We hebben een nieuwe website! | NS Community

We hebben een nieuwe website!


We hebben een nieuwe website! En we horen graag wat jullie ervan vinden.


331 reacties

Het zou beter zijn als in eerste instantie de opzet van de oude reisplanner zou zijn gebruikt met aankomst en vertrektijden bij tussenliggende overstapstations. Mensen met een OV of kortingskaart hebben geen belang bij de prijs. Een knop op de reisplanner voor verdere informatie zou dan de oplossing zijn. Ouderen hebben in eerste instantie een overzicht zonder al te veel toeters en bellen nodig
Als contrast tegenover vrijwel alles wat er in dit topic is gezegd: In Spoor 2016-1 is te lezen wat NS zelf denkt van haar nieuwe website:

ns.nl is vernieuwd

De website van NS is sinds eind vorig jaar helemaal vernieuwd. Opvallende verbeteringen zijn: een frisser uiterlijk, meer persoonlijke service en een groter gebruiksgemak. U krijgt op de homepage in één oogopslag de Reisplanner, acties, reisproducten en andere belangrijke informatie te zien. Als reiziger komt u snel en gemakkelijk terecht bij informatie en reisproducten die juist voor u interessant zijn. De website is daarbij beter te gebruiken op smartphone en tablet. Ook is de Reisplanner visueel aantrekkelijker en overzichtelijker gemaakt. Nieuwe toevoeging: de spoorkaart waarop gebruikers duidelijk kunnen zien waar ze moeten overstappen. Onverwachte vertragingen of spoorwijzigingen en een bijbehorend reisadvies worden direct gemeld. De vernieuwde website is uitgebreid getest onder reizigers.
In navolging van de eerder gemelde ontbrekende prijzen in de reisplanner voor Hurdegaryp - Meppel en Vriezenveen - Zwolle (hetgeen beiden geheel niet verrassend nog altijd niet is verholpen), nu ook: Schiphol - Veendam.

Speciaal voor Sivan NS een screenshot:

Om de vindbaarheid te vergroten: weer iemand die de belangrijke informatie niet kan vinden in de nieuwe reisplanner.
Om de vindbaarheid te vergroten: weer iemand die de belangrijke informatie niet kan vinden in de nieuwe reisplanner.

zelfs als je de aankomsttijd vindt, is deze nog altijd zo goed als onleesbaar, want in hele lichte cijfers weergegeven; dit is vaker opgemerkt, maar helaas niet gewijzigd; ik maak dankbaar gebruik van de oude planner, waar van ns de aankomsttijd wel in duidelijke cijfers mocht worden weergegeven
Ik begrijp dat NS zo veel mogelijk op een site wil plaatsen maar toch zou het dan handig zijn om daar dan een knop "Reisplanner"te hebben. Je wilt snel een reis plannen en dan moet je in een oogopslag de benodigde gegevens met overstapstations, tijd van aankomst en vertrek van begin, tussen en eindstation en eventuele terugreis kunnen plannen en zien printen. Dat zonder al te veel toeters en bellen. Het is niet altijd slim om iets helemaal opnieuw te willen doen. Je moet het wiel niet nog 1x willen uitvinden....
Wie wil er vandaag aan de dag nog grondig werken? Lijkt erop dat het allemaal steeds wat nieuws, indrukwekkend met veel toeters en bellen, bling bling moet zijn. Imponeren en kassa moet zijn. Iets fatsoenlijk uitbouwen, doorontwikkelen is er niet meer bij. Wanneer leert men een keer van al die falende geld verslindende ICT projecten?
Dit staat er op NS site

Indien u vergeet om in te checken kunnen er twee dingen gebeuren:
1.U checkt tijdig uit, waardoor er alsnog een check-in ontstaat. U kunt dan of alsnog uitchecken, of er ontstaat er gemiste check-uit. Dit geld kunt u terugvragen via Mijn NS of online zonder Mijn NS account.

Kan NS mij verklaren hoe er een check in ontstaat als ik tijdig uitcheck ?
Ik vind het inderdaad wat vreemd geformuleerd. In dit geval zou ik je aanraden om het woordje 'tijdig' even weg te denken. Wat ik verwacht is dat we hierbij zinspelen op het gevoel van de reiziger. Iemand heeft het gevoel dat hij/zij tijdig uit checkt, maar doordat er geen check in is gemaakt, is uitchecken niet mogelijk en wordt het een check-in.

Ik begrijp dat deze manier van formuleren vraagtekens oproept, daarom heb ik er melding van gemaakt. Hoop dat we het snel aan kunnen passen!
Volgens mij is het gewoon fout en leidt het tot extra kosten voor de reiziger.

Als je uitcheckt bij een poortje aan de uitcheckkant na een vergeten incheck kost het 20 euro, als je vervolgens nog een keer uitcheckt kost het nog eens 20 euro.

Jouw reactie klopt ook niet, want uitchecken is altijd mogelijk, ook na een vergeten incheck en zoals gezegd bij een poortje wordt een uitcheck niet altijd een incheck.
Er is in dit geval wel een verschil tussen paaltjes en poortjes macca728. Je hebt helemaal gelijk over de hierboven genoemde dubbele twintig euro, mits de check bij de uitcheck kant van een poortje plaats vindt. In deze situatie worden echter de paaltjes bedoeld waar men zowel in als uit kan checken. Op het moment dat je zonder in te checken bij een dergelijke paaltje komt, zal de eerste check altijd geregistreerd worden als 'check- in.' Dat is wat ik bedoelde met 'is uitchecken niet mogelijk.'
Het blijft gewoon fout, ook als er een paaltje wordt bedoeld slaat het nergens op.

Want dan kan ik volgens de tekst weer uitchecken (waarom, ik moet de reis nog maken en als ik bij de eindbestemming incheck reis ik zwart)

Of er ontstaat een gemiste uitcheck (waarom, want ik moet pas uitchecken bij de eindbestemming)
Ben ik helemaal met je eens! We nemen het mee. Bedankt voor je toevoegingen!
Dank je, ik wou nog zeggen dat je dan beter kunt aangeven dat het bij punt 1 gaat om paaltjes en bij punt 2 om poortjes, al kan je die beter omdraaien en de laatste regels bij punt 1 zijn overbodig omdat er dan gewoon een geldige check in ontstaat.
Ze zeggen hier in Twente: "je moet je boeren verstand gebruiken". Kan men de dingen nog eenvoudig maken?
Reputatie 1
Nog een toevoeging op de zeer verslechterde nieuwe NS site: betreft http://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor
Dit is al waardeloos onoverzichtelijk op de PC (net zoals het overgrote deel van de NS site 😞 ) omdat je je wezenloos scrolt door die mega blokken. Maar het filter daar slaat echt nergens op.
Ten eerste kan je niet filteren op stations naam (lijkt mij een vereiste om zo'n filter te hebben) waardoor je op de PC je echt wezenloos scrolt om een station te zoeken waar je info over zoekt. Oftewel gewoon een normaal klantvriendelijk (oei, een scheldwoord!!) filter is hier wel op z'n plaats.
En ten tweede is het bestaande filter heel raar. Nederlandse datum notatie is al hééééél lang DD-MM-YYYY en niet zoals het nu daar staat als YYYY-MM-DD.
Reputatie 1
Als contrast tegenover vrijwel alles wat er in dit topic is gezegd: In Spoor 2016-1 is te lezen wat NS zelf denkt van haar nieuwe website:

ns.nl is vernieuwd

De website van NS is sinds eind vorig jaar helemaal vernieuwd. Opvallende verbeteringen zijn: een frisser uiterlijk, meer persoonlijke service en een groter gebruiksgemak. U krijgt op de homepage in één oogopslag de Reisplanner, acties, reisproducten en andere belangrijke informatie te zien. Als reiziger komt u snel en gemakkelijk terecht bij informatie en reisproducten die juist voor u interessant zijn. De website is daarbij beter te gebruiken op smartphone en tablet. Ook is de Reisplanner visueel aantrekkelijker en overzichtelijker gemaakt. Nieuwe toevoeging: de spoorkaart waarop gebruikers duidelijk kunnen zien waar ze moeten overstappen. Onverwachte vertragingen of spoorwijzigingen en een bijbehorend reisadvies worden direct gemeld. De vernieuwde website is uitgebreid getest onder reizigers.


Het "Wij van WC-eend" syndroom :(
Maar inderdaad te triest voor woorden. Gewoon misleiding wat ze in dat blaadje plaatsen.
Nog een toevoeging op de zeer verslechterde nieuwe NS site: betreft http://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor
Dit is al waardeloos onoverzichtelijk op de PC (net zoals het overgrote deel van de NS site 😞 ) omdat je je wezenloos scrolt door die mega blokken. Maar het filter daar slaat echt nergens op.
Ten eerste kan je niet filteren op stations naam (lijkt mij een vereiste om zo'n filter te hebben) waardoor je op de PC je echt wezenloos scrolt om een station te zoeken waar je info over zoekt. Oftewel gewoon een normaal klantvriendelijk (oei, een scheldwoord!!) filter is hier wel op z'n plaats.
En ten tweede is het bestaande filter heel raar. Nederlandse datum notatie is al hééééél lang DD-MM-YYYY en niet zoals het nu daar staat als YYYY-MM-DD.

Tja de website is inderdaad geheel vernielt. Hoop dat NS dit niet als een type fout leest maar er werkelijk wat mee doet
Deze maand zouden andere locaties dan stations aan de reisplanner worden toegevoegd. Wellicht blijkt er uit die update dat er toch nog iets is gedaan met de inhoud van dit topic.
Er is "toch nog iets met dit bericht gedaan" zegt dat er niet echt veel veranderd is. Ik denk hierbij terug aan de tijd dat ik in de onderhoudsdienst bij een groot bedrijf werkte. De bedrijfs deskundige had elektra volgens de traditionele regels aangelegd. Later kwamen elektronika mensen en knoopten overal "draadjes" tussen. De hele opzet werd onoverzichtelijk. Had men "knoppen"met duidelijke tekst aan het bestaande toegevoegd dan had niemand behoeven te zoeken..
Ik heb bovenstaande punten even neergelegd bij de betreffende afdeling, zodra ik hier een terugkoppeling van ontvang laat ik dit weten.
Ik heb bovenstaande punten even neergelegd bij de betreffende afdeling, zodra ik hier een terugkoppeling van ontvang laat ik dit weten.
Fijn dat was ook precies mijn bedoeling. Kritiek leveren waar niemand wat aan heeft of wat mee kan is zinloos maar ik denk dat men hier wat mee kan!
Inmiddels heb ik reactie mogen ontvangen en wordt er in ieder geval aan één punt gewerkt. Dat is de datumnotatie, deze functie zal half mei beschikbaar zijn. De rest van de punten zijn onder de aandacht.
Mooi er wordt dus aan gewerkt ! Nu de rest nog. Nog een goede raad: Houdt het heel overzichtelijk zonder onnodige toeters en bellen. Zelf ben ik bijna 80 jr. en wil ook nog graag alles snappen maar merk toch dat het iets moeilijker gaat, houdt rekening met ons svp
:?
De kaart op de werkzaamheden-pagina is onvolledig. Twee voorbeelden:

1) Er staat in de tekstblokjes aangegeven dat dit weekend wegens werkzaamheden de trein van Utrecht Centraal naar Leiden Centraal eerder vertrekt. Dat betekent dat er sprake is van extra reistijd. Toch is dit traject niet oranje ingekleurd op het kaartje.

2) Wegens werkzaamheden is er dit weekend geen treinverkeer mogelijk tussen 's-Hertogenbosch en Wijchen. Toch is dit traject niet rood ingekleurd, maar slechts oranje.

Reageer