3 Dubbeldekker trein.

  • 27 september 2016
  • 18 reacties
  • 1409 Bekeken

Heeft de NS weleens gedacht aan een trein met 3 verdiepingen? (bij spoortunnels kan dit mischien problemen geven als de trein ook hoger is dan een normale dubbeldekker)
Is het mogelijk comfortabel 3 verdiepingen te maken in de huidige hoogte van een dubbeldekker?

18 reacties

Reputatie 5
Badge
@tgk82-2 Het lijkt me nogal krap met de huidige hoogten. Als dit goed te doen was zou het vast al gedaan zijn. 😉
Wat is de huidige hoogte dan? Je kan wel rechtop door het middenpad lopen.
Reputatie 7
Badge +3
NS overweegt juist geen dubbeldekkers meer aan te schaffen aangezien die door hun gewicht erg duur zijn in de infraheffing, problemen geven met toegankelijkheidseisen en tot gezeur van conducteurs leiden.
Reputatie 7
Bovenleiding hang 5.50 meter hoog, daar moet een trein onder. Ik ben 1.90. Doe dat x3 en dan zit jeal ruim boven die 5.50.

3 verdiepingen gaat hem dus nooit worden.
Zoals Slidetops al zegt, dit is onmogelijk i.v.m. de hoogte van de bovenleiding.
We kunnen de verdiepingen natuurlijk ook gewoon lager maken. Hoeveel ruimte zit er tussen de bovenleiding en het dak van de trein?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbeldeksinterregiomaterieel

4670-356=4314

4314 gedeeld door 3 is 1438 mm

Hoeveel moet ik voor de vloerdikte meten? 40mm per vloer?
Heeft de NS weleens gedacht aan een trein met 3 verdiepingen?
Jazeker.

In diverse slaaprijtuigen worden de reizigers ook driedubbeldeks vervoerd.
Nog een gek idee, een uitvouwbare trein.

Op de station vouwen de verdiepingen zich uit zodat je rechtop door de coupe's kan lopen. Als de trein gaat reiden vouwen de verdiepingen zich in waardoor de trein lager wordt.
Of een pers van achteren, zoals een vuilniswagen...

Er zijn maar weinig trajecten waar de treinen de maximale perronlengte benutten. Als er voldoende materieel zou zijn om wel de maximale perronlengte te benutten, was er geen ruimtetekort.
Ik heb nog iets geks bedacht, heb ben we geen extra verdieping nodig en kunnen er toch meer mensen mee.

http://s19.postimg.org/e0nzzax0z/ns_trein_dubbel.jpg
Verplichte achtergrondmuziek: https://www.youtube.com/watch?v=Y1EfvhZDgWw
Verplichte achtergrondmuziek: https://www.youtube.com/watch?v=Y1EfvhZDgWw

Als je me echt wil pesten kun je beter zo'n kl*te top 40 nummer uitzoeken, die "muziek" vind ik namelijk echt helemaal niks.
Reputatie 1
Verplichte achtergrondmuziek: https://www.youtube.com/watch?v=Y1EfvhZDgWw

Als je me echt wil pesten kun je beter zo'n kl*te top 40 nummer uitzoeken, die "muziek" vind ik namelijk echt helemaal niks.


waar luister jij dan naar? the best of Rinus? 😛
Verplichte achtergrondmuziek: https://www.youtube.com/watch?v=Y1EfvhZDgWw

Als je me echt wil pesten kun je beter zo'n kl*te top 40 nummer uitzoeken, die "muziek" vind ik namelijk echt helemaal niks.


waar luister jij dan naar? the best of Rinus? :P


Ik luister geen muziek, ik vind alle muziek lawaai.
Reputatie 6
Badge
Het zou moeten kunnen.
Alhoewel... het worden wel lage verdiepingen, want de bovenleiding kan je niet eventjes zomaar verhogen. ;)

Met dank aan Nico Spilt die deze en diverse andere constructies bedacht heeft 😉
Waarom gaat de stroom trouwens eigenlijk niet via de rails?
Reputatie 6
Badge
Via de rails? Nee dank je! Lekker gevaarlijk met die hoge spanning die iedereen zo aan kan raken. :S :8

Als je de afgesloten derde-rail bedoelt van metro's:
Lastig bij overwegen, en het is geen internationale standaard.

Er gaat wel een lichte spanning door de rail tbv het ATB-beveiligingssysteem. Maar die voel je niet, net als het spoor van een modelspoorbaan.
Reputatie 6
Badge
En er is een hogere voedingsspanning mogelijk omdat de kabel los hangt (aan portalen en houders).

Reageer