beantwoord

Aangepaste dienstregeling 11 december 2017?

• 10 december 2017
  • 15 reacties
  • 2653 Bekeken

Reputatie 1
Is er al bekend of morgen weer de normale dienstregeling gereden gaat worden? Of word er morgen weer aangepast gereden? Er word dan immers weer sneeuw verwacht.
icon

Beste antwoord door DDietzen 10 december 2017, 18:56

Inmiddels is er een bevestiging gekomen van NS: ook maandag een aangepaste dienstregeling. Er is een handig kaartje beschikbaar van alle aanpassingen voor zover op dit moment bekend.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Ik verwacht morgen ook weer een uitgedunde dienst. Meer info zal via de reisplanner app komen.
Badge
Dienst wordt inderdaad uitgedund. Morgenochtend is Amersfoort een georganiseerde chaos en rijden maar twee IC's per uur op Amsterdam - Eindhoven, om maar eens wat voorbeelden te noemen.
Badge
Inmiddels is er een bevestiging gekomen van NS: ook maandag een aangepaste dienstregeling. Er is een handig kaartje beschikbaar van alle aanpassingen voor zover op dit moment bekend.
Reputatie 4
De treinen die morgen wel blijven rijden, worden die maximaal verlengd voor zover de perroncapaciteit het toelaat?
Badge
Daar zou ik niet op rekenen. Ook het materieel is onderhevig aan extra defecten door het winterse weer.
Misschien komt er wel iets meer capaciteit per trein op de A2-corridor, omdat daar maar eenderde van alle intercity's rijdt. Maar voor de rest van het land vrees ik de normale treinlengtes.
Rijd er ├╝berhaupt wel wat?
Op de ns planner kom ik vanuit het zuiden niet verder dan Utrecht o f Amsterdam.
En ovreisinfo geeft aan dat alles komt te vervallen.
Badge
Er rijdt zeker wat, zij het niet veel. Tusen Eindhoven en Utrecht twee intercity's per uur, tussen Utrecht en Amsterdam volgens mij ook twee. Misschien zelfs vier, dat durf ik niet te zeggen. De reisplanner is er sinds de laatste update.niet bepaald overzichtelijker op geworden.
Waar moet u precies naartoe?
Van Rijen naar Alkmaar.
Bvk via den Bosch
Op ovreisinfo is inmiddels alles weer normaal.
Badge
Als u bij voorkeur via Den Bosch reist, kunt u daar het beste overstappen op de eerste de beste trein richting Utrecht. Over de situatie ten noorden van Utrecht kan ik weinig zinnigs zeggen op dit moment.

Indien u openstaat voor andere reisroutes, kunt u ook naar Breda treinen en daar overstappen op Intercity direct naar Amsterdam (met daar een prima overstap naar Alkmaar). Intercity direct is na 09.00 uur toeslagvrij, maar denkt u er hoe dan ook aan om in te checken bij de toeslagzuil. Met wat geluk kan deze route u een halfuur reistijd schelen t.o.v. de route via Den Bosch.
De reistijd vind ik minder belangrijk dan het aantal overstappen.
Als het gaat zoals wij denken kan je deze reis met 2 overstappen maken. Ben je inmiddels al onderweg, Marie?
Over een uurtje,
Oke! Laat maar even weten hoe je reis verloopt 🙂
Lees dit nu pas.
Uiteindelijk heb ik er twee uur langer over gedaan.
Valt mee toch?

Reageer