25000 euro beloning voor het oudste treinkaartje (van Nederland)!

• 2 juli 2014
  • 9 reacties
  • 844 Bekeken

Reputatie 2
Zie http://nos.nl/artikel/669518-25000-euro-voor-oudste-treinkaartje.html

En 250 euro voor het allerlaatste (lees: jongste) treinkaartje! 🆒

9 reacties

Reputatie 1
bedoel je deze?

Reputatie 2
Volgens de link wel.

Het betreffende treinkaartje uit 1839 wijkt hier en daar wel af van het model uit 1939 (replica). Er zijn "genoeg" kaartjes uit 1939. Maar uit 1839?
volgens de site van het spoorwegmuseum zou de replica een kartelrandje hebben, wat hier, zo te zien, dus het geval is, en zou dit dus een replica zijn. Wij hebben ook een kaartje in ons bezit, zonder kartelrand. Mail met afbeelding is al naar het spoorwegmuseum gestuurd, maar nog geen reaktie ontvangen. Nog andere opties, Valewijn?
groet,
john
Wat leuk dat jullie een topic hebben geopend over de zoektocht naar deze "heilige graal". Op de website van het Spoorwegmuseum kun je inderdaad lezen dat de replica kartelrandjes heeft.
Wat leuk dat jullie een topic hebben geopend over de zoektocht naar deze "heilige graal". Op de website van het Spoorwegmuseum kun je inderdaad lezen dat de replica kartelrandjes heeft.

Inderdaad. en ons kaartje heeft die niet. dus ben reuze benieuwd.
Ja spannend! Ik blijf graag op de hoogte dus als er meer informatie is dan lees ik dat hier graag 😃.
Ja spannend! Ik blijf graag op de hoogte dus als er meer informatie is dan lees ik dat hier graag 😃.

Komt goed, Femke. Beloofd!.
Reputatie 2
volgens de site van het spoorwegmuseum zou de replica een kartelrandje hebben, wat hier, zo te zien, dus het geval is, en zou dit dus een replica zijn. Wij hebben ook een kaartje in ons bezit, zonder kartelrand. Mail met afbeelding is al naar het spoorwegmuseum gestuurd, maar nog geen reaktie ontvangen. Nog andere opties, Valewijn?
groet,
john

Eigenlijk niet. Ze moeten gewoon reageren. O, wacht eens, misschien de media opzoeken? :8
Reputatie 2
Ze kijken natuurlijk niet alleen naar het feit of het wel of geen gekartelde rand heeft, men zal ook kijken naar het papier zelf. Komt het ook uit die tijd, bevat het uitsluitende vezels die uit die tijd is gemaakt?

In een rechtszaak beweerde iemand dat hij medeoprichter was van Facebook. Hij had een getekende contract. Maar na analyse (a la CSI, etc.) bleek dat de inkt een ingrediĆ«nt bevatte die in dat jaar nog niet eens bestond. 😛

Reageer