beantwoord

Weergave prijzen van een reis

• 31 augustus 2015
  • 5 reacties
  • 167 Bekeken

Vandaag had ik de volgende correspondentie met Eva van NS:
EVA zegt:Welkom bij de klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Waarom worden de kortingsprijzen niet meer weergegeven in de reisinformatie?
EVA zegt:Wilt u weten hoeveel korting u krijgt?
U zegt:Ja.
EVA zegt:Om u een antwoord te geven over wanneer u korting kunt krijgen, wil ik graag eerst het volgende van u weten. Met welk vervoerbewijs reist u?
U zegt:OV chipkaart NS met 40% korting
EVA zegt:Om u een antwoord te geven over wanneer u korting kunt krijgen, wil ik graag eerst het volgende van u weten. Er zijn verschillende abonnementen waarbij een kortingstarief geldt, bijvoorbeeld Dal Voordeel, Altijd Voordeel en het Voordeelurenabonnement. Welk abonnement bedoelt u precies?
U zegt:Voordeelurenabonnement
EVA zegt:Met een Voordeelurenabonnement krijgt u tijdens de voordeeluren 40% korting. Deze voordeeluren zijn van maandag t/m vrijdag vanaf 9.00 uur ’s morgens, tijdens het weekend en in de maanden juli en augustus de hele dag (dus ook vóór negenen). Tijdens de volgende feestdagen gelden de voordeeluren ook de hele dag (ook vóór negenen): 1 januari, Goede Vrijdag (3 april), 2e Paasdag (6 april), Koningsdag (27 april), Hemelvaart (14 mei), 2e Pinksterdag (25 mei) en Kerst (25 en 26 december).
EVA zegt: Graag hoor ik van u wat u precies wilt weten. Wilt u algemene informatie over het genoemde abonnement, het abonnement aanvragen, verlengen, opzeggen of wijzigen? Of wat is uw vraag?
U zegt:Waarom geen weergave meer van prijzen in de reisinformatie???
EVA zegt:Ik heb er even moeite mee. Om verder te komen heb ik iets meer informatie nodig. Kunt u aangeven om welke van de genoemde opties het gaat? Wilt u algemene informatie over het genoemde abonnement, het abonnement aanvragen, verlengen, opzeggen of wijzigen? Of wat is uw vraag?
U zegt:Het is erg moeizaam communiceren met Eva.! Wat begrijpt u niet?
EVA zegt:Helaas heb ik hier geen specifiek antwoord op. Wel kan ik u nog doorverwijzen naar de pagina met algemene informatie over abonnementen.
EVA zegt: Is er nog iets anders waarmee ik u van dienst kan zijn?
U zegt:Nee!!!
EVA zegt:Ok, dan zijn we volgens mij klaar nu. NS is benieuwd naar uw mening over deze geautomatiseerde chat.
EVA zegt: Als u de Virtuele Assistent van NS middels een rapportcijfer (1 t/m 10) zou moeten beoordelen, wat voor cijfer zou u de Virtuele Assistent dan geven?
U zegt:1 (voor de moeite)
EVA zegt:Dank u voor het cijfer. Sorry dat ik u dan nog een vraag stel, maar zou u een toelichting kunnen geven op dit slechte cijfer? Op die manier kunnen wij onze service verbeteren.
U zegt:Omdat ik hier niet wijzer wordt over een doodnormale vraag!
EVA zegt:Dank u voor het antwoord. M'n collega's zullen kijken of dit een verbeterpunt is! Beantwoord tot slot deze laatste vraag met ja of nee. Is de vraag die u heeft gesteld aan de Virtuele Assistent beantwoord?
U zegt:Nee!!
EVA zegt:Bedankt, jammer dat ik u deze keer niet voldoende heb kunnen helpen. Tot ziens en nog een fijne dag!
U zegt: Niets meer! Pfff

Hoe moeilijk is het om een goed antwoord te krijgen?
Zo raar is hij niet, toch?
icon

Beste antwoord door Vinniejj 31 augustus 2015, 15:47

Ik heb net even snel een reis gepland op de Reisplanner via de webiste. Ik zag onder de reisinformatie nog wel keurig een tabel staan met alle prijzen (Vol tarief, 20%, 40% en daarna nog 1e klas Vol tarief, 20%, 40%).
Of zit je toevallig te kijken via de app?
In dat geval staat namelijk de prijs onderaan de Reisinformatie ("Prijs voor deze reis") en als je daar op klikt zie je ook weer het hele tabel staan. Tevens kan je bij de app via Instellingen aangeven welk reisproduct je hebt en krijg je bij het plannen van een reis standaard het voor jouw geldende tarief.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +1
EVA is slechts een gestandaardiseerd iets om antwoord te geven op de meest gestelde vragen. EVA is geen echt persoon, en daarom in onze ogen behoorlijk dom.
Als ik u goed begrijp krijgt u de prijs van uw reis niet te zien in de NS reisplanner. Welke reis probeerde u te plannen? Ik weet van wat problemen op sommige trajecten, voornamelijk als u een reis plant met deels NS en deels een regionale vervoerder.
Mogelijk heeft 9292.nl meer accurate informatie wél beschikbaar.
Reputatie 1
Ik heb net even snel een reis gepland op de Reisplanner via de webiste. Ik zag onder de reisinformatie nog wel keurig een tabel staan met alle prijzen (Vol tarief, 20%, 40% en daarna nog 1e klas Vol tarief, 20%, 40%).
Of zit je toevallig te kijken via de app?
In dat geval staat namelijk de prijs onderaan de Reisinformatie ("Prijs voor deze reis") en als je daar op klikt zie je ook weer het hele tabel staan. Tevens kan je bij de app via Instellingen aangeven welk reisproduct je hebt en krijg je bij het plannen van een reis standaard het voor jouw geldende tarief.
Sinds de NS Reisplanner is vernieuwd, worden geen prijzen meer weergegeven van de rit die je hebt opgevraagd. Eerst stond er geloof ik nog wel de volledige-reisprijs bij, maar nooit de prijzen met korting. Inmiddels is dat laatste ook verdwenen. Waarom verbergt de NS de prijzen? Ik wil graag weten wat ik aan een reis kwijt ben. Is dat zo'n gekke vraag?
Reputatie 6
Badge +1
In de NS-reisplanner dient u eerst een reis te selecteren. Vervolgens worden de prijzen wel degelijk weergegeven; u kunt dan op de 'i' klikken.
Er zijn wel diverse bugs in het weergeven van de prijzen, dus het is zeer wel mogelijk dat het voor de specifieke reis van HamletStudio niet werkt.

Reageer