beantwoord

Afscheid Hoekse Lijn

• 7 januari 2017
  • 92 reacties
  • 5107 Bekeken

Toon eerste bericht

92 reacties

https://mobile.twitter.com/robehv1991/status/845542628951240704
Kan iemand voor morgen die hekken heel snel weghalen. Ik hoop dat ze niet op het eind van spoor drie staan. Juist daar kan je mooie foto's maken.
Reputatie 7
Badge +3
Wordt er dan gekeerd op de kopsporen? Voor een aantal museumtreinen kan dat overigens sowieso niet omdat ze van/naar het Strand rijden.
Alle treinen die niet naar hlds keren volgens de planning op spoor 3, het kopspoor dus. Men zou er verstandig aan doen om toch op de doorgaande sporen te keren. Dat is vast wel in te passen en dan zijn er mooiere foto's te maken.
Reputatie 7
Badge +3
Als ik dat fotootje van spoor 3 zie betwijfel ik of daar morgen treinen gaan rijden.
Reputatie 5
Zijn die hekken soms bedoeld als dranghekken? Ze verpesten inderdaad de mogelijkheid om foto's te maken.
Reputatie 4
Volgens de discussie op somda zijn de hekken inmiddels weer weg: ze waren zonder toestemming geplaatst. http://www.somda.nl/forum/11630/p611262/Toekomst+van+de+Hoekse+Lijn/
Reputatie 3
Sowieso viel het wel mee hoor, ik schat dat het misschien twintig of dertig meter lang was, voor het einde van de perronoverkapping was het al weer opgehouden.
Simpel maar prangend vraagje; rijden de historische treinen rechtstreeks tussen Rotterdam en Hoek van Holland, of is het op tussenliggende stations ook mogelijk in te stappen?
Reputatie 7
Vgm RTD - HLD - HLDS vv.
Jammer dat de Hoekselijn doos de NS verlaten wordt en de RET het overneemt.
vooral jammer dat je niet meer direct door kan naar Rotterdam CS om naar het werk te gaan weer een extra overstap. En bijkomend nadeel is dat NS als landelijke vervoerder rond 5 uur al rijd en de RET mij niet voor 6 uur op Rotterdam CS kan bregen. Er zijn nl heel veel mensen die richting Utrecht of Dordrecht reizen en die gaan er flink op achteruit. Half uur later op je werk Apeldoorn wordt voor mij zo echt onbereikbaar dus maar weer kiezen voor de auto?
Reputatie 7
Badge +3
Jammer dat de Hoekselijn doos de NS verlaten wordt en de RET het overneemt.
vooral jammer dat je niet meer direct door kan naar Rotterdam CS om naar het werk te gaan weer een extra overstap. En bijkomend nadeel is dat NS als landelijke vervoerder rond 5 uur al rijd en de RET mij niet voor 6 uur op Rotterdam CS kan bregen. Er zijn nl heel veel mensen die richting Utrecht of Dordrecht reizen en die gaan er flink op achteruit. Half uur later op je werk Apeldoorn wordt voor mij zo echt onbereikbaar dus maar weer kiezen voor de auto?

Met de RET-metro's kun je vanaf september met één overstap in Rotterdam Alexander richting Utrecht en verder en met één overstap in Rotterdam Blaak naar Dordrecht. Zo kun je de dubbele overstap in Schiedam Centrum en Rotterdam Centraal vermijden.
Reputatie 7
Badge +3
Ik will de organisatoren van het afscheid van de Hoekse Lijn graag bedanken voor de geslaagde dag.
Enige minpunt blijven de malloten die zo ongeveer in het spoor gaan staan om foto's/video's te maken. Op een gegeven moment ging het gerucht dat de treindienst met historische treinen gestaakt zou worden vanwege veiligheidsproblemen. Ook waren er even wat vertragingen vanwege meldingen van spoorlopers.

Ik stel voor dat deze types in het vervolg worden aangehouden, de rest van de dag ergens op een politiebureau doorbrengen en dat de camera (of telefoon) in beslag wordt genomen in het kader van het onderzoek. In Rotterdam Centraal werd een oudere man met camera op de kop van spoor 3 bijna van achteren geraakt door een binnenkomende ICd.

De tentoonstelling in de hal van Rotterdam Centraal was ook erg aardig. Misschien kan het materiaal van de tentoonstelling gedigitaliseerd worden en als aandenken ergens op een website (van NS? Spoorwegmuseum?) geplaatst worden. Als dat nog niet gebeurd is natuurlijk.
Ik vond het ook een zeer geslaagde dag. Fijn een ritje gemaakt in alle treinen! Hiervoor wil ook ik de organisatie bedanken.

Over de idiote, gevaarlijke fotografen gesproken: rond het middaguur stonden er veel mensen op het oude emplacement te Vlaardingen Centrum te fotograferen. Het hek was daar gewoon open! Toen ik er drie kwartier later weer langs kwam was v&s druk aan het schrijven bij het hek dat inmiddels was gesloten. Er stond nog een aantal man in de rij, dus handhaven gebeurde zeker! Goed om te zien 🙂
Reputatie 2
Zit ongeveer elk weekend in de trein, en omdat de Intercity Direct dit weekend wegens werkzaamheden ook bij mij voor de deur stopte was ik zondag naar Rotterdam gegaan. Daar viel ik met mijn neus in de boter en heb een ritje naar Hoek van Holland v.v. met een historische trein gemaakt.
Eerst een kaartje gehaald. Daar stond een rij die maar niet opschoot. Vlak voor rit 6 vertrok begon iemand kaartjes aan de rij uit te delen, anders was hij halfvol vertrokken. Ze bleken gratis te zijn, dus waarom het allemaal zo traag ging begreep ik toen nog minder. Kennelijk veel mensen met onmogelijke verlangens.
Onderweg veel fotograferende mensen langs de kant. Je voelde je bijna een beroemdheid. De conducteur kwam op de heenweg langs met de kniptang; kinderen mochten zelf knippen.
Er waren alleen retours. Het was de bedoeling dat je met dezelfde trein weer terugging. De rit had nogal wat vertraging door spoorlopers waardoor er weinig tijd in Hoek van Holland overbleef. Toch een geslaagd uitstapje!
Reputatie 6
Badge
Het is inderdaad wel een groot minpunt dat RET niet via Rotterdam Centraal zal rijden. Dat was voor het grote deel van de reizigers ook de bestemming en van daaruit kon je nog overstappen voor alle richtingen, dit kan op Blaak en Alexander niet. Wel een groot pluspunt is de directe verbinding met Beurs, waar je kan overstappen op alle Metro lijnen.
Reputatie 7
Badge +3
Een groot deel van de reizigers reisde weliswaar naar Rotterdam Centraal maar wel om vervolgens verder te reizen met het stadsvervoer.
Gisternacht (van 31-3 op 1-4) was het een leuk feestje rondom de laatste trein te Rotterdam. Met muziek, een drankje en heeel veel pers vertrok de laatste trein stip 0.32u naar Hoek van Holland. Onderweg konden genodigden, waaronder ik, een verhaaltje via de intercom over de Hoekse Lijn vertellen. In Hoek van Holland was er een koor, een band en hielden diverse directeuren en treinpersoneel een toespraak. Het was een geslaagde avond!

Reageer