beantwoord

5 delige ICNGB's

• 21 oktober 2019
  • 5 reacties
  • 178 Bekeken

Reputatie 3

Kan de NS geen 5 delige ICNGB's aanschaffen? Het lijkt mij namelijk logisch omdat: 

1. De treinen tegen de spits in (denk ik) niet heel druk zijn,

2. Er een veel grotere flexibiliteit kan plaatsvinden, nu alleen met 8 delige kunnen 8 en 16 delen en met 5 en 8 delige 5, 8, 10, 13, 15 en 16 delen. Daarmee bespaar je een heleboel lege/overvolle bakkilometers, en kunnen conducteurs makkelijker controleren.

Overigens ben ik ook heel erg voor om de optie van 150 stellen gewone ICNG te aanvaarden

icon

Beste antwoord door Erryt NS 21 oktober 2019, 20:32

Ik zal je suggestie doorzetten. Ik durf wel te zeggen dat dit in ieder geval niet op korte termijn zal gebeuren.

Bekijk origineel

5 reacties

Ik zal je suggestie doorzetten. Ik durf wel te zeggen dat dit in ieder geval niet op korte termijn zal gebeuren.

Reputatie 6
Badge +1

Ik begrijp je vraag niet helemaal, want NS heeft zowel 5-delige als 8-delige ICNG's in bestelling...

Reputatie 7
Badge +3

Zal gaan aan de stellen voor de IC Brussel, vandaar de B in ICNGB.

Voor de Benelux treinen zijn wel alleen 8-delige stellen besteld. En daar zal men bij NS best over nagedacht hebben.

Reputatie 7
Badge

Over een jaar of 40, als de nu bestelde ICNG Benelux naar de sloper gaan 😀

Reputatie 7
Badge +3

Zal gaan aan de stellen voor de IC Brussel, vandaar de B in ICNGB.

Voor de Benelux treinen zijn wel alleen 8-delige stellen besteld. En daar zal men bij NS best over nagedacht hebben.

Het lijkt me toch heel erg inflexibel. Het kan natuurlijk zijn dat ze de drukte gaan sturen via tarieven per rit zoals bij de ICE.

Reageer