We hebben een nieuwe website! | NS Community

We hebben een nieuwe website!


We hebben een nieuwe website! En we horen graag wat jullie ervan vinden.


331 reacties

Waarom zie ik geen spoorkaart bij de reisplanner ?

En als ik een reis selecteer zie ik alleen een streep tussen 2 plaatsen, ik krijg dit zowel in IE als in Firefox de laatste versies. Zie bijlage
Allen, wederom bedankt voor jullie suggesties. Alle nieuwe feedback gaat wederom naar mijn collega's.
Hopelijk krijgen we ook een reactie terug van die collega's.
Sommige dingen kunnen meteen opgepakt worden: die koppel ik terug. Soms zijn forumleden al sneller, zoals Niek die laatst een aanpassing netjes terugkoppelde. Ik kan echter niet ieder individueel punt terugkoppelen. Mocht je echter feedback hebben gegeven dat op korte termijn aangepast moet worden, en je ziet geen verbetering, dan mag je dit natuurlijk melden.
Mocht je echter feedback hebben gegeven dat op korte termijn aangepast moet worden, en je ziet geen verbetering, dan mag je dit natuurlijk melden.

Dan kunnen we zeker 90% van dit topic hieronder gaan herhalen. Dat lijkt me ook niet wenselijk.
Ik neem toch aan dat ik wel gewoon antwoord krijgt op de vraag die ik heb gesteld want het lijkt me niet dat dat zou moeten kunnen.

Ik neem ook aan dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Al verwacht ik natuurlijk niet gelijk antwoord.
Alles wat ik teruggekoppeld krijg, post ik direct.
Nu wil ik met mijn een dagkaart gekocht bij NS vanuit Heerenveen naar Den Bosch maar ga eerst nog even naar Zutphen, mijn vraag is;
ik wil iemand meenemen met de Meereiskaart naar Den Bosch voor € 8,95. maar de reisplanner geeft aan via Utrecht, maar er wordt ook vermeld geldig van uit alle plaatsen, wie geeft mij het antwoord
Mocht je echter feedback hebben gegeven dat op korte termijn aangepast moet worden, en je ziet geen verbetering, dan mag je dit natuurlijk melden.

Dan kunnen we zeker 90% van dit topic hieronder gaan herhalen. Dat lijkt me ook niet wenselijk.


Graag doe ik een voorstel waarmee NS nog directer en eenvoudiger feedback kan verzamelen op de nieuwe reisplanner. Ook ik vind de nieuwe reisplanner afschuwelijk onoverzichtelijk, maar ik zou de zoveelste zijn die dat dan hier meldt. Na enig zoeken vond ik gelukkig wel de link om nog de oude reisplanner te kunnen gebruiken (zoals al eerder op dit forum gemeld: http://www.ns.nl/reisplanner-v2/index.shtml). Wat een verademing.
Het zou m.i. veel gemakkelijker en gebruiksvriendelijker zijn geweest als op de nieuwe reisplanner ergens een duidelijk zichtbare knop zou staan: 'Naar de oude reisplanner' (of Reisplanner-Klassiek o.i.d. als je dat beter vindt klinken). Bijvoorbeeld de ANWB gaf die optie volgens mij ook duidelijk bij de overstap naar een nieuwe routeplanner.

Het grote voordeel voor NS lijkt mij dat je met zo'n keuzemogelijkheid vanzelf in kaart brengt hoeveel klanten in de nieuwe planner blijven hangen en hoeveel klanten terugkeren naar de oude versie. Directere feedback lijkt me nauwelijks denkbaar.
Goede suggestie, Zjuuls. Ik ga hem doorzetten!
Zjuuls, een terugkoppeling: we hebben beide planners gedurende 4 weken gezamenlijk beschikbaar gehad. Inmiddels hebben we de keuze gemaakt slechts 1 planner live te hebben en daarmee ook het redesign. In de ‘oude’ planner is dermate veel functionaliteit en ook gerelateerde informatie weggehaald dat dit niet meer kan.
we hebben beide planners gedurende 4 weken gezamenlijk beschikbaar gehad. Inmiddels hebben we de keuze gemaakt slechts 1 planner live te hebben en daarmee ook het redesign. In de ‘oude’ planner is dermate veel functionaliteit en ook gerelateerde informatie weggehaald dat dit niet meer kan.

De oude planner functioneert, in tegenstelling tot wat je zegt, op dit moment nog steeds. Het lijkt me ook erg onverstandig dat te veranderen zolang er nog vrijwel niets gedaan is aan de diverse vormen van ongemak die worden ervaren bij het gebruik van de nieuwe reisplanner: De niet intuïtieve manier van invoeren met veel klikken, het gebrek aan overzicht in de reisadviezen, de ontbrekende treinnummers, de ontbrekende printmogelijkheden, het inefficiënte papiergebruik bij de printmogelijkheid die er wel is, de ontbrekende exportmogelijkheid in agenda-formaat, de zwaarte van de pagina, de moeilijke vindbaarheid van de prijzen, etcetera. Dat ondanks de vele openstaande issues de nieuwe site nu toch al live staat, heeft al veel weg van door de strot drukken, maak het niet nog erger door de oude reisplanner te verwijderen voordat de nieuwe minstens even gebruiksvriendelijk is.
Veel te groot menu !
De reisplanner is kennelijk voorbereid op mondiale expansie.

Op de nieuwe NS-website is Samenreiskorting vertaald als Combined Travel Discount. Volgens de website van NS International heet Samenreiskorting in het Engels echter Joint travel discount. Het schept natuurlijk verwarring als verschillende engelse vertalingen gebruikt worden voor hetzelfde product.

Daarnaast: Dat op de NS International "40%/100% korting in Nederland" is vertaald met "Discount/Free on NS route" klopt natuurlijk ook al lang niet meer.
Ja, dat is niet heel consequent inderdaad. Goed gespot, Pe_Pe. Ik heb het meteen gemeld met het verzoek één term te gebruiken en daarom een van de pagina's aan te passen.

Ook je laatste punt stuur ik door.

Dank!
beste Silvan,

ik heb al eerder gevraagd om de oude "actuele spoorkaart" weer op te nemen op de website.
helaas is daar nog niets aan gedaan en wordt er niet op gereageerd!
ik mag toch aannemen dat de NS de mensen die veel reizen wel serieus neemt, tenslotte zijn dit de Grootste Klanten van de NS.

gelukkig is de oude reisplanner nog wel beschikbaar.
http://www.ns.nl/reisplanner-v2/index.shtml

Graag een serieuze reactie van jullie kant.
met vriendelijke groet.
Hoi Fietsert. Bedoel je toevallig deze: https://forum.ns.nl/overige-producten-6/waarom-ontbreken-de-spoorkaarten-tabelnummersletters-overzicht-dienstregeling-2016-20324?
De reisplanner is kennelijk voorbereid op mondiale expansie.



Het onderliggende punt hierbij is dat bij elk reisadvies dat je opvraagt, ook op een smartphone waar niets van die kaart wordt getoond, steeds een hele wereldkaart wordt meegestuurd, waardoor je databundel dus wordt verspild aan de kust van Noorwegen e.d.. Bovendien vertragen dat soort slordigheden de werking van de site.
hoi Silvan,

nee die bedoel ik niet.
zie mijn eerdere reactie op dit onderwerp van 6 december 2015, 21:14 met de bijlage.
helaas heb ik ondertussen mijn pc een keer opnieuw moeten opstarten dus ben ik deze actuele kaart nu kwijt.
hoi Sivan,

nee die bedoel ik niet.

Je bedoelt waarschijnlijk die in het screenshot als bijlage bij reactie #114 in dit topic.

Is zoiets als www.ovplaza.nl misschien een alternatief?
hoi Sivan,

nee die bedoel ik niet.

Je bedoelt waarschijnlijk die in het screenshot als bijlage bij reactie #114 in dit topic.


hoi Pe_pe,

inderdaad is #114 mijn eerdere reactie van 6 december 2015, 21:14.
Die 10 werkdagen, daar gaan we vanochtend nog achteraan. Ook ik denk dat dit momenteel niet haalbaar is. En als dat het geval is, dan moeten we dat inderdaad niet gaan vermelden op onze website.

Is er al terugkoppeling op dit punt geweest? Ik zie dat de NS nog steeds de formulering 'Antwoord binnen 10 werkdagen' hanteert voor post.
Wellicht dat deze terugkoppeling ook binnen tien werkdagen zou komen?
Zjuuls, een terugkoppeling: we hebben beide planners gedurende 4 weken gezamenlijk beschikbaar gehad. Inmiddels hebben we de keuze gemaakt slechts 1 planner live te hebben en daarmee ook het redesign. In de ‘oude’ planner is dermate veel functionaliteit en ook gerelateerde informatie weggehaald dat dit niet meer kan.

Hoe kan het dan dat de oude reisplanner nog steeds net zo functioneert als altijd ?

Reageer