maar dat terzijde.

Daar gaat de snelle trein naar Bremen... maar sorry, dat is offtopic hier.
Reputatie 6
Badge +1
Tot slot vind ik het irrirant dat de reisplanner geen stationsafkortingen meer kent. En hij geeft zelfs geen suggestie van het goede station...
Reputatie 7
Badge +4
Qua informatievoorziening is het met de nieuwe reisplanner ook niet helemaal in orde:

Omdat er bij Weener een schip de spoorbrug heeft vernield, is het verkeer van Groningen naar Leer met de trein onmogelijk. Er rijden bussen maar die zijn niet terug te vinden in de reisplanner. Nu lijkt het of er helemaal geen verbinding is.

Het is overigens een nare situatie. De beschadiging in Weener is dusdanig dat het zelfs jaren kan duren voor het weer in orde zal zijn. Het was altijd een heerlijke verbinding maar dat terzijde. De plannen voor een snellere verbinding Groningen-Bremen kunnen in de ijskast.
Reputatie 6
Badge +1
Overigens begrijp ik nog steeds niet veel van de indeling 'reizen met korting', 'vrij reizen', 'vrij reizen op een traject' en 'grensabonnement'. Bij een grensabonnement reis je per definitie vrij een op een bepaald traject (niet tot een station maar tot de grens). Bij Traject Vrij reis je met korting als je buiten het vaste traject reist. En bij Dal Vrij reis je niet altijd vrij, maar reis je technisch gezien met 100% korting als je incheckt in de daluren. De enige indeling die volgens mij zinnig te maken is, is die van 'jaarabonnementen' en 'maandabonnementen'.

Reageer