beantwoord

WiFi in de trein

• 9 mei 2018
  • 6 reacties
  • 190 Bekeken

Als ik WiFi in de trein wil gebruiken met mijn iPhone dan lukt het niet om de voorwaarden aan te vinken. Als ik dat doe dan wordt het vinkje weer weggehaald zodat ik geen gebruik kan maken van WiFi in de trein.
Ik heb de oplossing die bij veel gestelde vragen gevolgd maar op nstrein.ns.nl kan ik geen mogelijkheid vinden om voorwaarden WiFi in de trein aan te vinken.
Ook andere oplossingen van forumleden blijken mij niet te helpen.
Kan iemand mij nu eens een goede werkbare oplossing om WiFi in trein te kunnen gebruiken aan de hand doen?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 9 mei 2018, 15:39

Dit hebben wij destijds meegekregen:
Na wat testwerkzaamheden hebben wij in ieder geval een workaround gevonden waardoor WiFi in de Trein het in ieder geval weer doet op een iOS 11.3 device.

1. Verbind op de normale manier met WiFi in de Trein
2. In de pop-up die getoond wordt, klik op annuleer
3. Klik op de rode tekst, doorgaan zonder verbinding (Op dit punt is de gebruiker wel verbonden met het OBIS netwerk, maar heeft nog geen toegang tot het internet)
4. Open Safari en ga naar nstrein.ns.nl
5. Klik akkoord op de voorwaarden en je kunt gebruik maken van het internet.

In de tussentijd blijven wij zoeken naar een permanente oplossing.

Begrijp ik dat deze methode voor jou ook niet opgaat?
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hallo Jlim en welkom bij de NS Community.

Kun je ons misschien wat meer details over jouw toestel geven en over de update van het toestel? Er zijn hier behoorlijk wat techneuten die graag meedenken, maar deze informatie hard nodig hebben om tot een eventuele oplossing te komen.
Ik heb een iPhone 6. Laatste update IOS 11.3.1
Reputatie 7
Dit hebben wij destijds meegekregen:
Na wat testwerkzaamheden hebben wij in ieder geval een workaround gevonden waardoor WiFi in de Trein het in ieder geval weer doet op een iOS 11.3 device.

1. Verbind op de normale manier met WiFi in de Trein
2. In de pop-up die getoond wordt, klik op annuleer
3. Klik op de rode tekst, doorgaan zonder verbinding (Op dit punt is de gebruiker wel verbonden met het OBIS netwerk, maar heeft nog geen toegang tot het internet)
4. Open Safari en ga naar nstrein.ns.nl
5. Klik akkoord op de voorwaarden en je kunt gebruik maken van het internet.

In de tussentijd blijven wij zoeken naar een permanente oplossing.

Begrijp ik dat deze methode voor jou ook niet opgaat?
Deze oplossing heb ik verschillende keren uitgevoerd echter zonder resultaat.
Op dit moment zit ik niet in de trein. Wel elke maandag. Maar idd geen resultaat met deze oplossing
Reputatie 7
Dan heb ik, op dit moment, geen panklare oplossing.
Zijn er nog Superusers/ervaringsdeskundigen met een goede oplossing?
Als ik maandag in de trein zit, zal ik gegeven oplossing nogmaals proberen en je dan laten weten of het wel of niet werkt

Reageer